Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)

Aloittaja Mika_P, 02 maaliskuu 10, 23:11:59

« edellinen - seuraava »

Jude

+1 kiisken kommentille ja sportti on erittäin hieno!!!

petejiiii

Helvetin hieno laite tulossa! Äläkä vaan vaihda tankoa, näyttää nimittäin erittäin asialliselta, ehkä muutaman sentin kavennus päistä kruunais kokonaisuuden. Ajoasento vaikuttaa sitäpaitsi juuri oikealta - kippuramuna-asento ja niska kyssässä. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

Mika_P

Hep, jotain pikku edistystä taas, hitsailin putkille takakiinnikkeen, ja jarruvaijerille leikkasin kiinnikkeen 10mm levystä, jos vielä tekis pikku loven runkoputkeen niin vaijeri istuisi 100% nätisti. Vanhaa stongaa kaikki tuntui diggailevan, mutta miltäs tämä uusi näyttää, mun mielestä aika passeli.. Yksi homa mikä tulee pilaamaan ulkonäköä on toi pirun valtava HDn etujarrun pääsyltty, onkos ideoita mistä sais pienempää asiallisen näköistä? Japsipyöristä vois löytyä hyviä ehdokkaita, mutta nehän on kaikki 22mm stongalle. Luonnollisesti kaikki high-tec billettihärpäkkeet on heti pois laskuista..  ;D








Hemuli

Stonga ihan jees, ainakin jos siitä nipsaisee vielä hitusen kapeammaksi... Useimmissa japsipuristajissa on sen verran materiaalia että ne kestää avartamisen tuumaiseksi, itsekin olen muutaman noita tehnyt.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

juu, muuten hyvä stonga, mutta ainakin alhaalta liian leveä T-kappaleeseen nähden. Kavennus (eli tee vaan uus...) niin, että just mahtuu raisereihin....
Flatheads!!!

Kaaleppi

Itse avarsin omani cr-Hondan sylinteristä. Nissini on kolmanneksen alkuperäisen koosta ja teholtaan karkeasti arvioiden 100% suurempi.
Rautiksen orkkis työsylinteri pitää tietenkin korvata jollain oikealla jarrusylinterillä.
Ja teräspunosletku takaa että urheilupyörässä taas jarrut.

Varsinkin tuolla crossipuolella nuo sylinterit ovat niin pieniä ja huomaamattomia ettei pieni hi-tech vivahde ainakaan mua niissä häiritse.

Projektisi on hienoa katseltavaa.
Ääni multakin tangon kavennukselle. :)

petejiiii

mulla shovelissa jarrukahvana sellainen japsisporttipyörän osa, jossa erillinen muovisäiliö. Säiliön oon korvannut lasisella bensafilsusta värkätyllä käikäleellä. Toimis luultavasti pelkällä letkunpätkälläkin. Sitten vois tietysti rakennella vaijerisysteemin, joka vetelis jossain piilossa olevaa jarrusylinteriä.

Kaaleppi

Vanhemmissa R-sarjan Bmw:ssä käyettiin juuri tuota petejiiiin mainitsemaa systeemiä.
Bemarimiehiltä kannattaa kysellä, eivät varmasti ole käyttiksinä hinnan kiroissa.

Hemuli

Omaan sporttiprojektiin värkkäsin tuollaisen piilossa olevan sylinterin jostain Nissinin takajarrusylinteristä, tiedättehän sellainen pitkulainen ilman säiliötä jossa kaksi pultinreikää kiinnitystä varten. Sellaiseen vaijerikäyttö ja stongaan kytkinkahva nurinpäin, vaijeri tehtiin Barnettin kytkinvaijerista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mika_P

Jees, "pikku" päivitys, eli pyörä oli jo käynnissä tänään n. 30 sekkaa kunnes ilmeisesti tulpat pimeni. Uusi kaasukahva hieman jumitti joten kierroksia oli reilunpuoleisesti. Naapurit rakastaa tätä mopoharrastusta... :D Ehdittiin kuiten tsekata että öljyt kiertää hyvin ja sähköt pelittää. Eilen aloitin kasauksen pelkästä maalatusta rungosta, eli kohtuullisella tahdilla tuli laitettua mopo kasaan. Polte päästä kokeilemaan kävi vaan liian suureksi, joten pultattiin pohjamaalatu tankki kiinni, sähköjen veto + kaikki muut pakolliset kilkkeet kiinni. Huomenna uudet tulpat ja uutta bensaa, pakko päästä baanalle! Kuviakin voisi laitella, tosin pyörän stuukki muuttui astetta rumemmaksi kun kenkälaatikon kokoisen orkkis pääsyltyn pulttasi kiinni stongaan, tohon on pakko saada joku sirompi laitos tilalle. Tuuttihondan pääsyltyt on aika asiallisen näköisiä, ja taitaa olla kokonaan alumiinia (myös säiliö), joten voi vaikka kiilloitella jos jaksaa.

Mika_P

#25
Ai niin ja ootte muuten oikeassa että stongaa pitää kaventaa, se on vaan rosteria ja itsellä ei ole sen hitsailuun tarvittavia laitteita joten se saa vielä odottaa..

Mika_P

#26
Tolta se nyt sitten näyttää, sain broidilta lainaan wanhan tarvikesumarin etuvaloksi, ja laitoin sittenkin ne kavennetut biltwellin keystonet (kavensin vielä vähän lisää  ;D ). Tankkikin tuntuis olevan 100% tiivis. Penkin mutterit jäi jo kerran tien päälle kun unohtu loctitet..  :-* Kulkee aika pirun nätisti, mikä ihme kun tuli ite pinnattua & rihdattua toi etuvanne. Ei vipata eikä vetele, fiilikset on nyten aika buenot.. Saatan korkata olusen!










Kiiski

Just parahultaisesti kevääksi! Onneksi olkoon! Vedä mun puolesta vaikka lärvit. Ainoo mikä mua häiritsee on toi Volvojen yletön määrä kuvien taustalla. Sairasta mutta turvallista. ;D

tyg

hyvin on saatu näkyviin urheilupyörän henki . Paremmin kuin lähtöaihiossa.

Vanhemmat Volvot oli mulle aikanaan luonnollinen valinta käyttöautoksi ,,kun brittipyörän myötä
työkalut oli valmiiksi tuumaisia.

Jack

hyvähän siitä tuli. ei muuta kuin kännäämään, koko kesä aikaa...
Flatheads!!!