Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kreemi perkele...

Aloittaja rodchop, 02 maaliskuu 10, 20:00:41

« edellinen - seuraava »

Natking

Juu, 10% seosta me yleensa kaytetaan noissa ruosteen poistoissa. Joku kemikaali tiedote tuli sitruunahapon toimittajalta ja siina horistiin 3-5% kintaalla olevasta seoksesta, mutta ei silla kylla juurikaan tapahtunut mitaan. No, olis voinu tapahtuukin mutta kiire kun mukamas on aina toissa niin pistettiin vahan jytkympaa.

Toi Buellin tankki on kassa mulla muuttunut kellertavaksi, nayttas etta lakka alkais irtoilemaan ja se on semmosta kellertavan olosta. Suoltaako se muovitankki bensahoyryja lapitte vai mita helvettia siina tapahtuu? Loksut ja muut osat on ihan OK, tai oikeestaan helevetin hyvia 12v vanhoiksi tehtaan osiksi.
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

Arvatkaapa vaan, miksi tehdas laittoi X1:seen sen irrotettavan muovikuoren varsinaisen tankin päälle ;)? Eli bensahöyryt puskee hiljalleen muovin läpi, Natking on päässyt vielä vähällä jos maali vain kellastuu - tuossa meikäläisen S1:ssä (hra FLHX:n entinen) maali on kupruillut ja lähtenyt kämmenen kokoiselta alueelta. Samoin tankkitarrat on ihan pallona joka olikin yleistä lähes kaikissa sen aikakauden buluissa.

Itsekin kyselin tankin pinnoitetta mm. Caswellilta mutta kukaan ei luvannut heidän aineensa pysymistä muovipinnalla. Badweatherbikersin sivulla on pohdittu samaa asiaa paljon, ja sieltä löytyi myös jonkinlainen ratkaisu käytettävien maalien suhteen. Eli pitää aikaansaada sen verran hengittävä pinta että se päästää höyryt läpi eikä jätä niitä maalin alle jumiin. Tarrat jos haluaa tankkiin niin uudemman mallin paksut tarrat kestää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

j

Aineskin vähän iäkkäämpien kuramopojen tarrat oli juurikin todella paksuja ja rei'itettyjä, niisä kun tapaa olla muovitankit. Näistä nykyisistä en tiedä...

jussi

filtteri

toi on kyllä helllvetin ikävä ominaisuus mulla on yks pikkurillin kynnen kokonen kupla maalin alla et ei ihan huonosti pullat ole uunissa mutta arveluttaa se silti. ai x1:sessä on alkuperäsenäkin tank cover luulin sen olevan tarvike juttu juuri maalausta ajatellen ja sen takia haaveilin moista omaan s3 tankkiin eli semmosta ei sitten ole varmaan tarjolla.

streamliner

Tilasin tuollaisen POR15 Tank Sealer Kitin (hintaa taisi olla noin liki 80 euroa). Uudessa tarviketankissa on sellainen muovikorkki täyttöreiässä (aika löysä tosin) ja kierrekorkki bensahanan reiässä. Kun puhdistus ja esikäsittelyaineet oli huljautettu tankissa laitoin pinnoitteen sisään. Tiivistin täyttöreiän korkin teipillä ja oletin, että bensahanan reikään tuleva kierrekorkki olisi pitänyt pinnoitteen pois kierteestä (saa arvata tässä vaiheessa että pitikö). Koko purkki pinnoitetta kaadetaan tankkiin, pyöritellään hetki ja sitten ylimääräiset pinnoitteet kaadetaan ulos. Kannattaa olla todella varovainen sen pinnoitteen kanssa, sillä mihin se kuivuu, niin siitä se ei helpolla lähde. Ohjeen mukaan poisto tapahtuu mekaanisesti. No, aikaa myöhemmin rupesin asentamaan tankkia paikoilleen ja laitoin bensahanan kiinni. Tai yritin, sillä kierteeseen oli vuotanut silmällä näkemätön kerros kierteen pohjaan tuota kreemiä. Meidän tallista ei löytynyt niin isoa kierretyökalua (onko edes olemassa?), jolla olisin saanut kierteen puhtaaksi, joten kiertelin hanaa paikoilleen ja kaivelin veitsellä kierteistä irtoavia kreemilastuja pois. Kaikki sujui ihan vitun hyvin tee-se-itse hengessä, kunnes hana jymähti lähellä pohjaa kiinni ja kierteet menivät paskaksi. Saa arvata monenko tason Richterin asteikon vitutus oli päällä. Niinkuin otsikossa lukee, kreemi perkele!

Olisi ilmeisesti kannattanut laittaa siihen bensahanan muovikorkin kierteisiin pari kierrosta putkimiehen teippiä, ettei kreemiä olisi tihkunut kierteisiin.

P.s. nyt on ostolistalla tärinää ja bensiiniä kestävä kaksikomponenttiliima, jolla hana laitetaan sitten viimeisen kerran kiinni.

