Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sähköstartillakin on puolensa...

Aloittaja Vette427, 13 maaliskuu 10, 22:38:13

« edellinen - seuraava »

Vette427

Lainaus käyttäjältä: jesse - 07 maaliskuu 10, 18:17:16
Lainaus käyttäjältä: Jarkko - 07 maaliskuu 10, 17:57:35
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 07 maaliskuu 10, 11:13:36
Lainaus käyttäjältä: RÄKÄ-83 - 06 maaliskuu 10, 23:35:22
Kyllähän se niin on, että noi startit kuluu autoihin.

Oikeaa puhetta...

Startti on nykyaikaa ja...


kuten myös erittäin tarpeellinen kapistus kun on polvessa rustot paskana >:(


ei kyllä oikein liity otsikon aiheeseen mut en voi olla laittamatta kuvaa ja et nyt on startti... ::) 9.5 kk olin sairaslomalla enen ku leikkasivat..
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Kiiski

Oliko tennarit vai sandaalit jalassa kun toi kävi?

Vette427

buutsit joilla ajettu 5 vuotta. "syyllinen" löytyy kun kurkkaa peiliin  :(.
syttö väärässä merkissä ja kun oli aina ennen niin hyvä lähteen käyntiin ei kunnioittanu tarpeeks stroukki koneen takapotkua. päkiällä sievästi nytkäytin ja se päätti muistuttaa että ei noin :).
silloin tiesin mitä on tuskan hiki. aluvaatteet likomärkinä ku vartin makasin pihalla kiroilemassa...
no ajoin kyllä syksyn päälle 7000km ja enää ei ollu samaa ongelmaa, sen muisti kyllä.  :)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Kiiski

Saatan kuvitella! Itelle kävi joskus päin vastoin runttasin täysiä ja rattaat petti, jalkasuorana kantapää edellä katuun,polvi nurin ja kantapää halki. Joutu opettelee vasurilla polkee sinä kesänä.
Jälki ei tosin noin paha kuin sulla.

Smokie

Mulla meni nivelsiteet kun rennosti kattelin puristuksia ja kone tussautti. Oli ihanaa. Myöhemmin eri pyörän kanssa rattaat löi tyhjää, siitä varpaat edellä tantereelle ja turvakengän varvassuoja taisi murtaa isovarpaan nivelen. Vissiin, aikaa tuosta on mennyt 3 vuotta ja on vieläkin kipeä!

Kiiski

Joo se tuntuu erityisen ihanalta kun kiksi läpsäyttää jalkaterän sääriluuta vasten silleeki ihanasti ylöspäin. Helposti käy kun tasapohja tennarit jalassa ja paino liiaksi päkiällä.

rodchop

Tuttua hommaa! Mulla leikattin oikea polvi 1,5kk sitten. Nyt alkais olee joten kuten suht kuosis, en mä sillä kyllä vielä polkee uskalla. Kiksi antoi yllättäen tyhjää, sattu niin perkeleesti. Eturistiside repes osittain ja kierukka halkes. Onneks on toi vasen kinttu kuosissa. Silti ei tulis mieleenkään laittaa starttia, tuo kiksi nyt vaan on just se juttu samoin kun käsivaihteet
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

No P..kele! Monta kertaa oon miettiny starttia, varsinkin kun olen polkenut käytännöllisesti munasillani pyörää käyntiin jollain p-alueella tai huoltoaseman pihassa aivan hiki märkänä ja vieressä seisoo turistibussi missä jengi töllää ja syö jäätelöä. Sitten kun on vielä raivopäissään viskonut kaikki kamat ympäri pihaa kaukaa viisaana ja kaasuttelee kalsarit jalassa fiksun näkösenä ja tietää et paska sammuu just kun irrottaa kahvasta, niin siitä ei komedia paljoo parane.
  Aika harvoin kukaan tulee sanoo et noin mäkin sit teen kun mä ostan prätkän! Coolin näköstä!

