Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)

Aloittaja Mika_P, 02 maaliskuu 10, 23:11:59

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Jos asut Tampereen lähistöllä, ni pistä vaikka privaa. Tuu käymäs meiän tallilla ni eiköhän tuo sorvaus hoideta pois.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

Lähetä napa Symotic ,ille. & sanot et pinnaavat siihen sen 1.60" vanteen rosteri pinnoilla.
Niissä 36 on eroja eli onko navan pinnalaipat yhtä suuret vai ei, ratkaisee pinnojen kulmat.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Ei se napa mitään pinnojen kulmia ratkaise, kyllä se tieto tulee vanteeseen poratusta reiästä. Noissa japsinavoissa kun pinnat vielä tulee yleensä suoraan sivusta niin ne saa mihin kulmaan vaan mutta jos kehän reikä on väärässä kulmassa niin pinna ei kohtaa napaa. Ei sitä vannetta tartte välttämättä Symoticille lähettää, ainoa hyöty siitä on että heiltä löytyy talosta ne pinnat mitä tarvitset.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

#63
Siis tietenkin ratkaisee. Jos toisella puolella isompi laippa mistä pinnat lähtee, niin vanteeseen pitää poraa eri kulmaan pinnan lähtö.
Esim rautiksen rummulle tarkoitettu kehä ei sovi uudempaan laippanapaan.

Edit: siis jos kaverilla lähtökohta että japsin rumpu napa, mutta pinnat & vannekehä puuttuu
(Niinkuin tässä tapauksessa)
niin kyllähän toi napa nimen omaan on se määräävä tekijä millanen vannekehä (missä kulmassa pinnat siihen porattu) & pinnat.
Tietenkin voi itse mittaiila minkä mittaset pinnat millekin puolelle & missä kulmassa reijät vanteessa ???

Siis kumpi oli ensin muna vai kana ? Vaiko oliko ensin kana ja sitten muna ?
Eli napa ko valmistetaan sen jälkeen kun vanne kehä valmis = reijät porattu  ???
vai oliko se muna sittenkin ensin sitten tuli kana eli ensin napa joka määrää missä kulmassa se kana pissii  ;D

HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Äh... Tottakai vanne tehdään sen jälkeen kun napa on kädessä, tarkoitin vaan sitä että siitä navasta pinnat voi lähteä ihan missä kulmassa vaan - riippuen siitä minkä kokoista vannetta käytetään. Mutta vanteesta taas ne lähteekin juuri siihen suuntaan kun reikä on porattu - jos väärin niin ei välttämättä kohtaa napaa ollenkaan.

Navasta taas sen sijaan voi pistää pinnat lähtemään useassakin eri kulmassa kohti vannetta. H-D käyttää perinteisesti "neljä ristiin" kuviota mutta on tossa viime aikoina tullut tehtyä vähän kaikkea yhdestä neljään. Auringosädepinnausta en ole vielä päässyt alusta lähtien rakentamaan, jotain vanhoja on saanut rihtailla uudestaan - siinä vasta onkin vittumainen tehtävä, jokaisen pinnan kiristäminen vaikuttaa välittömästi kaikkiin lähellä oleviin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mika_P

No niin, pikku päivitystä tännekin, eli nyt löytyy cb350 tuplanokkainen rumpujarru 21 x 1.6" kehään pinnattuna. Toteutin homman niin että laakerit on orkkikset, ja hemuli koneisti mulle sopivan akselin, aihiona toimi rautapään orkkisakseli (ostin toisen halvalla ebaystä, niin saa vielä orkisvanteen takas esim. leimalle). Ja on muuten erittäin laadukkaasti koneistettu akseli, joten kiitokset sinnepäin. Pinnat tuli mittojen mukaan central wheel co:lta. Huomatkaa miten hyvin rummun kiinnitys sopii tuohon rautiksen "piirakansiivu" jaurrusatulan kiinnikkeeseen. Voitte samalla ihailla huimia kädentaitojani jarrun kiinnikestongan valmistuksessa, kyllä se on 5mm haponkestävää lattaa johon on porattu 2 reikää..  ;D








Stongan vaihdoin kanssa aavistukseen matalampaan biltwellin valmisteeseen, samalla 20 dollarin kiinakaasu vaihtui biltwellin whiskey throttleen. On muuten hyvä palikka! Cb350 jarruvaijeri sopi suoraan kun "sorvasin" penkkiporassa sopivan rosteriholkin rautapään orkkis kahvaan.


