Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

76' shovelhead "High & tight"

Aloittaja Jauhoparta, 17 toukokuu 21, 16:29:12

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Runko tuli jo valmiiksi ja on irroteltu jigistä. Ei mitään erityistä muotoilun saralla. Koitin pitää homman mahdollisimman simppelinä, varsinkin kun on ensimmäisestä runkohommasta kyse. Ja sekailaisia kuveja olkaa hyvät...









Jatkuu seuraavassa peräpään teolla...


Jauhoparta

Sitten pershommia  :P Halusin perssiistä siron, en kuitenkaan mitään yyberkapeeta. Materiaalina siis 28x3 johdinputki ja kaluna Amazonin myymä halvin putkenruttain.





Hinkuti, hinkuti jne...







Sitten poikkitukea ja öljysäiliön kiinnikettä. Pidetään simppelinä, jäävät kuitenkin penkin alle.







Hitsiä perään



Sitten alaputket. Laatikon alle pientä mutkapalaa niin putket kohtaa paremmin.





Sitten vetelin paria pientä nurkkaa lukuunottamatta kaikki saumat loppuun rungon ollessa vielä jigissä. Purin rungon jigistä ja kaikki pysyi toivotusti paikoillaan. No emätinputki oli 0,1 astetta kääntynyt. Kelpaa mulle. Sitten rungot konttiin ja esittelemään katsurille



Samalla lähti vanha runkonumero ja rungon loput sai myydä eteenpäin.

Jauhoparta

Taas jatkuu projekti kun saatiin kesä alta pois. Ei kesälläkään ihan tumput oikosena olla oltu, mutta verkkaista on tahti. Esitellääs vaikka bensatankki. Siinäkin jatkettiin jo entuudestaan tuttua linjaa, eli ei mitään uutta. Perusjuttuja ja muilta matkittua. Aihioksi pelkkä sporan tankin pintapelti ebaysta hurjaan 60â,¬ hintaan  ;D Sitten laikkaa ja liimaa. Korkin aihion sorvista











Pohja parin millin pellistä







Hiukan vuototestiä ja odottaan tinaa



Ja bensaletkun olisi tarkoitus luikahtaa moottorin yläkiinnikkeestä läpi.





Jotain tollasta on siis tulossa


Rezi

Linjat on kohdillaan. Tästä taitaa tulla hieno chopperi!!

Jauhoparta

Alkaa oleen taas ajokausi ilman fillaria takana. Korkataan siis talven rakentelukausi käyntiin, jos tohtii näillä sähkön hinnoilla verstasta lämmittää. Eikä tässä kesälläkään ihan tyhjänpanttina ole oltu. Kaikenlaista on valmiina, mutta kahtellaan osa kerrallaan.

Takalokarin aihio löyty Sakemannilta poistokorista hävyttömään 20â,¬ hintaan. Pieni valmistusmoka toisessa päässä, väärä leveys, säde siellä päin ja materiaali hiukan hentonen reilun millin pelti. Köyhälle mainio lähtökohta.

Ensin säde sinneppäin



Sitten siivu pois keskeltä







Vasaralla sauma matalaksi, pysyy ohkanen pelti muodossaan paremmin kun hiomalla



Rungon poikkiputkeen kiinnike





Vastapari lokariin





Takapää tulee hoijakkaan kiinni ja alapää tekemättä. Vaihdetoosaa nostin tuuman verran. Sain näin tilaa akulle ja takapytyn pakoputkelle.

Viidennen kiinnikkeen tein uuden ja hiukan järeemmän kasvaneen korkeuden takia





jne...


013

Asiallisen näköistä tekemistä.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

AMi

Tätä on mukava seurata ja hyvä näkkyy tulevan!

Jauhoparta

Kiitosta vaan. Projektin alussa jo oli selvää että tähän tulee hoijakka ja king&queen. Alotetaas hoijakalla...

Runkoon latasta kiinnikkeet





Hoijakan alapäät kaivelin happosesta neliötangosta. Ensin rälläkkää, vähän sorvia ja taas lentävää





Vähän kupariputkella vauhtia



Sitten 14mm rosterikepistä sama





Lokariin tempasin ihan rehelliset kiinnikkeet näkyville. Samalla jäykistin lokarin häntää pienellä lipalla





Yläpäähän simppeli taivutus, ei kikkailuja





Kaikesta koitan tehdä siroa mutta niin jämäkkää, ettei tarvii heti korjailla. Ensimmäinen tän kokoluokan projekti kun on, ei aina tiedä mistä voi ylimäärästä ainevahvuutta niistää

Tuusulan T-Bone

Peukalosääntö sopivan ainevahvuuden määrittämiseksi: suunnittele osa ensin mielestäsi sopivan vahvaksi, ja sen jälkeen kerro ainevahvuus kahdella, sitten se ehkä kestää. ;D
Long John Stroker

Jauhoparta

Joskus tulee ainevahvuuksissa ja aineitten vahvuuksissa ylilyöntejä, siitä lisää seuraavassa päivityksessä ???

Jauhoparta

Seuraavana kuninkaallisten jakkara. Ja koska kaupasta ostaminen on perssiistä, valittiin tämänkin teelmyksen materiaalit roskistarjonnan mukaan. Herran osuus 6mm pataraudasta ja loput 2mm ruostumattomasta  :-\  Reiät kuskin osastolla ei ole vauhtia tai hyökkäyskaasuja varten. Painonsäästösyistä ne kairasin, eli ehkä vauhti oli kuitenkin mielessä.



Jossain japsikyykyssä näin joskus virtalukon upotettuna penkkii. Sopivan röyhkeesti esille iso alkuperänen mohlo :P









Pellin reunoja tukemassa kiertää 6mm tanko. Toisella puolella selkänojaa kulkee putki tukena ja sen sisällä reitti takavalon johdolle. Vedin koko komeuden epoksilla pariin kertaan. Tuli muuten painava  :D





Päälle raskainta limilevyä liimaten. Sitten rälläkällä lopulliseen muotoon. Ja on mukava, ihan oman perseen mukaan tehty









Ei mitään uutta, apinointia monesta laitteesta jotka istuvat silmään

Jauhoparta

Jatketaan yksinpuhelua. Kun sain jakkaran koeistuskelumalliin, alkoi kummasti kaipaamaan tossujen alle jotain Tein väliaikaset jalkatapit ihan testailumielessä. Tosin niistä tuli melko varmasti pysyvää mallia. Erikoinen selkä/polvi/olkapäävaivainen vartaloni asetti tappien paikan, eikä mikään tyylisuunta.

Ensinnä runkoputkeen jotain mihin tapit kiinnittää.
Tein vasemmasta ja oikeesta hitusen erilaiset, ettei mene sekasin, siksi meistaukset L&R







Ja ruostumattomasta tappien kiinnitys





Ja lopulliset tapit 16mm ruostumattomasta ja 22mm putkesta. Päälle kumit joskus tulevaisuudessa






brocka

Jatka vaan yksinpuhelua. Kyllä sinua kuunnellaan. :D

Asiallisen näköistä tekemistä ja fiksun oloisia ratkaisuja.

ay20

Hienoa hienoa, jatka samaan malliin. Kiva seurata.

KariFS

Juu, joutuu yksin puhelemaan kun on työn jälki mykistävää  8)

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.