Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sössö t143

Aloittaja Dyna bro, 16 lokakuu 21, 13:04:20

« edellinen - seuraava »

Dyna bro

Moro. Onko kellään kokemuksia tästä moottorista? Sitä saa tuohon tc88 dynaan myös. Jos nyt leikittäs,että joulupukki sen tois niin mitähän muuta siltä pitäs pyytää jotta dyna sen kestäis?

ranze

Ei ole kokemuksia kuin sössö 124:stä 2002 sohvaan. Ei sillä voinut oikeasti ajaa tuppi nurin. Downgreidasin 106 pikkustrokeriin, se oli kiva.

Vaihtoon meni putkea, sytkää, takahaarukkaa piti tukea, iskaria, keulaan progressiivista. Ketjukonversio, 5 vaihteinen loota 6 vaihteiseksi. Tehostartti, parempi kytkin, startin kehää lujemmaksi. Takahaarukka päivitettiin parempaan. Ja paljon olis vielä voinut tehdä. Päädyin myymään myllyn ja laitoin sen pikkustrokerin. Sitten piti enää välittää enskaa tiheämmäksi.

Oletko ajanut mörkömosalla varustetulla prätkällä? Mun ajokaverit ei halunneet mua enää mukaan. "Ajat aina tuppi nurin". Huomasin itsekin että ajosta katosi sellainen leppoisuus. Kamerat räpsyi, kortti sillä olis mennyt.

Mörkömosan kanssa piti olla aina yks kytkinpaketti ja startti hyllyssä pinioneineen, starttikehineen. Se kun kerran potkaisi takaisin niin kaikki uusiksi. Sössön IST sytkä auttoi kun se osasi tunnistaa kuuman koneen.

Ja ikinä et saa niitä rahoja takaisin. Paina lompakolla otsaa tai osta valmiiksi viritetty.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Dyna bro

Niin se taitaa olla. Onko tästä sun 106 mitään juttuu missään mitä siihen laitoit ja mitä se oli ajaa ja tehot.  Mulla on tuossa dynassa 95ci kaikki on s&s paitsi kampura ja loput hilut kävis sille 106 jos sen kampuran hoitaa joskus. Tämä antoi nyt loimaalla penkissä 100hp140nm. Oikeen mukava lähtee ohittaa ku ei lopu veto heti näillä 585 nokilla. 106 ilmeisesti saa vääntöä lisää ja vähän alemmaksi.

ranze

Siinä oli ruttupyörän -99 TC A lohkot. Sössön pikkustroke kampura, sössön männät, Andrewsin 32 nokka (vastaa 37 mutta vääntää alempaa). Jimsin puolipuristin napit kansissa. -02 TC:n vakiokannet, niillä paksummilla venttiileillä, ei portattu. 3-vaihelaturi säätimineen, Bakerin 9 plate kytkin, Feulingin jakopään tukilevy ja pumppu (tää oli ketjuvetoinen mutta hydraulikiristeinen eli konversio). Tehostartin merkkiä en muista. Bakerin kompensaattori. Sössön Super G mehumaija ja Daytonan sytkäboksi. 2-2 headerit joiden päässä 110 CVO:n Screaming eagle vakiovaimentajat. Konetta ei koskaan penkitetty. Koneistukset ja kasaamisen teki Välimäki Alavudella. Vein rojut sinne auton perässä ja hain. Samalla emäntä pääsi käymään kahteen kertaan Tuurissa.

En usko että pelkällä kampuran vaihdolla saat paljon lisää. Ei nää mitään raketteja ole.. aina tulee joku muovilelu ohi jos kohdalle osuu. Mä tykkäsin vähemmistä tehoista kun ajoon tuli sellainen leppoisuus. Nyt onkin jäykkä pannu, tosin sekin strokattuna. Mun ulkomaan matkat taitaa olla siis niiltä osin suoritettuna.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Kyyllä stroukkipannulla voi ulkomaillekin lähteä... :D
Long John Stroker

ranze

Joo ei se ole pyörästä kiinni. Oon jo puoleksi eläkkeellä selkäni tiimoilta. Tuo jäykkä lukee tietä ihan eri malliin kuin edellinen 2002 sohva.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.