Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

´48 Pannu rojekti

Aloittaja RÄKÄ-83, 06 maaliskuu 10, 01:20:46

« edellinen - seuraava »

RÄKÄ-83

Enpä tiedä miten tämän aloittaa, mutta yritetään ny sit. Kaikki lähti siitä kun tuo shoveli tuli laitettua myyntiin ei minkään takia. No ei menny ku muutama hassu päivä ja puhelin soi, ajattelin, että joku työntää taas vaihdossa peräkärryä ja iso-äitiään, mutta kun ei työntänytkään. Puhelimessa ollut kaveri sanoi, että onko pyörä vielä tallella ja voiko parin päivän päästä tulla katsomaan, ajattelin taas, että tule nyt sitte renkaita potkimaan. Meni pari päivää ja kaveri tuli tontille, hetken aikaa siinä ihmeteltiin ja saatiin pyörä käyntiin sitten taas vähän katseltiin moista kapistusta. Kun koitti hiljainen hetki ostajaehdokas otti povarista nipun kyhnyä sekä massia ja kysyi, että miten on, vaihdetaanko? tuli taas hiljaista kun jäin haavi auki hoo moilasena tuijottamaan, että mitä helvettiä, ei tässä näin pitänyt käydä. No siinä sitten tehtiin kaupat kun kerran pyörä oli myyntiin laitettu ja paikalle sattui tulemaan ns. "unelma ostaja". Pyörä nostettiin auton kyytiin ja minä lähdin juoksemaan pankkia kohti.

RÄKÄ-83

Sitten koitti aika lähteä metsästämään uutta tilalle. Vaatimuksena ei ollut muuta kuin, että pitää olla tarpeeksi vanha, tekniikka olla kunnossa ja hyvät paperit. Sellainen sitten löytyi ja se näytti tältä.

RÄKÄ-83

#2
Kaksi päivää siinä tais mennä ku pyörä oli osissa ja inventaario tehty, että mitä osia myydään ja mitkä osat jää. Karkeasti sanottuna siinä kävi sitten niin, että jäljelle jäi runko, laatikko ja moottori.
Loput on myynnissä tai myyty.

Mutu

Morjesta vaan RÄKÄ.... arvasin heti ettei jää äijä laakereilleen lepäilee!!! Hyvä, nimittäin ei mennyt se APU2 sillee ku piti...no ei siitä sen enempää!!! Sohveli voi ja jaksaa hyvin ja muutoksia on suunniteilla täälläkin päin... tankoo on duunailtu ja peräpää vielä harmittaa mutta voi olla että ens kesä mennää näillä eväillä!!! Hieman oikukas käynnistää tää peli ainakin tällee "kerran kuussa" sydeemillä.... mut eiks se aina oo niin ett pitää ensin tutustua kunnolla ennenku alkaa oikee synkkaa!!!
Oon kyselly maalarilta värikoodit ja Kurikan suunnalta koneen sielun... ehkä ens kesänä törmätään!!
Zemppiä projektille ja laitahan kuvia ni seuraillaan.....
Hullu saa olla mut ei tyhmä!!!

RÄKÄ-83

#4
Katohan, morjensta pöytään vaan. Vähän arvelinkin, että shovelin kuosi tulee muuttumaan. Juu kyllä siinä sulta vielä monta ärräpäätä pääsee kun pyörää käynnistelet, mutta se kuuluu lajiin. Niin ja etköhän sä pääse sen sielunelämään kiinni sen verta, että suunnilleen tietää mitä pitää milloinkin tehdä, että se käyntiin lähtee. Ei ehkä ihan laakista, mutta parin polkasun jälkeen.

Kyllähän se niin on, että noi startit kuluu autoihin.

RÄKÄ-83

#5
Juu eli tarina jatkuu. Kun pyörä oli purettu atomeiksi niin ruvettiin miettimään mitä rungolle tehdään, Melkein se kelpasi, mutta melkein ei yhtään. Soitto Mr.Moorelle ja runko lempäälään +20 keulaputkienkera. Sillä välin päätin, että vilkaistaan nyt sinne moottorin sisälle, vaikka sen piti olla täysin tikissä ja n. alle pari ajokautta sitten huollettu liikkeessä. Moottorin käynnin perusteella kaikki näytti ja kuulosti normaalille, mutta kun venttiilikopat otettiin auki kaikki näytti vieläkin ihan normaalille, vaan ei kuitenkaan näyttäny kaikki sisemmät venttiilijouset oli p....n päreinä ja osa jousilautasista oli hiertynyt lastuiksi ja muodottomiksi. Silloin rupesi pulssi nousemaan ja y-suoni pullottamaan. Kuitenkin pysyin tyynenä ja ajattelin, kukkasia sekä sateenkaaria, ei nyt sentään. Ei muutakun hot bikesta uudet venttiilit, lautaset ja jouset ynm. hilut. Ennen sitä kuitenkin koko kone avattiin ja katsottiin läpi kaikin puolen, helpotukseksi todettiin, että mitään ylimääräistä kulumaa ja metallisilppua ei löytynyt. Nokka-akseli tosin herätti pientä mielenkiintoa, kun ei oikeen saatu selville mikä nokka oli kyseessä joku cranen nokka se oli, mutta minulle ei valjunnut ikinä oliko se suht vakio vai vähän rajumpi, aivan sama tässä vaiheessa, sillä heitettiin vesilintua. Onneksi soikkelilta löytyi tilalle perus J-nokka. Sitten vain parit pikku simmailut ja pyttyjen maalaukset ja kone kasaan. Toivottavasti toimii. Tuossa pari kuvaa

