Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Abs jarruyksikön ohitus

Aloittaja Tommiflathead, 09 toukokuu 25, 19:41:25

« edellinen - seuraava »

Tommiflathead

Onkos kukaan ohittanut abs purkkia. Katselin youtubesta muutaman videon aiheesta. Jääkö abs valo palamaan jos tekee ohitusleikkauksen. Etujarru jumissa nesteiden vaihdon jälkeen. Tiedän että pitäisi jossain atk laitteessa paukutella ventiilit boxista huoltoliikkeessä, mutta pärjäisin erittäin hyvin ilman absejakin.
Tommi

Kiwi

Valo jää palamaan. Jarrujen suhteen en lähtisi leikkimään, olkoot kyseessä 30 luvun mekaaniset tai 20 luvun absit olisi niiden syytä toimia kuten tarkoitettu. Lain puitteissa ABS jarruilla rekisteröidystä laitteesta ei käsittääkseni saa tätä ominaisuutta niin vaan poistaa.

Tommiflathead

Jep, valo sammui kuitenkin kun ajoin pyörän tallille kun löysäsin etujarruista ilmausropuista nestettä pois. Joo lakiluentoa en tarvi vaan lähinnä vastauksen kysymykseeni.
Tommi

Kiwi

Niin, saahan ne valotkin sillä samalla testerillä sammutettua jolla voisi tehdä tuon huoltotoimenpiteenkin. Toki mä oon ennenkin kieltäytynyt sammuttamasta valoa pyörästä josta oli poistettu koko ABS yksikkö. Lähtisin siitä että kannattaa laittaa ne jarrut kuntoon ja vaihtaa pyörä vanhempaan jos moinen tekniikka yököttää.

ranze

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 10 toukokuu 25, 21:42:54..ja vaihtaa pyörä vanhempaan jos moinen tekniikka yököttää.
Riittävän vanhaan kun vaihtaa, niin ei jarrut paljon yökötä. Pannun mekaanisen takajarrun saa kyllä lukkoon, mutta etusen kanssa en menis takuuseen. Kaikki uutta. Eipä nuo muissakaan vanhuksissa ole aiheuttaneet riemunkiljahduksia. Uralin kahdella etulevittäjällä sain lukkiintumaan, ainakin kostealla kelillä. Mut joo, lain mukaan pitää mennä. Ihmettelen vaan jos joskus ikinä tulee katsastus pyörillekin, miten katsuri määrittää jarrujen toimivuuden.  ::)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tommiflathead

Löytyyhän tuo Pannukin ja abs jarrut toimii ,joten kaikki hyvin.

ranze

Pannun absi on hyvä, jos ei aja liian lujaa. Ja kuis manalassa selätön ajaiskaan jäykällä lujaa. Toisinaan tekis mieli jousellista pyörää, vaan miten tuosta raskii luopua?

Kiwi

Ei niistä miellyttävistä luopua tarvitsekaan, niillä samoilla lapuilla jotka käy ruokakaupassa maksuvälineenä saa ostettua lisää romua  :o

ranze

On mulla siinä pogo, vähän joustoa kuitenkin. Ehkä keulan vois päivittää, kerettiläisen earlyshovelin tilalle jotain pehmoista. Tyyli vaatisi risua, mutta ei se vissiin ainakaan lisää mukavuutta. Tuttavalla on pannussa softailin risukeula, sellaisessa tulis jarrutkin. Mut mulla on muutama aste reikkiä, menis sellaisella taas jätöt pieleen. Nyt kun ne on kutakuinkin kohdallaan.

Mut joo.. Alavudella tehtiin kone ja lootakin katsottiin. Hitsailematon tarvike? runko, pakkauudet Mikuni ja Cycle Electricin laturi. Nyt siinä on öljynputsarikin taas sen "vuototakuu" mallin jälkeen. Uusi kytkin ja BDL remmienska. Nykyään 1,5 tuumainen näyttää olevan hot, tässä 3". Nätit pellitkin. Kai mä möin näillä puhein tämän ittelleni taas vuodeksi etiäppäin?  ;D