Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Puolipuristimet Pannuun?

Aloittaja mutterilinko, 13 syyskuu 21, 20:51:50

« edellinen - seuraava »

mutterilinko

No niin tietäjät,potilas on stroukki-pannu S&S stroukki kitti 41/2 iskulla vähän alta 10 puristeiset männät, 9-vuotta meni suht kivasti mutta nyt konerempan jälkeen käynnistäminen on yhtä Helvettiä,kiksinrattaita on hajonnu lukemattomia kappaleita(hampaita poikki) kiksin akseleita pari(poikki) ja pannuralliin mennessä pää-akselin kiila keskeltä halki! Nyt on jimin akseli,Bakerin kiksinrattaat ja orkkis kiksinvarsi,eliminoin sen pidemmän varren,nyt saa tosissaan hypätä polkimelle(115kg massalla) eikä aina kone edes pyörähdä!.Mites noi puolipuristimet,oisko niistä apua vai meneekö ihan vituix koko käynnistäminen?Niin kannet on STD;n jossa on potero valmiina tuplatulpille,ois valmis mesta puolipuristimelle
ei yksi mies sotaa kaipaa..

Spöke

Onko sulla siinä liian polonen kärsä? Ei noilla spekseillä pitäis olla mahdoton, tosin kympin puristukset on aika paljon. Yleensä rempan jälkeen tarvii tonnin-pari ajoa, että notkistuu.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mutterilinko

Leineweberin l 51 noukka ja on 3 tonnia rempan jälkeen ajeltu,luulis olevan jo notkistunu🙄
ei yksi mies sotaa kaipaa..

Soikkeli

Aluksi mittaisin imuventtiilin sulkeutumisen.

Aikoinaan laitoin 84" pannuun A2 nokan ja evon/Vulcan nostajat jotka vielä sulkee imua oliko noin 5ast aikaisemmin.
Siinä pystyi seisomaan polkimen päällä eikä kone pyörähtänyt.

Nyt B2 jolla imu menee kiinni 45ast evon nostajilla, noin 9:1 puristus ja on helppo polkea.
C.O.G. 
Lifemember

Tuusulan T-Bone

Onko se myös big bore, eli 93 cid?

Kanttia on melko rajusti, joten nokkaakin voisi olla vieläkin enemmän. Mulla oli 96 cid shovelissa L51, vaihdoin sen L5:een ja kaikki parani vähän. Mutta on se silti vittumainen potkittava. Ratkaisin osaltani ongelman (ja polvivamman) asentamalla sähköstartin.
Long John Stroker

mutterilinko

#5
Juu on 93 cid, ja se sun vanha L51 siellä pyörii :D,oli tästä juttua Purijaiskankaalla ::)niin ja tuo kantti on muistaakseni9,7:1
ei yksi mies sotaa kaipaa..

Tuusulan T-Bone

Jaha. No niin no.

Tolle puristukselle sanoisin, että L51 on jo liian ujo nokka. Lisää asteita. L5 paree, tai jostain jos sattuisi saamaan Siftonin magnumin, niin sekin olis pop.

Tai sitte laitat sähköstartin... :)
Long John Stroker

ranze

Mulla on tämä sama ongelma. Nokka on Andrewsin "J" ja tuohon kai pitää vaihtaa takaisin siihen ammattilaisen valitsema "B2". Luin jostain amerikanfoorumilta että tuo käynnistysongelma olis just tuon J:n vaiva. Että imu aukenee liian varhain ja kiksi nopeuksilla se sylkäisee tavaraa nurjaan suuntaan. Muuten hyvä ajatelma, mut tuossa B2:ssahan ne imuvenat aukeaa vieläkin aiemmin.


Mitään ei ole vielä särkynyt, kylmänä sen saa tulille mutta kuumana yhtä helvettiä. Ja ei muakaan punnita neuvolan vaakalla.

Ne puolipuristinnapit toimis startin kanssa. En oo kuullut että kukaan olis käyttänyt kiksipelissä. Kiksillä saa niin turkasen vähän vauhtia. Kai sulla on pisin mahdollinen kiksin varsi siinä?

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

mutterilinko

Ei oo enää sitä pitkää vartta,ku aina hajos jotaki,tolla orkkis varrella on tosi vittumainen polkee,mutta vielä en oo saanu mitään paskaks ;D onhan noissa crosseissa puolipuristimia,niin kävi vaan mielessä josko niistä ois apua,mutta eipä näytä olevan jengillä kiksi harrikassa niistä kokemuksia.Ps.sähköstarttia en laita :)
ei yksi mies sotaa kaipaa..

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: mutterilinko - 15 syyskuu 21, 18:44:24Ps.sähköstarttia en laita :)

Niin, voihan niitä kiksin palikoitakin rikkoa vaikkapa viikoittain! ;D
Long John Stroker

ranze

Mitenhän toi käsisäätöinen sytkä? Liekö siinä sen enempää säätöä myöhäisemmälle? Jos se potkii kintuille niin aikainen syttö ainakin pahentaa. Mulla ei ole potkinut isosti takaisin.

Ei ole kyllä ajoitusmerkkejäkään.. Jos joskus käyttää kannet irti niin pitää heittokellon avulla merkata edes jotkut tiplut sinne. Kampura taisi olla rakenneltu evon ja pannun osista.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Hessu


Puolipuristimet ei oikein toimi kiksikäynnistyksessä. Kun sit poljetaan tyhjää vasten ja se potku on silloin voimaton.
Kokemuksella voin sanoa, ettei onnaa.

Täällä on tullukin jo oikea vastaukset. Sen verran vielä, että sulla on männät mitkä on ns.10 puristeiset ja STD:n kannet.
Niissä kansissa voi olla pienemmät palotilat, eli sitä puristusta voi olla ihan perkeleesti!
Se pitää ehdottomasti ensin selvittää. Sit pitää huoli siitä se on 8-8,5 huitteissa.

Siihen ei kyllä oo muuta konstia kuin ottaa kannet, pytyt ja männät veks ja mitata. Ennen todellisen puristussuhteen tietoa, on turha tehdä yhtään mitään.

Soikkeli

https://www.speedandscience.com/panshovel-mit-hi-power-heads/cnc-ported-mit-panshovel-heads-super-e-intake/

Tuli sitten ostettua uudet kannet ja sylinterit pannuun, Odotan innolla käyntiin polkemista kun puristusta on 10.5.
Noissa on puolipuristajat valmiina mutta käyntiin pitäis saada polkemalla.

Nokaksi suunnittelin S&S 585 tai 600, ehkä päädyn 600 malliin koska siinä on 10 astetta lisää imupuolella.
Koneessa on evon nostajat niin asteet pitää paikkansa evon nokilla.
Noilla palotiloilla menis 585 nokkakin mutta polkemista vois helpottaa imu kiinni 55 ast.


Menikö oikein?
C.O.G. 
Lifemember

Tuusulan T-Bone

Jos puolipuristajien kanssa polkee, niin ei sillä nokalla siinä hommassa niin väliä ole. Se on eksoottista hommaa muuten vaan.

Muista syistä 600. Kaipa nuo kannet virtaa niin hyvin, että 600 nosto on hyödyksi...

Soitat sitte mulle kun noi on sulla pöydällä, tuun tuijottamaan niitä. :D
Long John Stroker

Soikkeli

Pannu/shovel vipuloilla evon .600” nosto tippuu .554”

Kalikat on jo täällä sun naapuri pitäjässä.
C.O.G. 
Lifemember