rodchop

kieltämättä todella raivostuttavaa, jos ei lähde niinkuin pitäs. Vielä kaupanpäälle kun tulee joku vitun  puusilmä 3 promillen kännissä neuvomaan & kertomaan kuinka hän silloin joskus. Hermohan siinä menee >:( Varsinkin jos kiire. On noi vaan niin henkimailman hommia, mitä pitää milloinkin tehdä jotta lähtee hyvin. just kun luulin viimein oppineeni ton mun shovelin sielunelämän, kiylmänä, kuumana jne... Niin enköhän menny vaihtaa sössön mikuniin, no eilen sitte yrittää käyntiin, olihan taas karsee jumppa. Lähtihän se kyllä sitten! pitänee ostaa uutta bensaa tankkiin sekä yrittää saada kaasari säätöihin
HOG Forever Forever HOG

Don Quijote

Kiksillä käynnistettäessä käyntiin lähtemisen helppous on suoraan verrannollinen katsojien määrään. Yksinään tallin pihassa käynnistyy (lähes aina) helposti parilla potkulla, kylmänä tai kuumana. Esson pihassa muutamankin silmäparin tuijottaessa ei sitten millään, vaikka kuinka polkee ja kiroilee ja kokeilee kaikki keinot ;D Kehittää luonnetta kyllä.

Vaikka oma panshoveli oli helppo käynnistää kun oli sen saanut ensin säätöihin, silti aina jänskätti jos oli enemmän porukkaa ympärillä. Muutaman kerran oli myös nilkka kipeänä mutta ei onneksi mitään noin pahaa kuin ketjun aloittajalla.

Hyvä puoli kiksissä oli, että koeajon kinuajat oli aika vähissä. Oli helppoa sanoa että "sen kun poljet käyntiin ja kokeilet, kytkin on siinä vasemmalla jalalla ja vaihteet löytyy siitä reiden takaa" Ei kovin moni sitten halunnutkaan kokeilla :D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kiiski

#10
V....n Mikuneissa on sellanen kiksi käynnistys vika, et se sliidi joraa niin paljon ajossa et tyhjäkäynti elää koko ajan. Sitten kun menet ajossa/ valoissa vääntelee sitä kumi jormaa et kävis hyvin tyhjää, niin et saa enää kylmänä käyntiin kiksistä. Pari kertaa (20) käynyt et sitä on tullut ruuvailtuu ja sen jälkeen huoltsikan pihassa kuulunut iloinen kiksirattaiden rallatus. Startin kanssa tuskin moista huomaa?
Et tyhjäkäynti seokset niin kohdilleen kuin suinkin ja siihen kumi jormaan koskee vaan kun on pakko ja pitää mielessä paljonko  tuli avattua tai suljettua et voi pakittaa. Jos yskii kaasariin niin sliidi liian auki, mulla ainakin niin.
Mulla kuitenkin toi vähän eri juttu kun mulla niitä paskoja kaksi, meinaa mennä sekasin väkisinkin kun niitä vääntelee.
Eli jos multa kysytään(mitä kukaan ei tietysti tee ja vielä vähemmän uskoo) niin S&S E ja B parempia kiksi peleissä aivan selkeesti. Ellei sitten kaasarin säätely ajamista tärkeämpää.
Ja turpa kiinni kaikki ne jotka haluaa sanoa että mulla on toiminut ihan hyvin suoraan paketista ja paras kaasari millä ikinä ajanut! Mä en halua kuulla! >:(

casey jones

kerran parkissa poljeskelin käyntiin mopoa ja tuli sitten italiailainen heppu siihen ihmetteleen ja halusi näyttää miten homma menee.. siinä sillee veivas kuten vespaa poljetaan eli hirveellä häsäämisellä pikku potkuja juurikin vain hieman jalkaa liikuttamallampuoli huolimattomasti pikkusilla nahkasilla kiiltokengillä..kumpa se olisi siinä pamauttanut kiksin takas ni olis kaveri olu ihmeissään..mutta eihän se sitä sillon tee ku pitäs. :-\

tuo kun kiksi antaa läpijuoksulla jalan suoraksi on kyllä mahtava tunne..