RÄKÄ-83

Runkokin valmistui nopeasti ja sitä hakiessa tarttui matkaan pari muutakin kilkettä, T-palat, Raaka takalokari, etuvanne 21`, takavanne 16´ ja parit laakerit. Sitten vain pitäis aloittaa ne varsinaiset työt jotta pyörä olisi valmis ennen norrtäljen reissua, eli pari pikku juttua ja ja pyörä käyntiin. Kone ja laatikko paikoilleen, sit rupeskin jo ekat v...u s..tanat lentämään. No juu tankki tuli amerikasta ja se päätettiin raadinkanssa pitää sellaisenaan, korkki menee uusiksi. Takalokari oli suht simppeli, sähköteipinleyden verran kavennettiin ja lyhennettiin sopivan pitkäksi, kutakuinkin noin se meni. Nyt sitten odotellaan loppuja osia muolimalta notta saraan homma etiä päi.

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: RÄKÄ-83 - 06 maaliskuu 10, 23:35:22
Kyllähän se niin on, että noi startit kuluu autoihin.

Oikeaa puhetta...
C.O.G.

Kiiski

Ei helvetti! siinä on ollu täystuho lähellä. Oliko sisemmät jouset pohjannu vai mikä oli aiheuttanut moisen tuhon? Ihme että keinuvivut säilyny ehjänä.

Tuukka

Voin kommentoida räkän puolesta. Ilmeisesti retainerit eivät ollet sopineet ko. jousten kanssa.
Toisin sanoen sisempi jousi oli painunut kasaan jo asentaessa ja pohjannut sitten koneen pyöriessä.
Huhujen mukaan kansiremontin oli suorittanut ihan liike joka ilmoittaa tekevänsä hommia vuosien ammattitaidolla... Täys tuho oli kyllä ollut lähellä. Koneella oli tosin kyllä ajettu rempan jälkeen jo jonkin aikaa. Muutama alumiini retsku oli kulunut jo ihan muodottomaksi alapuolelta. Tässä mielestäni malliesimerkki siitä just rempatusta koneesta!
C.O.G.

Kiiski

Eipä olis enää kauan tarvinnu ajella kun olis vena tipahtanu pyttyyn. Missäpäin tällainen kansi-specialisti toimii?

RÄKÄ-83

#11
Juu jos ei koneen sisälle olis tullu kurkattua niin voipi olla, että kesän ajelut olis jääny aikas lyhyeen.

Jarkko


Kiiski

Lainaus käyttäjältä: RÄKÄ-83 - 07 maaliskuu 10, 17:13:55
Juu jos ei koneen sisälle olis tullu kurkattua niin voipi olla, että kesän ajelut olis jääny aikas lyhyeen.
Myyjän mukaan remppa oli tehty Artmotorissa.
No myyjien puheet on lähes aina mitä on. Pitäis olla näyttää kuitteja ja aina sekään ei tarkota mitään. No esimerkki tapaus kuitenkin siitä miten käy jos ei tee tarvittavia muutoksia kun vaihtaa nokkaa ja kasaa kannet tai käyttää osia mitkä sinne päin.
Ja onhan se aina kiva duunaa kun on oikeesti vikaa, ettei tarvi arvailla että käyttäskö vanhoja vai ostaisko uudet.

jesse

Lainaus käyttäjältä: Jarkko - 07 maaliskuu 10, 17:57:35
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 07 maaliskuu 10, 11:13:36
Lainaus käyttäjältä: RÄKÄ-83 - 06 maaliskuu 10, 23:35:22
Kyllähän se niin on, että noi startit kuluu autoihin.

Oikeaa puhetta...

Startti on nykyaikaa ja...

kuten myös erittäin tarpeellinen kapistus kun on polvessa rustot paskana >:(
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...