Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kärkisytkä höpötilleen

Aloittaja Yapa, 03 huhtikuu 22, 15:13:24

« edellinen - seuraava »

Yapa

Ja päivää taas...

Pikku tauon jälkeen rautiksen askartelua.
Uusien sytkä hilppeiden asentelua, ennakkomerkki kohdalle, uudet lelut töttöröön, vaan ei ihan riitä sytkälevyn säätövara.
Ennakon ku kääntää kokonaan tuosta pyörijästä ni vielä pitäs saada yks jessiunaa myöhäselle päin.

Onko yleinen juttu tai joku törmänny samaan?

Vanhoilla osilla sama juttu, vaikka kyllä se hyvin kävi.
Bludy`ell...marshalls!

Lyytinen

Kokeilepa pyörittää sitä konetta tasan yksi kierros ja sitten sihtaa niitä merkkejä, saatat yllättyä.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 04 huhtikuu 22, 01:23:40
Kokeilepa pyörittää sitä konetta tasan yksi kierros ja sitten sihtaa niitä merkkejä, saatat yllättyä.

Onkos se sitte enää puristustahdilla, vaikka kyllähän se joka kiepalla välähtää...
Bludy`ell...marshalls!

Roadrunner

Nelitahtimoottorissa joka toinen kierros on puristustahti. On sitten minkä mallinen tai maalainen moottori hyvänsä.
Silloin kun mäntä on ylhäällä ja kyseisen pytyn venttiilit välykselliset, niin pitäisi räjähdys tapahtua...

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Roadrunner - 04 huhtikuu 22, 09:18:31
Nelitahtimoottorissa joka toinen kierros on puristustahti. On sitten minkä mallinen tai maalainen moottori hyvänsä.
Silloin kun mäntä on ylhäällä ja kyseisen pytyn venttiilit välykselliset, niin pitäisi räjähdys tapahtua...

No täsmälleen...
Bludy`ell...marshalls!

KariFS

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 04 huhtikuu 22, 10:28:38
Lainaus käyttäjältä: Roadrunner - 04 huhtikuu 22, 09:18:31
Nelitahtimoottorissa joka toinen kierros on puristustahti. On sitten minkä mallinen tai maalainen moottori hyvänsä.
Silloin kun mäntä on ylhäällä ja kyseisen pytyn venttiilit välykselliset, niin pitäisi räjähdys tapahtua...

No täsmälleen...

No tämähän ei olisi mikään yllätys, mutta jotain yllätystähän se Lyytinen ylempänä lupaili  :)
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

JKKo

Mitä nyt muistelen kesää 2000 kaikkine kokemuksineni, kuten kärkisytkällä ollut Sportster, joka ei lähtenyt sateen jälkeen kayntiin, koska nokkakopassa oli vettä, niin siellä oli vaan 1 kpl "katkojan kärjet". Sama osa laittaa valkean sekä etu, että takapyttyyn. Mutta koska pytyt eivät ole vierekkäin, vaan peräkkäin...

...juu siltä toiselta kierrokselta voi löytyä vastaus. Jos ei muuten löydy, niin etusesta tulppa pois ja vaikka paperinen mytty siihen tulpan reikään. Kun on tulossa ykkösen puristuksille, mytty lentää tiehensä. Siitä etiäpäin ihan ina ja merkit kohdalleen.
883/1200/turbo

Yapa

No juu...
Mää ihan peukalolla tunnustelen tulpan reiästä, kun tuntuu paine, niin sormi pois ja "plop", sitte merkki kohdalleen.
Eli on siinä nyt.
Bludy`ell...marshalls!

ranze

Lie tuo noissa takapytty ykkönen?

Kerrattain oli toisenmerkkisessä, ykspyttyisessä samankaltainen ongelma. Vika oli siinä että myyjä oli myynyt samankaltaiset kärjet. Näissä vaan oli se bakeliittipala väärässä kohtaa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: ranze - 04 huhtikuu 22, 14:32:47
Lie tuo noissa takapytty ykkönen?

Ei kai sentää...!?
Kyllä merkit ainaki täsmää aika hyvin etummaisen männän sijaintiin.
Bludy`ell...marshalls!

6PPC

Eikös noissakin ajoitusmerkki ole täydelle ennakolle, eli kun 1 sylinteri on ajoitusmerkissä, käännä kärkipaketti automaattisäädöstä täydelle ennakolle ja virtakatkos siihen. 

ranze

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 04 huhtikuu 22, 15:24:09Kyllä merkit ainaki täsmää aika hyvin etummaisen männän sijaintiin.

Jos siinä on yhdet kärjet, niin sehän pistäis kipinän myös pakotahdille.

Olisko tuosta apua? Sen verran kattelin videota että niitä merkkejäkin voi olla kahdet.
https://youtu.be/mKVh4pbyh2A

Mun toisessa pyörässä, kaksitahtisessa oli kärkisytkä ja laitoin siihen nyt kärjettömän. Sytytyshetki onkin nurjalla puolella kun siinä kone pyörii "nurinpäin".  :o
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 05 huhtikuu 22, 07:55:13
Eikös noissakin ajoitusmerkki ole täydelle ennakolle, eli kun 1 sylinteri on ajoitusmerkissä, käännä kärkipaketti automaattisäädöstä täydelle ennakolle ja virtakatkos siihen.

Juu kyllä just näin, mutta ei riitä säätövara...
Bludy`ell...marshalls!

Hessu

Sporsterit ei tuttuja, mutta pelaatko nyt varmaan oikean merkin kanssa.
Siellä kun voi olla takapytyn ennakkomerkki, etupytyn ennakkomerkki ja etupytyn yläkuolokohdan merkki.
Ja tossa järjestyksessä. Riippuu limppujen valmistajasta.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 05 huhtikuu 22, 15:09:13
Sporsterit ei tuttuja, mutta pelaatko nyt varmaan oikean merkin kanssa.
Siellä kun voi olla takapytyn ennakkomerkki, etupytyn ennakkomerkki ja etupytyn yläkuolokohdan merkki.
Ja tossa järjestyksessä. Riippuu limppujen valmistajasta.

Ei siellä ole kun kaks merkkiä.
Piste = ennakko
Pystyviiva = yläkuolo.
Ihan kuten kirjakin väittää late style limpussa olevan.
Täytyy tämäkin ny vielä tarkistaa, aika monennen kerran.
Bludy`ell...marshalls!