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 15 maaliskuu 10, 20:03:06

Eli jos multa kysytään(mitä kukaan ei tietysti tee ja vielä vähemmän uskoo) niin S&S E ja B parempia kiksi peleissä aivan selkeesti. Ellei sitten kaasarin säätely ajamista tärkeämpää.

Mulla oli alkuun B ja mekaaninen jakaja. Käynnistys vaati enemmän jumppaa kun ei ollut kiihdytyspumppua ja sytkä piti säätää aina käsin starttia varten kohdalleen. Vaihdoin automaattijakajan ja uuden Super E:n ja homma oli suorastaan helppoa vanhaan verrattuna, ja muutenkin kone toimi paremmin ja kulku parani selvästi.

Mikunista ei ole kokemusta mutta paremmin asiaa ymmärtävät sitä kehuvat. Itse pidän kyllä sössön yksinkertaisuudesta, sen saa tämmöinen tumpelokin säätöihin ihan peruslogiikalla ja sen jälkeen toimiikin hyvin.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kiiski

No aika on voinu vähän kullata muistoja ton B kohdalla, mutta kun B oli vehkeessä niin aina oli varmaa että kaasarissa vika ei ainakaan ole kun vehje alkaa pykii, on se niin yksinkertainen et ainoo vika mikä siihen voi tulla on et vaijeri menee poikki.
Noista Mikuneista (2 x45mm) sen verran vielä et kun hankin ne niin olin intoo täynnä kun ilmapallo,lampdat molemmissa putkissa ja sillee. Säätäminen sitten kyllä tappo innon ihan parissa vuodessa. Niihin saa niitä neuloja eri paksuisia ja profiilisia sitten tietenkin neulojen korkeutta voi säätää. Sitten vielä kun lisää suuttimet ja ilmaruuvit ja muut vivut mitä voi säätää, niin sitä säätämistä todella riittää, varsinkin kun lukee niitä lambdoja kuin piru raamattua. Sitten kun menee radalle testaa huomaa että vehje ei mene mihinkään ja kaikki alusta ja tietenkin joka säädöllä tyhjäkäynti säädöt muuttuu ja käynnistäminen ihan perseestä sen jälkeen. No nyt ne on ollu pari vuotta sinne päin jo ihan senkin takia et kun ottaa ruuvarin käteen niin alkaa vituttaa niin raskaasti et keksii aika helposti muuta tekemistä. Se täytyy sanoa että kun vehje on 97cid ylikoot mukaan luettuna "viritetty" 40-lukunen ja bensaa kuluu alle 5L sadalla tiheillä välityksillä 23/51 niin jossain on onnistuttu. Eri juttu sit et tätäkö tässä haettiin?

tyg

Tosta 2x45 mikuni setupista ja sen säätämisestä pitää sanoa sen verran että kun
minulla oli vastaava aikoinaan brittitwinissä hermot meni niiden yhtäaikaisen toiminnan
kanssa. Oli pirun tarkkaa, että luistit lähti just eikä melkeen samanaikaisesti nousemaan
kun kaasukaffaa väänsi. Silloin kone laulo puhtaasti ja pinta kaasulla ajo onnistui pääosin
sulavasti,, mutta viikossa jompi kumpi jäi hippasen toista jälkeen ja heti tuntui persuuksissa
epävire. Siinä sitten taas perse pystyssä sormet kaasareissa tuntoantureina ja jälkikasvu
sai tutustua kaasuvaijerien säätämiseen toimimalla kaffankääntäjänäapupoikana ohjeiden mukaan.