rodchop

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 19 marraskuu 10, 09:50:54
Tilasin tuollaisen POR15 Tank Sealer Kitin (hintaa taisi olla noin liki 80 euroa). Uudessa tarviketankissa on sellainen muovikorkki täyttöreiässä (aika löysä tosin) ja kierrekorkki bensahanan reiässä. Kun puhdistus ja esikäsittelyaineet oli huljautettu tankissa laitoin pinnoitteen sisään. Tiivistin täyttöreiän korkin teipillä ja oletin, että bensahanan reikään tuleva kierrekorkki olisi pitänyt pinnoitteen pois kierteestä (saa arvata tässä vaiheessa että pitikö). Koko purkki pinnoitetta kaadetaan tankkiin, pyöritellään hetki ja sitten ylimääräiset pinnoitteet kaadetaan ulos. Kannattaa olla todella varovainen sen pinnoitteen kanssa, sillä mihin se kuivuu, niin siitä se ei helpolla lähde. Ohjeen mukaan poisto tapahtuu mekaanisesti. No, aikaa myöhemmin rupesin asentamaan tankkia paikoilleen ja laitoin bensahanan kiinni. Tai yritin, sillä kierteeseen oli vuotanut silmällä näkemätön kerros kierteen pohjaan tuota kreemiä. Meidän tallista ei löytynyt niin isoa kierretyökalua (onko edes olemassa?), jolla olisin saanut kierteen puhtaaksi, joten kiertelin hanaa paikoilleen ja kaivelin veitsellä kierteistä irtoavia kreemilastuja pois. Kaikki sujui ihan vitun hyvin tee-se-itse hengessä, kunnes hana jymähti lähellä pohjaa kiinni ja kierteet menivät paskaksi. Saa arvata monenko tason Richterin asteikon vitutus oli päällä. Niinkuin otsikossa lukee, kreemi perkele!

Olisi ilmeisesti kannattanut laittaa siihen bensahanan muovikorkin kierteisiin pari kierrosta putkimiehen teippiä, ettei kreemiä olisi tihkunut kierteisiin.

P.s. nyt on ostolistalla tärinää ja bensiiniä kestävä kaksikomponenttiliima, jolla hana laitetaan sitten viimeisen kerran kiinni.

Olisi kannattanut jättää koko Kreemi vekka, jos tankki kunnolla hitsattu & paineistettu niin ihan turhaa mönjää, tuu kun harmia!
Oliko tuossa tankin hanassa sisä kierre, jos niin osta jenga tappi & yritä sillä.
HUOM. Jos multa kysytään amatööri hommaa koko kreemi.
(tosin löytyy varmasti puolesta puhujiakin)
HOG Forever Forever HOG

filtteri

kreemi on eri smörjää kun toi por15

rodchop

Joo tiedetään, ihan yleisesti noita stuffeja tarkoitin.
HOG Forever Forever HOG

Soikkeli

Aikoinaan menin siihen halpaan kun tuttu kehui Kreemiä. Oli viimeinen kerta kun kosken koko aineeseen. Reissussa rupesi irtoamaan tankista kun en ollut saanut tankkia puhtaaksi.

Nykyään luotan tig/paineilma/saippua yhdistelmään.

Ei uusissa mopoissakaan ole mitään pinnoitteita tankissa. Ne on hitsattu kunnolla, ja se on ainut oikea tapa.
C.O.G. 
Lifemember

Jensen

#39
Kremiä ei kannata laittaa kun on huono mutta por 15 on jo paljon parempi. Mulla ei oo tig hitsiä mutta silti tankkeja hitsailen. En tosin enää mutta kun hitsaan migillä niin tarvii por 15 ja se pitää kun ohjeitten mukaan kunnolla laittaa. Jos jonkum kremin paskan päälle laittaa niin varmaan kohta lilluu tankissa mutta pitää tehdä kunnolla niin homma toimii. Por pastalla voi saumat varmistaa päällekkin nin ei tarvi sisälle laittaa. :) Mie olen yleensä laittanu sauman päälle por pastaa ja sitten sisälle por aine niin jo pitää.. ;)

mirka

Olen kanssa leikkinyt kreemin kanssa ja kaksi kertaa yhden tankin kanssa. Loppujen lopuksi asetonille kreemit pois ja sit fosforihappokäsittely.
Otsikon kans oon samaa mieltä siis. . .
Mut tuo on eka kerta, kun joku haukkuu POR15 ainetta tai en ainakaan muista.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 19 marraskuu 10, 16:42:31...Ei uusissa mopoissakaan ole mitään pinnoitteita tankissa. Ne on hitsattu kunnolla, ja se on ainut oikea tapa.


Itse asiassa uusissa Harrikoissa on joku pinnoite, sellainen harmaa maalimainen kama. Joka sekin tuppaa irtoamaan isoina lastuina jonkin ajan kuluttua.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Immu.

Joskus 50 vuotta sitten oli joka kylässä tinuri. Tinasi kuparipannut ,maitoastiat ja mitä vaan.

Kaikkia semmoisia juuri sisältä tinattavia. Eipä ole enää, miten toimisi jos ennen maalausta

tankin tinais sisältä. Tietysti ruosteet pois (sitruunahappo) ja suolahappo huuhtelu.

Ohjeita jos jostain löytyisi.        -Immu-

masa

LainaaJoskus 50 vuotta sitten oli joka kylässä tinuri. Tinasi kuparipannut ,maitoastiat ja mitä vaan.

Kaikkia semmoisia juuri sisältä tinattavia. Eipä ole enää, miten toimisi jos ennen maalausta

tankin tinais sisältä. Tietysti ruosteet pois (sitruunahappo) ja suolahappo huuhtelu.

Ohjeita jos jostain löytyisi.        -Immu-
   
Harkinnan arvoinen juttu itekin miettiny samaa,kun oman tankin paikkasin tinaamalla l, ensin hapotus,sitten tinaa pintaan+messinki paikat isommat reiät,eli reiät umpeen ja tapiksi kreemi perkele,on toiminu nyt neljä vuotta ,varmaan se oikee tapa on hitsata tankki kerralla tiiviiksi ::)

Immu.

Wanhan ajan tinuri lämmitti koko kohteen, esim, kuparinen kahvipannu. Juoksevan kuumaa

tinaa huljuteltiin niin että levisi joka kohtaan.

-Immu-