Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Runkonumero

Aloittaja jarde, 21 helmikuu 10, 15:46:46

« edellinen - seuraava »

Natking

Onkos tama tuote siis jo kilvissa? Jos ei ole niin eikos siita silloin saa rekisteroitya omavalmisteeksi?
Tuotehan on tietenkin muutettu jo amerikan maalla ennen maahantuontia.  ;)
Just trying to be different (like everyone else)

72shovel

Ei ole kilvissä, jenkkititle ihan normaali north carolinan title missä VIN, vuosimalli 1972 ja merkki HD eli ei mitään jakoa omavalmisteeks.

Juu toki putket, tankki, penkki ainakin on muokattu alkuperäisestä!

Myös kiinnostaa se että siis voiko sen rekisteröintikatsastuksen keskeyttää ja jääkö siitä mitään merkintöjä jos käy korjaamassa "puutteet" tai muuten vaan konttoria?

Lexus

Liippaa lähellä sydäntä itselläkin.
Eli jos on jo valmiiksi rakenneltu tuotaessa, niin miten ne prossat menee?
Pitääkö pyörä varustaa alkuperäisen kaltaisilla osilla, jos on tiukkaa prosenttien suhteen?
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Natking - 07 huhtikuu 11, 04:45:26
Onkos tama tuote siis jo kilvissa? Jos ei ole niin eikos siita silloin saa rekisteroitya omavalmisteeksi?
Tuotehan on tietenkin muutettu jo amerikan maalla ennen maahantuontia.  ;)

No voihan sen rekisteröidä omavalmisteeksi kun huolehtii että se täyttää vuoden 2011 teknisen vaatimustason. Vanhana omavalmisteena sen saa kilpiin ainoastaan jos se on ollut sellainen jo lähtömaassaan - jenkeissä Special Construction tai ruotsissa Amatörbygg.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

Lainaus käyttäjältä: Lexus - 07 huhtikuu 11, 07:29:07
Liippaa lähellä sydäntä itselläkin.
Eli jos on jo valmiiksi rakenneltu tuotaessa, niin miten ne prossat menee?
Pitääkö pyörä varustaa alkuperäisen kaltaisilla osilla, jos on tiukkaa prosenttien suhteen?

Näin olen käsittänyt, toinen on sitten se mitä inssi huomaa kyhertäessään taskulampun kanssa pyörän ympärillä pakettiautossa, jollaisella aion itse viedä rakkineen konttorille. suurin osahan tästä on tehty alkuperäisosia muokkaamalla tietenkin.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 07 huhtikuu 11, 05:48:40
Myös kiinnostaa se että siis voiko sen rekisteröintikatsastuksen keskeyttää ja jääkö siitä mitään merkintöjä jos käy korjaamassa "puutteet" tai muuten vaan konttoria?
Ehkä voi ehkä ei, ihan arpa peliä, riippuu täysin inssistä. Ittelle on pari kertaa käyny, että olen pää punasena huutanu peli seis, kun homma on mennyt ihan villiksi. Hakenu muutoksen sitten Akelta ja silti runkkari on vielä inttäny et Ake tehny virheen. Mutta sen voin kyllä sanoa et, jos inssi tarjoo että haluatko keskeyttää katsastuksen niin keskeytä ihmeessä se on ehkä vuoden paras tarjous ja siihen kandee tarttua!
Ja sit tohon alkuperäisiin osiin on sellanen insinööri kanta, kuin "eihän oo" se voittaa kaikki sun väitteet ja se ilmeisti voidaan nykyään kaataa vaan korkeimmassa hallinto-oikeudessa.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 07 huhtikuu 11, 05:48:40
Myös kiinnostaa se että siis voiko sen rekisteröintikatsastuksen keskeyttää ja jääkö siitä mitään merkintöjä jos käy korjaamassa "puutteet" tai muuten vaan konttoria?

Teknisten vaatimusten täyttymisen puolesta karsastuksen voi keskeyttää, eikä hylkäävä päätöskään ole mitenkään lopullinen.

Prossapuolella sen sijaan voi tulla hyvinkin kummallisia tilanteita. Jos viet konttuurille laitteen, jossa prossat on paukkunu, voit palauttaa siihen alkuperäisiä osia ja saada niistä prossat takaisin vain teoriassa. Tällöin nimittäin pitää todistaa sellaista, joka on mahdotonta: että juuri kyseiset osayksilöt kiinnitettiin juuri kyseiseen runkoon tehtaan toimesta vuonna 1972...
Long John Stroker

mista

#37
Taitaa tulla itellekkin huomenna konttorikeikka.

Hioin eilen runkoa puhtaaksi lamellilla ja jätin suosiolla runkonumerokohdan hiomatta, jotta voisin hiomapaperilla sitä hiukan hioa. No otin paperin käteen ja ajattelin hio ihan metalliin asti varovasti ja varoa runkonumeroa niin kappas kappas kun hion maalia pikkuhiljaa pois niin hävisi numerokin tai ainakin sen loppupää kokonaan. Eli itse metalliputkessa ei ole mitään jälkiä numerosta.. Mitenhän tuokin on mahdollista?....



Voiko olla, että nuo on stanssattu pakkelin ja maalin päälle jotenkin? Tuon H jälkeen puuttuu vielä yksi merkki ja se tähti.. Ja alkuosastakin huomaa, että ei edes maalin läpi vielä hiottu ja hävinnyt jo osa merkinnöistä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jensen

Hei. Luulempa että tuosta vielä oikeilla aineilla numero tulee. Mulla oli Vulcan kavassa aika lailla rälläköity ja pakkeloitu mutta sain sen esiin. En tohtinut maalia panna päälle vaan vain lakkasin. Niin Polliisi on mato löytämään pyssystä numeron vaikka murhamies on rälläköinyt sen pois.  :D Numero painuu syvemmälle metalliin kuin arvais. Mie otin maalinirrotusaineella ja varovasti teräsharjasin. Kannattaa ottaa selvää paremmin.

Jensen

Tuossahan selvästi näkyy numeroita mutta niissä on kittiä . Ei muuta kuin maalinirrotusainetta ja messinki pehmeä teräsharja ja raaputtelemaan. Sieltä ne löytyy. ;)

Hemuli

Jensen taitaa olla oikeilla jäljillä, tehtaan rungoissa nimittäin harvemmin on kitillä tehtyjä pohjia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Hiottiin varovasti koko tuo maali pois ja kitti pois ja pohjamaalissa näkyi numerot, kitissä alkoi hävitä ja kitin jälkeen pelkkää tasaista ja puhdasta terästä. Ei mitään jälkiä numeroista. Ei sitten viivan viivaa..

Meistattiin uudet ja konttorilla löivät tarkisteet molempiin päihin ja teki uuden rekkariotteen.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod