Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Runkonumero

Aloittaja jarde, 21 helmikuu 10, 15:46:46

« edellinen - seuraava »

rodchop

Vakiossa se on oik puolella valukappaleen alareunassa, tasaisella alueella.
Ei itse laakeri putkessa. Onko sulla valupala, jos ei niin runko vaihdettu / muutettu.
Mikä vitun paska homma. Tuo sekä lohkon numero kaiken A & Ö
HOG Forever Forever HOG

JPP

Ennen vuotta -70 oli koneella vain paperit (rungossa ei stanssauksia) ja uudemmissa kuin -70 koneella ja rungolla, joista rungon numerot tärkein.

Jos sulla on orkkikselta näyttävä runko ja tasainen kohta emäputken valuosassa niin ota vaikka maalinpoistoaineella siitä tasaiselta alueelta maali pois. Omaa pyörää kun käytin katsastuksella niin siitä oli maali otettu pois rungon numeron päältä ja kun sen maalasin katsastuksen jälkeen niin stanssauksia ei erottanut enää yhtään, joten pyhkäsin stanssausten päältä maalin pois. Sulla voi olla kans maalia vaan reilusti stanssausten päällä. Siis voi.

Liitteenä 80-luvun stanssaukset.

Mr.Horsepower

Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

72shovel

Eli siis tuo "tasainen" osa on tämän kuvan kaltainen ja rungon numeron pitäisi olla siinä?
(kuva ei omasta pyörästä)


ei ole tuollaista kyllä omassa  ;D eli eli turha tässä varmaan maalinpoistoaineilla on lähteä räpiköimään.
se jenkkititle mikä mulla on niin siinä on vaan se lohkossa oleva numero, samaten kauppakirjassa.

mitkäs tässä on vaihtoehdot? pyörä osina myyntiin?

Hemuli

No jos sulla on alkuperäinen numero moottorissa ja prossat riittää vaikka rungosta meniskin niin eihän sulla ole mitään hätää. Ja voi joku katsuri rungonkin alkuperäiseksi uskoa, vaikea tietysti sanoa näkemättä. Pistä kuvaa vaikka privana jos et julkiseen jakeluun halua.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

moottorissa on alkuperäinen numero, voin laittaa kuvia kun ehdin ottamaan. meneekö rungonvaihdosta prosentit vain kerran? tarkoitan sitä että jos tästä menee se 28%, niin voinko enää vaihtaa esimerkiksi jäykän rungon ja rakentaa pyörän siitä? vai pitääkö sitten tehdä tästä ja menee se jousituksen prosentit vain? suunnitelmissa kun oli ja on hankkia ens talvena uusi jäykkä runko ja alkaa rakentamaan siihen...

Hemuli

Eihän siitä mitään tulis jos prossat menis joka kerta kun vaihdat saman osan. Prossat lasketaan siitä kuinka paljon sulla on alkuperäisiä osia jäljellä, vaikka vaihtaisit runkoa joka vuosi niin ei siitä mene kuin kerran.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

noniin, sittenhän se on sama mitä konttorilla sanotaan kun kuitenkin suunnitelmissa on rungonvaihto jäykkään ja sen katsastaminen jossain kohtaa. menköön prossat nyt jos mennäkseen. hyvä juttu.

72shovel

Semmoinen kysymys vielä, että jos ja kun rekisteröintikatsastuksessa alkaa tulla prosenttiraja (49%) täyteen, niin voiko katsastuksen keskeyttää ja vaihdella tarvittavia orkkisosia takaisin ettei ylity prossat? (mikäli yli innokas prosentinhöylääjä sattuu kohdalle) ajatellaan nyt tilannetta mikä itsellä eli:

-runko (vaihdettu orkkismalliseen tarvikerunkoon) 28%
-tankki 4%
-istuin 4%
-ensiöveto 4%
-takavalo 1%
-pyörän napa taka 4%
-vannekehä taka 4%
-pakoputkisto 2%

yhteensä 51% ja vielä pitäis jättää se 8% jäykkäperärungolle väliä kun sen aika tulee

Kyllä, menisin orkkisosilla leimalle jos semmoiset olisi, nyt niitä joutuu haalimaan mikäli näyttää tiukalta...

rodchop

Mites jos muuttasit sen jo ennen leimaa jäykäks, niin eikö se olisi samassa 28 %
HOG Forever Forever HOG

Natking

Eiks se ole 28+8, eli kun katsastat jaykkarunkosen missa ei ole orkkis runkoa niin se on 36%
Just trying to be different (like everyone else)

Natking

Niijuu, mikas rukki se oikeen onkaan? Lahes Sherlock Holmes tasoista paattelykykyani hyvaksi kayttaen: onko se -72 Shovel?
Jos on, niin mikset kattasta sita heti omavalmisteeksi? Sullahan riittaa kun on papereisiin matchaava koneennumero, ei tartte prosenteista olla huolissaan.
Papereisiin tulee merkinta etta siina on vaihdettu runko, joten voit vaihtaa sen jaykaksi kattastuksen jalkeen.

Pyorasta tulee tallaisella lain suomalla katsastuksella ''ennen'' maahantuontia muutettu ajoneuvo, merkkina omavalmiste ja vuosimalliksi -72.
Just trying to be different (like everyone else)

72shovel

Mutta eikö omavalmisteeksi katsastus vaadi sillähetkellä olvean vaatimustason, eli vuosimalliksi tulee se hetki ja vuosi jolloin se omavalmisteeksi ollaan katsastamassa ja senhetkinen vaatimustaso (2011) eli käytännössä mahdotonta  :)

Hemuli

Ei onnistu omavalmiste. Jos se olisi lähtömaassaan jo sellaiseksi rekisteröity niin sitten, silloin vaatimustaso omavalmisteeksi ensirekisteröintipäivän mukaan. Mutta jos sen täällä sellaiseksi muutaa niin sitten 2011 mukaan.

Kyllä mä haalisin riittävän määrän alkuperäisen kaltaisia osia kasaan että pysyy yli 50:n.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

Jos tankki, penkki ja pakoputkisto on muokattu alkuperäisistä, niin siinähän säästää jo 10%  ;)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!