Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Alumiinin pulverimaalaus?

Aloittaja Rike, 21 helmikuu 10, 21:46:48

« edellinen - seuraava »

Rike

Moro,

Mites onnistuu vai onnistuuko lainkaa, alumiinisten jalkakontrollien pulverimaalaus mustaksi?

-Rike

Antti S.

Onnistuu,mä puhalsin lasikuulilla vanteet ja sitten kiikutin pulverimaalaamoon.
Hyvin on pysynyt väri vanteissa viimeiset 3 vuotta..

Hemuli

Hiekkapuhallus olisi parempi koska se avaa pinnan, lasikuula takoo sen entistä tiiviimmäksi. Pysyy maali paremmin. Moni pulverimaalaamo ei halua että puhallat osat itse, niihin kun ei sen jälkeen saisi tulla yhtään rasvaa tms. Voi tehdä jänniä juttuja maalin alla. Jopa puhtaista käsistä tarttuu rasvaa joka näkyy maalauksen jälkeen.

Muuten alumiini on ihan hyvä maalattava.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Antti S.

No joo,kyllä se hiekkapuhalluskin toimii.Mä en vaan uskaltanut antaa vanteita hiekkapuhaltajalle.Ei sillä että epäilisin äijän ammattitaitoa,mutta jos sattuu nakittamaan jonkun apupojan puhaltamaan niin saattaa olla vanteet entiset.
Tämä maalaamo jota käytän ei tee puhalluksia.Joten aina on joutunut puhaltamaan itse/puhalluttamaan jossain nuo biitit koita olen käyttänyt pulverissa.
Toistaiseksi on maalit pysyneet kiinni,vaikkei noita ole isommin varottu.Tosin tapana on ollut että kiedon puhalletut palikat puhtaan rätin sisälle,näin ei ainakaan jää rasvaisia sormenjälkiä yms.pinnoille.
Lasikuulissa olen huomannut sellaisen ilmiön että ihan uudet kuulat kiillottaa,eli takoo aluminiia ja lopputulos näyttää kuin olisi vannehopean kanssa turattu.Mutta kun käyttää kulahtaneempia kuulia niin lopputulos on karheamman oloinen kuin uusilla kuulilla.Ilmeisesti kuluneemmat kuulat ovat enempi rakeen kaltaisia kuin kuulan.
Tuli vastaan tuo ilmiö kun puhalsin velipojan shovelin kansia töissä.Eka kansi meni aika harmaan oloiseksi,sitten kaapista ehtyi kuulat ja lisäsin,toiseen tulikin sitten tämä vannehopea efekti uusien kuulien ansiosta.Näytti niin eriparisilta,että oli pakko puhaltaa tuo ensimmäinen kansi uudelleen.

tertsi

Kyllä se maalin pitää pysyä vaikka puhaltaa muualla.Ainakin sillon kun ite tein noita hommia niihin tehtiin kunnon rasvan poisto pesu ennen maalausta.

saatanan savolainen

Kyllä ainakin yhden kesän on takalokarissa kestänyt ihan sisäpuolellakin, vaikka ei ole tarkoituksella hiekkateitä varottu. Puolikuun mallisestä kokopeittävästä alumiinilokarista(9") leikkelin reippaasti pistosahalla alumiiniterällä. Pakkohan sitä oli sitten hoimapaperilla hioa tehtaan jäljiltäkin pinta jo röpelöinen joten ihan rajuin hoita yli epäkeskolla ja loput käsin. Mitään ei sen kummemmin suojailtu rasvoilta yms, kun pulveri linjastossa tapahtuu jokin tehokas peru aina ennen maalausta ja uuniin menoa. Hyvä tuli lokarista öljysäiliöstä ja sytkäpoxin coverista, ihan minimaalisia valkoisia pisteitä on takalokarissa mutta eipä tätä ole tärkoituskaan näyttelyyn viedä.