Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Norton svingi

Aloittaja HerbaKanki, 29 huhtikuu 21, 12:47:41

« edellinen - seuraava »

HerbaKanki

Päivää! Uusi jäsen ilmoittautuu!

Minulla on Norton projekti työn alla.
Manx tyyppinen featherbed slimline runko, 920cc Commandon kone ja Commandon laatikko.
Ajatuksena yhdistää uutta ja vanhaa. Alustasta tulee nykyaikainen ja säädettävä.
17” pinnavanteet, levyjarrut jne.
Pitäisi askarrella svingi 180 leveälle renkaalle.
Kysymykseni siis on, että onko täällä tietoa, minkä mittainen on svingi featherbed rungollisissa pyörissä,
Atlas, Dominator, Manx jne. Toki sen saa tehtyä stuukkiin sopivaksi, mutta haluaisin tietää ”originaalin” mitat.
Guuglelta kysellyt, mutta tietoa ei ole löytynyt.

sekatyömies

Tervetuloa foorumille!


Nortoni onkin oikein oiva harrastepeli. Koneen kun pulttaa suoraan runkoon, niin metsurintauti tulee tutuksi  ;)

Minulla on just sopivasti slimline-runkoinen Atlas tallissa pukilla. Kone kävi päivityksessä (JS Motorsport männät ja Akaan moottorikiihdyttämön valmistamat titaaniset kiertokanget). Pyörivistä massoista katosi painoa kymmeniä prosentteja (männät -30%, kanget >40%). Balance factorit pitäis olla kohrillansa. Josko sais metsurintaudin oireita hiukan pienemmäksi. Siis pitkänmatkan Gran Tourist-mallia ollaan rakentamassa. Peruskonstruktiohan näissä laitteissa on varma ja huoltovapaa  ;D

920cc mottia minunkin on tehnyt mieli, mutta kun ei ole natsannut. Remmiahdin olis oottamassa seuraavaa päivityskierrosta. Mutta kokeillaan nyt ensin ilman.



Mitä mittoja swingistä kaipailet?

"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

HerbaKanki

Svingin akselista taka-akselille mitta olis hakusessa. Joudun tekemään "jackshaft" tyyppisen ratkaisun toisiovedolle, joten ajattelin rakennella koko svingin samalla. Tällä hetkellä mallaillut vanhan 1100 GSX:n alumiini svingillä, mutta se on aivan liian pitkä.

Mulla on billet alumiini veivit. 920 kokoon olevat takomännät olis myös hakusessa. Jos on ajatuksia, mistä sellaiset voisi löytää, niin saa antaa vinkkiä. "Orkkis" 920 männät on ihan hyvässä kunnossa, mutta koneeseen tulee kaikki uutta sisälle, niin tuntuu ilkeälle laittaa käytetyt männät :D


sekatyömies

Akselista akseliin n.370mm, kun ketjunsäätövara etulaidassa. Säätövaraa ehkä 30mm. Minulla tarvikelokari, joka ei ehkä aivan seuraa alkuperäisiä linjoja. Kuvassa 110/90-18 ”läski”-takarenkaalla. Ahdasta on swingissä.
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

sekatyömies

"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

sekatyömies

Tala-akseli etuasemassa(ehkä milli väliä)
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

sekatyömies

Lokarin ja renkaan sijoittelu kun säätövara edessä
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

sekatyömies

"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

HerbaKanki

Iso kiitos!! Tältä pohjalta on hyvä lähteä eteen päin!
Koitin laittaa tähän kuvan omasta, mutta se ei jostain syystä onnistu.

jussipekka

Terve,
Mulla kans Nortonin wideline. 110 menee hyvin leveyden puolesta. Mulla joku muokattu replicarunko. Wideline, -07 speedmasterin moottorilla. Ainakin siihen menee 130 hyvin, ketjulinjakin ok. Voin mitata swingin pituuden jos vielä tarviit? Mun mielestä mulla on orggismitoilla oleva swingi. Oli aikoinaan vanhempi wideline ja sama siinä
Keikenlaista harmia