Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Seosruuvin kärki poikki. Korjattu.

Aloittaja 013, 16 huhtikuu 23, 20:55:37

« edellinen - seuraava »

013

Katkesi kaasuttimesta seosruuvin kärki ja se pitäisi porata pois kun ei se taida muuten lähteä.
Kärki on noin 0,6mm paksu ja ajattelin käyttää 0.5mm poranterää. Teräohjurin teen katkenneesta seosruuvista jonka poraan sorvissa eka 3mm terällä noin puoleenväliin ja loppupätkä sitten sillä 0.5mm terällä. Tämä ruuvi sitten ruuvataan paikoilleen ja jollain sopivalla koneella porataan kärkeen reikä ja jollain taikasanalla se jämä sitten irtoaa jos on irrotakseen.

Sorvin maksimikierrokset on jossain 2500 korvilla. Onko tällä suunnitelmalla mahdollisuuksia kun kone on pöytäsorvia isompi eli täysin tunnoton tuon kokoiselle terälle.
Toki muita työmenetelmiä otetaan mielellään vastaan
Kaasari on mikunin tm34
Kuvassa ehjä seosruuvi ja koko kärki on kaasarissa kiinni. Yritetty työntää piikillä ja muulla työkalulla imuaukon suunnalta
Toisessa kuvassa on seosruuvi paikoillaan.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

KariFS

Olisko joku kuuma/kylmäkäsittely vähemmän riskaabeli? Runko (paljaaksi purettuna) lämpimäksi uunissa ja sitten kylmäspreitä neulan nysään? Tai jos kapealla kolvin kärjellä koittais härnätä sitä palaa, ja sitten jäähdyttää, josko kuumetessaan ja nopeasti jäähtyessään nitkahtaisi irti?

Ellei peräti saisi jotenkin vaikka rasvaprässin paineella työnnettyä piikkiä takaperin ulos? Pitäis saada tiiviiksi tietenkin, mutta rasvaprässissä on yllättävän kova paine.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Tuusulan T-Bone

Siis ettäkö se katkennut kärki on siellä kartionmuotoisessa alumiinipesässä juntturissa?
Long John Stroker

013

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 huhtikuu 23, 09:07:32
Siis ettäkö se katkennut kärki on siellä kartionmuotoisessa alumiinipesässä juntturissa?
Jep,siellähän se. Eikä oo voimalla käännetty. Viime kesänä pelas ihan ok mut kun oli kaasarit irti niin tarkastin montako kierrosta ruuvit on auki. Sitten muuten vaan kokeiltiin onko kaikki kanavat auki niin tästä kanavasta ei tullu ilmat läpi
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tuusulan T-Bone

Jaa. Poraamisessa on kyllä riskinsä ryssiä koko kaasari, kyllä mää kokeilisin ensin jotain lämpöön tai paineeseen perustuvaa eheyttämismenetelmää.
Long John Stroker

Hessu

ton kokoista poraa ei kyllä oikein pysty sorvin kärkipylkällä syöttää. Pitäis tehdä joku sormimutterin tapainen millä pitäis kiinni terästä tai siirtyä sovinnolla kelloseppäkaliiberin sorviin. Samoin jos päädyt poraa sitä jämää kaasarista. Sormin pyörittämällä.

PanChop

Saisko tohon lääkeruiskun tiiviisti, ja vetää sinne alipaineinen?

013

Läks kun lämpes 8)
Eli kulmamallin piikillä painettu takas tulosuuntaan. Lisäksi sataan asteeseen lämmitys. Ruikittu kaikenmaailman nesteitä ensiksi liukastamaan edes ajatustasolla.
Kiitoksia neuvoista
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

KariFS

Hyvä kun lähti ilman suurempaa väkivaltaa, ihan tuollaisilla hammaslääkärin välineillä ja vähän otteillakin  ;D
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker