Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterien nöyryytys!

Aloittaja Kiiski, 03 maaliskuu 10, 11:24:26

« edellinen - seuraava »

Taavi

Ja jos ei kuutiotuumat auta niin otetaan sitten ahtopaine käyttöön...

akrapu

No johan täällä uhotaan  8). Eikös ratkaisu ole vallan yksinkertainen. Joka jamppa kiikuttaa alumiinihiilikuituwhatever raaserinsa Kiikalaan elokuussa. Siellä on tarjolla varttimaili asvalttia ja ajanottolaitteet. Prkle, loppuu turha kirjoittelu tähän ketjuun, eikä enään kulu koko työpäivä tän ketjun seuraamiseen  ;D.

Nimim. Soveli pieksee kaikki
- akr

Kiiski

Hyvä! Nyt selvis lajiki niin voi säätää runkoo lajiin sopivaksi! Kiikalassa ei olekaan päässyt shoveleja viimeseen 10 vuoteen nöyryyttämäänkään. Siis siksi että niitä ei ole näkynyt! Hähhää! Jos vaan brittitwinejä lasketaan mukaan, saattaa olla vähän epäreiluu?

Taavi

Jaa täytyykö se alkaa virittelemään ECU:n yhteyteen lisäkikkaleena launch controllia...

Voisi oikeesti kiinnostaa tuollainen kokeilu... Kiikalaan vain matkaa, mutta voisi samalla käydä sukuloimassa Turggusessa...

akrapu

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 05 maaliskuu 10, 09:54:06
Hyvä! Nyt selvis lajiki niin voi säätää runkoo lajiin sopivaksi! Kiikalassa ei olekaan päässyt shoveleja viimeseen 10 vuoteen nöyryyttämäänkään. Siis siksi että niitä ei ole näkynyt! Hähhää! Jos vaan brittitwinejä lasketaan mukaan, saattaa olla vähän epäreiluu?

Kuten avattaresta huomaat, minulla on jo runko säädetty Kiikalaa varten. Tiesittekö muuten, että vakio 1200:n soveli on alunperin suunniteltu kiihdytyskäyttöön. Huomasivat testeissä maantieominaisuudet sen verran hyviksi, että päättivät ottaa tuotantoon  ;D. Koska tässä ketjussa keskustellaan sportsterien nöyryytyksestä, niin myönettäköön, etten ole vielä toistaiseksi ottanut sovelilla yhtään 'päänahkaa'. Toivossa on kuitenkin hyvä elää. Jos sattuisi kohdalle joku rullaava sportster, niin mahkuja olisi.
- akr

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 05 maaliskuu 10, 11:14:37
Jaa täytyykö se alkaa virittelemään ECU:n yhteyteen lisäkikkaleena launch controllia...

Voisi oikeesti kiinnostaa tuollainen kokeilu... Kiikalaan vain matkaa, mutta voisi samalla käydä sukuloimassa Turggusessa...
Mä olen käyttäny ihan vaan kytkintä tohon launch controlliin, mut siitä vaan jos siltä tuntuu!

Kiiski

#36
Lainaus käyttäjältä: akrapuKuten avattaresta huomaat, minulla on jo runko säädetty Kiikalaa varten. Tiesittekö muuten, että vakio 1200:n soveli on alunperin suunniteltu kiihdytyskäyttöön. Huomasivat testeissä maantieominaisuudet sen verran hyviksi, että päättivät ottaa tuotantoon  ;D. Koska tässä ketjussa keskustellaan sportsterien nöyryytyksestä, niin myönettäköön, etten ole vielä toistaiseksi ottanut sovelilla yhtään 'päänahkaa'. Toivossa on kuitenkin hyvä elää. Jos sattuisi kohdalle joku rullaava sportster, niin mahkuja olisi.
No todellakaan en tienny tota shovelin historiaa???? Mulle ihan uusi juttu? Varmaan voi pitää paikkansa öölareihin mut vaikee kuvitella enää noista 70 eteenpäin saaste huusseista mitä se keilarata firma(AMF) kyhäili eiks ne tehny asuntovaunujaki? Nekin sitte varmaan oli oikeesti varikko pilttuita?

Niin ja Toivossa on hyvä elää jos on satiainen! ;D

Kiiski

Tänään nöyryytys eteni taas pienen mutta merkittävän askeleen! Super soft Am tt renkaiden muodossa. Aika ilmavan näköistä, Huom alsa loksu!

T

Oma Nourish Trumppa lähtee (nöyryyttämään/nöyrtymään) mukaan ensikesänä. Viimekesästä saatu painoa pois noin 10kg. Kiitos uuden rungon.. Selailin vanhoja Classic bike lehtiä, kun muistelin että briteissä oli testipäivät missä oli muutama tuunattu trumppa. Siellä oli alkuperäiseen 70-luvun bonneen oli istutettu weslaken 8.venakitti ja kuutiot 750cc.. niin sillä mentiin 11.9 varttimaili.. Omalla siis pitäisi päästä ainakin matalaan 11 tai jopa alle  :o eli 10 jotain.. ha haa..

Oma on ainakin 30 kg kevyempi kuin alkuperäinen, kuutiot n. 800 cc, racenokat, + muuta hipoa.

Kattellaan...

Kiiski

Asiallista! Olikin vähän yksinäinen olo!

rodchop

Lainaus käyttäjältä: T - 09 maaliskuu 10, 10:19:04
Oma Nourish Trumppa lähtee (nöyryyttämään/nöyrtymään) mukaan ensikesänä.

Oma on ainakin 30 kg kevyempi kuin alkuperäinen, kuutiot n. 800 cc, racenokat, + muuta hipoa.

Kattellaan...
.

Jos sulla -30kg niin paljonko pyörä nyt painaa?
HOG Forever Forever HOG

T

#41
n. 155-160kg. Tarkempi puntari hakusessa. Punnitsen vielä jokaisen osan kun kasaan mopon.

Muuten alustan ja koneen säädöt vielä hkesken, prkl olisi pitäny laittaa Kamalat =amalit.. nyt siis keihin fcr flatside 35 mm:set.

Ei ole penkitetty vielä mutta nourishin manuaalin mukaan antaa konetehoksi ko. muutoksilla 78 heppaa..

Hemuli

Täytyy vissiin aloittaa kuskin laihdutuskuuri kun pyörästä ei oikein enää voi nipistää ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

T

halvinta virittämistä onkin tiputtaa kuskin painoa :D

Smokie

Mutta helpointa virittämistä on nostaa koneen tehoa ;D Mä luovuin pyörän ja etenkin kuskin keventämisestä jo ajat sitten, pikkuhiljaa sen jo huomaa. Moottorit paskana ja maha pystyssä.

Tulipas heti rankkaa kamaa uhoiluun mukaan! Mä luulin että se mun ehkä 12 olis jo kovaa kyytiä! No pitää itekkin valehdella vielä vähän lisää kunhan tässä kerkiää :P

Alle 160kg on kyllä kevyt vehje, auttaa kummasti alkumatkasta. Oma saman painoinen 100hp japsipärrä meni mun ajamana 11,04. Kaverilla pykälän pirteämpi ja 25kg kevyempänä 10.28, se oli jo lujaa.