Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kärkisytkä höpötilleen

Aloittaja Yapa, 03 huhtikuu 22, 15:13:24

« edellinen - seuraava »

ranze

Ennakonsäätö on kunnossa? Pystyykö sen laittamaan muutoin kuin yhteen asentoon?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: ranze - 06 huhtikuu 22, 09:54:44
Ennakonsäätö on kunnossa? Pystyykö sen laittamaan muutoin kuin yhteen asentoon?

Kaikki on uutta, ei saa kyllä laitettua väärin mielestäni...
Bludy`ell...marshalls!

Hessu

Helposti! Oon törmänny useasti että nokkapalikka on 180 astetta väärin päin. Se ohut pinni minkä pitäis estää kyseinen ongelma, menee vaivattomasti lyttyyn.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 06 huhtikuu 22, 12:51:07
Helposti! Oon törmänny useasti että nokkapalikka on 180 astetta väärin päin. Se ohut pinni minkä pitäis estää kyseinen ongelma, menee vaivattomasti lyttyyn.

Kyllä sekin oikein päin on. Senhän saa jopa toimimaan kyllä 180 pielessä, käy vaan hassusti ja  keskipakolimput on tietenkin pois pelistä, kun jää koholle ja se ruuvi lukittee sen nokka palan kiinni...
Bludy`ell...marshalls!

Yapa

Päästäistä kaikille!

Voi vid... on pyöritelty ja ihmetelty ja ryypätty ja opetusvideoita kateltu...

Aina ne hakee tuon viivan sieltä kohdilleen ja piste olis niinkun takapytyn ennakkomerkki...?

Tuon viivan kun laittaa, ni kyllä se mun nähdäkseni on YKK:ssa sillon etupytty, mut se piste on kyl auttamatta liian aikaseen, että mitä halvattua?!
Bludy`ell...marshalls!

Tuusulan T-Bone

Paljonkos rautaporsterissa on sytytysennakko?
Long John Stroker

Yapa

Eikös se oo tässä 40, vanhemmissa 45
Bludy`ell...marshalls!

Tuusulan T-Bone

Mitään en porsterista ymmärrä, mutta ajatus kuitenkin: jos siinä on samat rojut kuin big twinissä, jossa ennakko on 35 astetta, niin eikös se levy joudu asemoitumaan sitten 5 astetta (tai 10 astetta) eri paikkaan ku big twinissä, johon se lie suunniteltu?
Long John Stroker

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 huhtikuu 22, 15:39:57
Mitään en porsterista ymmärrä, mutta ajatus kuitenkin: jos siinä on samat rojut kuin big twinissä, jossa ennakko on 35 astetta, niin eikös se levy joudu asemoitumaan sitten 5 astetta (tai 10 astetta) eri paikkaan ku big twinissä, johon se lie suunniteltu?

Totta muuten kyllä! Mitenkä tuota sit myydään Bigtwin 70-99 ja XL 71-03 sopivana?
Onpas tää nyt kummaa hommaa...
Bludy`ell...marshalls!

Yapa

Kyllä kai se on vielä nypättävä toi nokkakoppakin auki ja tarkistettava nokkien ajotukset, vaikka ihan tarkotuksella ne pyörittelin ja tarkistelin moneen kertaan, ettei sit tartte miettiä... :P
Bludy`ell...marshalls!

KariFS

Eikös tässä, kun kärkiä käyttää nokka-akseli, kampiakselin viittä astetta vastaa kaksi ja puoli astetta nokka-akselilla?


Mun biblia kattaa vain 79-85-mallit, 80-82-malleihin annetaan ”fully advanced”-ennakoksi 40 astetta plusmiinus 2,5 astetta, 83-85 jämpti 40.

Nää mun kirjassa esiintyvät on kaikki kärjettömiä tietenkin, onko sulla konversio vai alun perinkin kärjetön?

Kärkivälikin vaikuttaa yllätttävän paljon ajoitukseen, se varmaan on tsekattu jokusen kerran jo, mutta ainahan on mahdollista että on valmistuksessa jotain epätarkkuutta, kuten vaikka se mainittu liukupala tai jotain.



1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 17 huhtikuu 22, 23:07:16
Eikös tässä, kun kärkiä käyttää nokka-akseli, kampiakselin viittä astetta vastaa kaksi ja puoli astetta nokka-akselilla?


Mun biblia kattaa vain 79-85-mallit, 80-82-malleihin annetaan ”fully advanced”-ennakoksi 40 astetta plusmiinus 2,5 astetta, 83-85 jämpti 40.

Nää mun kirjassa esiintyvät on kaikki kärjettömiä tietenkin, onko sulla konversio vai alun perinkin kärjetön?

Kärkivälikin vaikuttaa yllätttävän paljon ajoitukseen, se varmaan on tsekattu jokusen kerran jo, mutta ainahan on mahdollista että on valmistuksessa jotain epätarkkuutta, kuten vaikka se mainittu liukupala tai jotain.

En tiedä onko sytkä vaihdettu, mut papereissa tämä on -84.
Onhan noissa valmistusvirheitä, tosin vanhoilla osilla kokeillen tilanne on sama.
Jossain ameriikan foorumilla joku väitti, että voi se nokan merkkikin olla hampaan pielessä jo tehtaalta...mene ja tiedä...
Bludy`ell...marshalls!

KariFS

Varmaan joku fakiiri osaisi valokuvan perusteella kertoa minkä vuoden lohko on kyseessä. Saattaisi se valmistusnumerostakin näkyä. Mutta jos tuo on oikeasti 84, niin siinä on evo-tyylinen laturi, eli kytkimen yhteyteen rakennettu. Sellainen kone on alunperin ollut kärjettömällä. Kaikkien noiden mainittujen mahdollisuuksien lisäksi siis on sekin mahdollinen muuttuja, että nuo konversio-osat ovat ”melkein sopivia”.

No, toivottavasti hommaan löytyy ratkaisu.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 18 huhtikuu 22, 00:10:05
Varmaan joku fakiiri osaisi valokuvan perusteella kertoa minkä vuoden lohko on kyseessä. Saattaisi se valmistusnumerostakin näkyä. Mutta jos tuo on oikeasti 84, niin siinä on evo-tyylinen laturi, eli kytkimen yhteyteen rakennettu. Sellainen kone on alunperin ollut kärjettömällä. Kaikkien noiden mainittujen mahdollisuuksien lisäksi siis on sekin mahdollinen muuttuja, että nuo konversio-osat ovat ”melkein sopivia”.

No, toivottavasti hommaan löytyy ratkaisu.

Tää on Early -84, eli laturi on vielä vanhan mallinen...
Bludy`ell...marshalls!

Yapa

Tuommonen siinä seisoo, jos joku osaa kertoo mikä se sitte tosiaan on ja josko siitä jotain apua olis tähän hommaan...
Bludy`ell...marshalls!