Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evon Nokka-akselit

Aloittaja Panheadsince1988, 18 tammikuu 24, 20:22:05

« edellinen - seuraava »

Panheadsince1988

Joo. Tuota nokan ajoitusta oon kyllä epäillyt pitemmän ajan..
Kyllä nuo syt.ennakko jutut on tiedossa..jos säädetään ohjeen/  merkkien mukaan kääntämällä keskipako ennakko täysille on säätölevy hienosti lähes keski asennossa. Mutta toimii vain lähes toisessa laidassa eli aikaisemmalla.. varmasti voi olla prässätty vika asentoon..
Joko vaihdan alkuperäisen tai tuon EV 3 🤔. Tärkein pointti on parempi tyhjäkäynti ääni ja vähän kevyempi polkaisu .

Tuusulan T-Bone

Mikä sytkä sulla siellä nyt on?
Long John Stroker

Panheadsince1988

Se selviää tämän osion alkupuolella

Tuusulan T-Bone

Ymmärsinkö oikein, että siellä siis on jousikuormitteinen keskipakojakaja? Jos näin, niin sittenhän sä saat sitä käynnistysennakkoa säädettyä tolleen kun Hessu opasti. Siihen saa muuten eri vahvuisia jousiakin, jos haluaa säätää ennakkokäyrää.
Long John Stroker

Panheadsince1988

No joo. Nyt kun tuota mietin 🤔
Pitää tsekata se vanha oliko siinä eroa.. mutta silti en tykkää tuosta nokasta. Sille  on myös tyypillistä venttiili äänet kovemmat kuumana. Tämänkin olen lukenut jenkkien sivuilta. Missä tästä nokasta enemmän asiaa...


Panheadsince1988

#21
Jaaha.. minkä tyyppinen tuo on käytökseltään.  Näyttää nuo arvot olevan kyllä pehmeämpiä. Onko tehoa kuitenkin enemmän kuin OE.. Saako noita Siftoneita enää mistään uutena.  Tässä vielä jenkki sivulta " käännös" EV 27

Tuusulan T-Bone

Taiwan Ted osti Siftonin hommat. Niiden laadusta ei ole omaa kokemusta, mutta noita vintage-siftoneita pyörii silloin tällöin myynnissä. Olen asentanut jokusen, hyvin ne ovat pelanneet.

Virinokkahan se tuokin, että kai sieltä jokunen hepo lisää tulee.
Long John Stroker

Panheadsince1988


Panheadsince1988

Joo. Sytytys ennakko juttu. Nyt tutkin sitä virta kynällä . Merkkien mukaan täys ennakko on n. 1cm. Ennen merkkiä ja käynnistys ilman ennakkoa: kun juuri ja juuri viiva ilmestyy reiän oikeaan reunaan. Asteista ei tietoa. Mut tässä kohdalla paras käynnistyvyys !!

Panheadsince1988

Mites tuo keskipakosäätäjä. Mistä oli täällä juttua.
Nyt kiinnostaa miten vaikuttaa heavy Duty jouset? Vaikuttaako tyhjäkäynnillä ? Voisi olettaa niin. Jos jouset ei pidä ennakkoa nollassa..

Tuusulan T-Bone

Silleenhän ne vaikuttaa, että täysi ennakko tulee vasta suuremmilla kierroksilla. Mulla ei ole kokemusta, millä kierrosluvulla keskipakosysteemi ylipäätään lähtee mukaan milläkin jousilla, mutta tuotahan voisi lampulla mittailla. Ja eikös se ole niin, että ei se ennakko keskipakosäätäjällä ole ikinä nollassa, vaan jossain öpaut 10 asteessa?
Long John Stroker

Panheadsince1988

Mites muuten nuo sytytysjohdot ? Huomasin että tässä on 8.8mm Silicone graphite Accel johdot.
On nää toiminut kyllä. Kumminkin sanotaan et pitäs olla kärkisytytyksellä kuparijohdot. Onko oikeasti vaikutusta 🤔