Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Klassisia kokokatteita

Aloittaja Blower1, 11 maaliskuu 10, 13:59:44

« edellinen - seuraava »

Blower1

Lainaus käyttäjältä: HemuliJaoin tuolla japsirautapuolella alkaneen keskustelun vintagekatteista omaksi ketjukseen, jatketaan tästä

Windjammerista tuli mieleen, että Storm Motor:issa oli myynnissä aitoja -70 luvun Dunstall katteita sika halvalla. Niillä saisi niin japsimoposta, kuin hd:stäkin kosmisen näköisen kiihdyttimen ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Blower1 - 11 maaliskuu 10, 13:59:44
Windjammerista tuli mieleen, että Storm Motor:issa oli myynnissä aitoja -70 luvun Dunstall katteita sika halvalla. Niillä saisi niin japsimoposta, kuin hd:stäkin kosmisen näköisen kiihdyttimen ;D

Tästähän olisi mielenkiintoista kuulla lisää - missä myymälässä? Milloin? Onko missään tietoa vai pitääkö soittaa?

Kävin juuri läpi heidän poistotuotelistansa (33 sivua) eikä ainakaan siellä ollut mitään mainintaa moisista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 maaliskuu 10, 15:01:58

Tästähän olisi mielenkiintoista kuulla lisää - missä myymälässä? Milloin? Onko missään tietoa vai pitääkö soittaa?

Kävin juuri läpi heidän poistotuotelistansa (33 sivua) eikä ainakaan siellä ollut mitään mainintaa moisista.

Turun myymälässä niitä tuli alkutalvesta ihmeteltyä. Silloin ainakin oli jäljellä useampi kate.

streamliner

Lainaus käyttäjältä: Blower1 - 11 maaliskuu 10, 15:48:09
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 maaliskuu 10, 15:01:58

Turun myymälässä niitä tuli alkutalvesta ihmeteltyä. Silloin ainakin oli jäljellä useampi kate.

Kävin katsomassa Turun Stormin tarjonnan ja puolikatteita (niitä lampun ympärille tulevia) oli jäljellä kaksi kappaletta. Kumpainenkaan ei sykäyttänyt, koska ne eivät olleet pyöreälle lampulle. Tyyli oli enempi "kyykkypyörämäisempi". Takakatteita oli sen sijaan useita, mutta sellaisenaan raaseriperäksi ei niistä taida olla. Ehkä jos lisää lasikuitua. Pieniä sivukatteiden palasia oli sitten vaikka minkälaista. Hinnat olivat varsin kohtuulliset, 10 eurosta ylöspäin.

Katteista kiinnostuneille tämä linkki varmaan on mieleen.

Hemuli

Linkin firma on hyvinkin tuttu, tulee vaan lasikuitukäikäleille hintaa kun niitä rahtaa toiselle puolelle maapalloa.

Oliko noi Stormin Dunstallit jotain tällaista? (Punainen pyörä)

Tällainenhan se tietysti pitäisi olla mutta kuiduttamalla siitäkin selviää...

streamliner

Se toinen oli ainakin sinnepäin. Muistaakseni lampun reikä oli neliskulmainen näytti äärettömän isolta (kuin kuvassa), mutta se ei tainnut enää jatkua sivuille tai alas kuten tuossa kuvassa. Hintaakin oli 40-50 euroa. Suosittelen soittamaan ja kysymään myyjiltä, kun tämä tulitikkuaskin kanteen kirjoitettu tiedusteluraportti on päässyt taskussa suttaantumaan.

p.s. tuo keltaisen pyörän kate on jotain käsittämättömän kamalaa noiden appelsiinivilkkujen kanssa...eli tulossa takaisin muotiin.

-mikko-

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 maaliskuu 10, 11:41:13
Oliko noi Stormin Dunstallit jotain tällaista?
Ducatin varttikate 76=> 750 SS ja 900SS jopa 80-luvun alusta on hyvinkin saman näköinen kuin tuo keltaisen (yksittäisessä kuvassa) pyörän kate! Italiasta old racing parts tai saksasta ricambi-weissilta.
Lasikuituisia kopioita, myös takakatteita löytyy... Myöskin Laverda Mv Agusta Benelli ja Guzzi käyttänyt samantyylisiä katteita.
Nyt tulee provo (...imekää jo porot valmiiksi sieraimeen!) => ei noita katteita kannata englannista saatikka jaappaaniasta etsiä kun ne on kopioitu italiasta alunperin ;D
Jos taas "ihan oikeaa" paperinohutta kisakatetta haluaa, kannattaa kysellä svkmk:n hepuilta.

- shine can never replace attitude -

Hemuli

No perhana, olinkin kokonaan unohtanut tuon Ricambiweissin vaikka sieltä tavaraa olen tilannutkin. Mitä paperinohuisiin tulee niin nimenomaan noista Airtechin kamoista olen sitä kuullut - ei kuulemma oikein parhaita mahdollisia katukäyttöön.

nicnac

Mistäs sais storzia halvemmalla xrtt:n takakatteita?

Hemuli

No ainakin tuolta Airtechilta mistä oli linkki yllä.

nicnac

Oho...oli vähän piilossa tuo linkki ;D En tainnu lukea itseäni katteista kiinnostuneeksi ;D

petejiiii

aikas yksinkertasen näkönen patti tuo takakate, eikös tommosen naputtelis suht helposti ohuehkosta pellistä (vois tehdä samalla vähän sipposemman)

masa

Tossa Hemulin kuvassa toi keltainen niin mulla joskus muinoin oli 450 Hondassa tommoset Dunstalin vermeet etulokari ,kate (mulla katteen alaosat sai ruuveilla kiinni niin kokokate)tankki ,nuppisatula ja takalokari joka ei varmaan Dunstalin mutta kun se piti olla,sekin liian lyhyt mulla oli läpinäkyvä pleksijatko siinä ,oli ainakin sinnepäin.

nicnac

No kyllä mulla on mielessä ollut, että sen yrittäisin tehdä itte. Mulla on 1.5mm alumiinia oviprojektista jäljellä ja siitä ajattelin jos kokeelis näprätä. Ajattelin vain jos tästä olis suunnitelma B:ksi. Sen jälkeen kun oon heittäny parikappaletta ihmeennäköösiä alumiini limppiä roskikseen ;D

Taavi

Nuohan on kohtuuu helppo tehdä itse vaikka hiilellä. Ruotalevyä liimailee uretaani liimalla nippuun ja veistelee sillaisen muodon kuin itse haluaa. Voi vaikka tehdä suoraan siihen runkoon lestin ja laminoida suoraan päälle tai sitten muotin kautta pyöräyttää ne.. Hiilarista kun tekee saa vahvan ja kevyen eikä tarvii kokonaan edes maalata piiloon...