Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Runkonumero

Aloittaja jarde, 21 helmikuu 10, 15:46:46

« edellinen - seuraava »

jarde

Elikkäs runko oli hiekkapuhalluksessa ja nyt runkonumero näkyy tosi huonosti... voiko itse meistää numerot uusiks vai miten pitäisi toimia??  :(

Make

Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä,mut kipin kapin konttorille neuvottelemaan asiasta. Jos vanhan numeron päällä näkyy kovasti meistin jälkiä, voi belsepuubi olla valloillaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

jarde

joo.. pitää heti huomenna mennä käymään ja ottaa runko messiin :-\. mikä on pahin kauhu skenaario mitä tosta voi tulla jos ei katsuri näe noita numeroita??? :o

kallio

Lainaus käyttäjältä: jarde - 21 helmikuu 10, 16:06:42
joo.. pitää heti huomenna mennä käymään ja ottaa runko messiin :-\. mikä on pahin kauhu skenaario mitä tosta voi tulla jos ei katsuri näe noita numeroita??? :o

ei mitään kauhua, rungostahan menee vaan 28% jos katsurin päättää että runko on vaihdettu..  ;D

Make

Evosportti, oletan? Onks evosportissa kans valmistenumero myös koneessa? Se voi se koneen numero olla hyvä vertailukohta sille mikä rungossa on epäselvää. Näin äkki-väkkiä jos jotain jeesiä pitäs keksiä.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Juvakka

Jos meistetyt numerot eivät silmämääräisessä tarkastelussa ole yksiselitteisesti luettavissa, niin kyllä ne erilaiset tulkintavaihtoehdot ovat on estettävissä kemikaalien avulla...
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Hemuli

Näin on, metalli muuttaa rakennettaan huomattavasti syvemmältä kuin mitä silmällä näkee. Niinpä esimerkiksi kokonaan pois hiottu numerokin saadaan näkyviin tarkoitukseen sopivalla aineella tai viime kädessä röntgenillä. Ainoastaan metallin sulattaminen numeron kohdalta hävittää sen kokonaan.

Mutta tässä tapauksessa kun numero on edes huonosti luettavissa tuskin tarvitsee mennä äärimmäisyyksiin, uskoisin että käynti konttorilla auttaa. Jos olet sitä mieltä että numero pitää meistää uudestaan, tee se valmiiksi mutta älä missään tapauksessa vanhan numeron päälle. Meistät sen johonkin toiseen kohtaan ja katsuri vetää siihen varmistukset päihin ja kirjoittaa otteeseen maininnan siirretystä numerosta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Itseni piti konttorilla minivingulla tehdä numero, löivät vaan oman leimansa päihin. Että jos kävisit sen rungon kanssa siellä konttorilla ennenkuin teet yhtään mitään.

jarde

Runkoa käyty näyttämässä ja kelpasi ainakin tälle katsurille.. ;D

KvL

Mulla juuri tuli runko pulverista, hiekkapuhallettu eka.
Unohdin ihan tyystin koko runkonumeron ja sen suojauksen, nyt tästä aiheesta vasta hokasin käydä kattelemassa.
Kyllä sieltä maalin alta erottaa jotain kirjainta ja numeroa, eli ei hiekkapuhallus tainnut kaikkea tavaraa syödä ympäriltä. Milläs tuota saisi näkymään paremmin? Jotain hyväksi havaittuja kikkoja?

72shovel

mulla ei kyllä koko runkonumeroa ole tuossa emäputkessä, näyttäs kyllä uudelleen maalatulta tuo runko mutta numero ei näy edes huonosti, sitä ei ole. titlessä vaan lohkossa oleva numero ja clear. tollasenaanko rekisteröintikatsastamaan? en mielellään tuohon numeroa meistä jollei laki vaadi, mites tässä vuosimallissa eli voiko olla ns. vanhaa tuotantoa runko? -72 swingishoveli

Karvanaama

Mulla -72 shovel swingiperä ja siinä on rungossa sekä lohkossa numerot.

Rautahauli

Juu kyllä pitäis -72:ssa olla numerot rungossa ja koneessa, oli ainakin tehtaalta lähtiessään. Tämmöinen löytyi.

FXEF-81

72shovel

ok. kiitos tiedosta, swingiperäisestä ei rungon prosentteja hevillä anneta  :)

Hemuli

Älä nyt kuitenkaan mene itse meistämään runkoon numeroita väittäen niitä alkuperäisiksi. H-D käytti omia erikoisfonttejaan ja numeron molemmissa päissä on tähtimeistos varmistuksena. Tarkkasilmäinen katsastusmies huomaa kyllä omatekoiset meistokset - ja viimeistään poliisi tienpäällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957