Finnbikers

  • 23 Tammikuu 2022, 08:39:34
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: 1962 Competition Hot  (Luettu 3458 kertaa)

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1460
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #15 : 17 Lokakuu 2021, 17:09:35 »

Pitäs ottaa asiaksi poiketa tuossa samassa osoitteessa samoilla puuhilla, kun nyt joskus kerkiäisi. Hyvän näköiset kyllä tulee lasikuulilla, pitänee hakea taas sinolia että saa kylvetettyä palikoita.
Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #16 : 24 Lokakuu 2021, 18:41:44 »

Minulla on pitkään ollut visio valkoisesta satulasta, jossa on hapsuja. Ilkka toteutti tämän idean. Ainakin kuvissa satula näyttää juuri niin törkeältä (hyvällä tavalla) kuin halusinkin.  ;D

Lyhentelen sitten takarenkaan kohdalta hapsuja siten, että koko takarengas näkyy.
Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #17 : 27 Lokakuu 2021, 22:30:51 »

Sain rungon takaisin puhalluksesta. Ilmeisesti oli teräsrakeella puhallettu. Melkoisen karheaksi jäi pinta, mutta kyllä se siitä silottui kun tarjosin 400 hiomapaperia. Yritin suojata laakerikuppien kromeja, mutta ne eivät selvinneet puhalluksesta naarmuitta.  ;D Olisi pitänyt jaksaa ottaa irti. Pitänee antaa rungon kanssa maalautua.
Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #18 : 29 Lokakuu 2021, 10:03:53 »

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=34.0

Kannet pitäisi laitattaa. Luin tuon langan erilaisista venttiiliohjureista ja niiden välyksistä.

Olo on epävarmempi kuin lähtötilanteessa.  ;D
Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #19 : 31 Lokakuu 2021, 04:25:58 »

Progressiiviset takaiskarit näytti liian muovisilta ja moderneilta melkein 60 vuotta vanhaan pyörään, joten halusin iskareiden päälle kromisuojat.

Vuotavat shovelin iskarit saivat toimia luovuttajina. Laitoin iskarin alapään kiinni ruuvipenkkiin ja vanhalla jarrulevyllä painatin iskaria kasaan. Kierretankoa vaan levystä läpi ja latan pätkät ruuvipenkin alle. Hyvin toimi patentti. Progressiiviset iskarit oli helppo purkaa, mutta shovelin iskarit piti yläpäästä rälläköidä auki.

Kromiputket oli vaan liian lyhyet kyseisiin iskareihin.  ;D Noh... ehkä ne on nyt vähemmän muovisen näköiset.
Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #20 : 01 Joulukuu 2021, 09:55:46 »

Rakenteluun käytetty aika on mennyt kaiken pienen näpertelyn merkeissä.


Sheivasin iskareiden alaputket sorvissa. Taidan lasikuulapuhaltaa vielä, jotta tulisi mattapinta.


Takavaloksi valikoitui Motone Eldorado. Tuntuisi olevan melko jämäkkä tuote. Ledivalo ei ole varmaan huono ratkaisu rautikseen kun lataus on mitä on. Eikä tule sitä akkuakaan.


Rallikannet kävi Alavuksella laitossa. Nyt on kaikki liikkuvat osat uutta. Siellä on nyt valurautaohjurit ja Manleyn rst-venttiilit sekä jouset.


Forssan swapista minulle kulkeutui jonkun kyläsepän askartelemat peltilaukut, joissa on "patinaa" varsin riittävästi. Meinasin pyörän b-puolelle laittaa laukun pidempiä reissuja varten. Teen sellaiset kiinnikkeet, että saa tarvittaessa pois jos on sporttisempaa ajoa.  ;D Toisen laukun voisin laittaa shoveliin.
Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #21 : 18 Joulukuu 2021, 15:04:44 »

Keulan kasaaminen teettää tuskaa. Jostain syystä ohjausakseli ei osu ylä t-palan keskelle. Liekköhän keula on joskus kokenut kovia tai sitten t-palat eivät ole käypäiset keskenään. Onkohan noissa rautiksen t-paloissa vuosimallikohtaisia eroja?

Lainasin kaverilta t-paloja ja testasin miltä stanssi näyttää +4" putkilla.
Kirjattu

nuppi

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #22 : 20 Joulukuu 2021, 11:57:42 »

Kaikki hd:n 35mm keulan t palat pitäis olla käypäsiä keskenään, ala t paloissa on eroa BT vs sporsteri että BTssä eri akseli sekä t palaan hitsattu toppari rauta. Ite tein sporsterin ala t-palasta BTseen sopivan tekemällä uuden akselin ja kolari t palasta evakuoin tuon toppari raudan.

Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #23 : 20 Joulukuu 2021, 18:48:26 »

Kalastelin tallista 35 mm ylä t-paloja ja vertailin keskenään. Ainakin näitä kahta vertailemalla erot olivat huomattavia.  ;D

Ehkä etsin itselleni vielä yhden keulan, josta saa toisiinsa sopivat palat.
Kirjattu

nuppi

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #24 : 21 Joulukuu 2021, 07:18:09 »

Aina oppii uutta! Mistähän tuo musta t pala on sitten peräisin, kun tuossa ei oo tuota akselimutterin kiristystäkään.
Kirjattu

brocka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #25 : 21 Joulukuu 2021, 07:58:46 »

Olen noita Parts Manualeja tutkinut ja tuollaista t-palaa en löytänyt rautapään tai shovelin manuaalista. Liekköhän joku tarvike?
Kirjattu

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1460
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: 1962 Competition Hot
« Vastaus #26 : 21 Joulukuu 2021, 20:44:06 »

Se saattaa olla mikä tahansa, aika monessa pyörässä on ollut 35 mm keulaputket ja 1" ohjausakseli tuohon aikaan. Tuo sheivattu on mun shovelista mutta muuta en siitä osaa sanoa kuin että hävettää kun en sitä rälläkkää kummoisemmalla koneella siistinyt ja kiilloittanut kun nyt ihan internetissä on kuvattuna ;D

Tonilla saattaa olla yhet t-palat mutten tiedä myykö se niitä...
Kirjattu