Rezi

Hieno rumpujarru! Leveytensäkin puolesta taitaa olla sopiva tuohon rautiksen keulaan. Montako pinnaa tossa on ja mistä tuo kehä on peräisisn?

Hemuli

Hyvä jos akseli kelpas, hienoon pyörään se ainakin pääs. Vähän jännitti tuliko siitä liian väljä laakeriin nähden mutta ehkä parempi ettei sitä tarvitse lekalla ottaa pois.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

erakko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 03 toukokuu 12, 23:50:40
Hieno rumpujarru! Leveytensäkin puolesta taitaa olla sopiva tuohon rautiksen keulaan. Montako pinnaa tossa on ja mistä tuo kehä on peräisisn?

36 pinnaa näyttää olevan.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Mika_P

Moro. Kehä tuli kanssa central wheeliltä, se on tosiaan 36 reikäinen moradin tekele ja pinnojen reiät porattu honda sl350k2 pinnoille. Tai oletan että kys. pulju poraa pinnojen reiät itse umpinaisiin kehiin? Tosi kevyt ja laadukas kehä mun mielestä. Ja rumpu sopi leveytensä puolesta todella hyvin, toisella puolella ei ole spaceria ollenkaan, ja toisella puolella on n. 5-6mm lyhennetty hondan orkkispaceri. Tällälailla rumpu asettui niin keskelle, ettei tarvinnut rihdata juurikaan offsettiä vanteeseen.

Hemuli, akselin puolesta ei mitään ongelmaa, ei tunnu minkäänlaista välystä tai hypytystä ajossa, eli hyvin wörkkii.
Kiitti kaikille kehuista, tarkoitus olisi tuoda mopo näytille vantaan konepyöränäyttelyyn, sinnekun kuulemma kelpaa vähän rujomminkin viimeistellyt pelit..  ;D

Mika_P

Tänään tuli tehtyä uudet pitemmät putket joissa on sisällä marteliuksen vaimentimiin tarkoitettua reikäputkea 40cm pätkät. Täytyy sanoa että paras muutos mitä olen ikinä tähän pyörään tehnyt. Moottorin luonne muuttui pirusti sivistyneemmäksi, esim. liikkuu nykimättä pikkuvauhtia isolla vaihteella ja tehoa tuli persdynolla mitattuna ainakin 10 hv lisää. Äänet on todella miellyttävän syvät, mutta kierroksilla koneen ääni muuttuu todella brutaaliksi. Lähitienoo sai nauttia voimamoottorin sinfoaniasta tänään kun vetelin pari testivetoa...  ;D ;D ;D
Otan kuvia kun saa piippuihin maalin pintaan, vielä ei kehtaa esitellä..



JuhaP

Laitetaas pari kuvaa pyörän uudesta (lopullisesta?) stuukista. Kaikki eivät tuota kapeuden tavoittelua ymmärrä, kommentteja kuului näyttelyssä tyyliin "ihan liian kapea tuo bensatankki", "en kyllä laittais noin kapeaa ohjaustankoa omaan" jne.  ;D ;D

FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Jack

Älä välitä, antaa muiden ajella puttepossuilla. Slimmimpi on timmimpi  ;D
Flatheads!!!

JuhaP

En välitä, kun ei ole meikäläisen mopo vaan broidin. :D Kapeassa stongassa on sekin hyvä puoli, että tulee ojentajalihas treenit samalla, kun käy heittämässä ajolenkin. Lane splittauksesta puhumattakaan, ei jää autojen peilit mukaan tangon päihin.
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Hemuli

Eilen polkaisin oman rautapään ekaa kertaa viime syksyn jälkeen tulille ja kävin vetämässä hyvin pikaisen testilenkin. Kyllä tuollaisella ultrakapealla laitteella on ihan helkkarin kiva ajaa, antaa muiden sanoa mitä haluaa :).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957