Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1000cc kampiakseli

Aloittaja Yapa, 02 huhtikuu 21, 17:36:19

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Kyl yks jenkkiläinen rihtauspukin mätkijä niitä prikkoja vaihtelee tarpeen mukaan. Jos on tiukka niin ohkasempaa shimmiä.
Käsikopelolla testaa välyksen kun heittokellohan on hakattu paskaks.  :o

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 21 huhtikuu 21, 08:00:06Jos on tiukka niin ohkasempaa shimmiä.


Vai just toisin päin...?
Bludy`ell...marshalls!

Vuppe


Hessu

Meinasit, että se c-rengas lagrupaketissa on pakkaustarvike. ;D

Hyvä välys olisi parikolme sadasosaa. Mutta kun soviterenkaat on 5 huntin välein, siihen ei oikein aina pääse.
Se pitää mitata heittokellolla. Sellasta fakiiria ei ookaan, joka käsikopelolla kertoo sopivan välyksen.
Ei edes amerikan erikoismiehet.
Jos kaveripiiristä löytyy joku kenellä on käytössä hiomakone (enkä tarkoita rälläkkää) ja magneettipöytä, ota paksuin, mittaa välys ja pyydä hiomaan liiat veks.
Tai tee kyselykierros pajoihin, jos joku on sattunut kerää vanhoja puretuista moteista olevia talteen. Big twineihin löytyy jokaiselta. Sporsteri on vähän haastavampi. Hot bikestä kandee kysyy ainakin. Paitsi tähän aikaan vuodesta.
Myös Loimaalta vois löytyäkin.

Vuppe

Et oo katellu Tatron videoita.  ;D



Yapa

On noita tullu kateltua.
Kova äijä se on touhaamaan ja luulempa vaan, että se on noita sen verran tehny, että tuntee tollasen välyksen kyllä näpeissään.
Ei siihen mitää fakiireita tarvita, ei nää niin hienoja laitteita ole  ;D
Bludy`ell...marshalls!

KariFS

Fakiirihan on se joka saa välykset näppituntumalla kohdilleen.

Taitava kaveri saa välykset kellon kanssa just eikä melkein.

Tavallinen harrastelija kuten minä, saa kellon kanssa about sinnepäin.

Olen vähän sitä mieltä että suuri osa Harleyn epäluotettavan maineesta juontuu juuri siitä ”ei tää niin tarkkaa ole”-tyylistä isommissa korjauksissa. Kukin toki tavallaan, en minä sillä :)
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Vuppe

Kyseisen laakerivälyksen on kuitenkin joku kirjaan präntännyt ja jotenkin se on määritelty.

Lapiopiän kirjassa vanteen kartiorullan välys kympästä neljään, evolaisessa samat lakrut mutta välys karkeesti puolta pienempi.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 22 huhtikuu 21, 12:15:24Olen vähän sitä mieltä että suuri osa Harleyn epäluotettavan maineesta juontuu juuri siitä ”ei tää niin tarkkaa ole”-tyylistä isommissa korjauksissa.

Näin asia varmaankin on.

Esimerkiksi nyt noita kartiolaakerivälyksiä ei tosiaan käsikopelolla saa kohdalleen kuin sattumalta. Ihan sama mikä Tatro tai Butro on asialla.

En toisaalta ymmärrä, että miksi pitäisikään? Ei se mittaaminen nyt niin vaikeeta oo, vaikka kaikessa mittaamisessa mittausepävarmuuksia onkin.

Kun tekee koneen kaikki välykset ohjeiden mukaan, niin se todennäköisesti toimii ja vieläpä verrattain pitkään.
Long John Stroker

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 22 huhtikuu 21, 18:43:08
Kun tekee koneen kaikki välykset ohjeiden mukaan, niin se todennäköisesti toimii ja vieläpä verrattain pitkään.

Tottakai näin on ja siihen meinaan tähdätä, kun en ole mikään Tatro eli Betro...

Meinaan vaan, et tollanen äijä sen saattaa kokemuksesta tietää, minkälainen "klappi" siellä pitää tuntua ja tota touhua ku kattelee, ni mitään ei kyllä jätä "vähän sinne päin"...
Bludy`ell...marshalls!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 23 huhtikuu 21, 06:41:27Meinaan vaan, et tollanen äijä sen saattaa kokemuksesta tietää, minkälainen "klappi" siellä pitää tuntua...

Ei tiedä. Ei kokemuksesta eikä kuun asennosta eikä mitenkään muuten kuin mittaamalla. :)

Motissa on pari juttua, joissa näppituntuma kertoo paljon, mutta kartiolaakerin päittäisvälys ei kuulu niihin.
Long John Stroker

Yapa

Bludy`ell...marshalls!

KariFS

Ei se hullumpi juttu olisi, jos pyytäisi tuollaisen käsikopelolla välykset laittavan fakiirin kasaamaan malliksi vaikka kymmenkunta konetta ja sitten kellottaisi välykset. Onhan niitä melkoisia virtuooseja, kai tuokin voi joltain onnistua.

Tavallinen kuolevainen, kuten minä, kellotan pariin-kolmeenkin kertaan, ja jos pahasti heittää lukemat niin sitten pyöritellään, nyitään ja tarvittaessa kasataan kelloteline uusiksi niin kauan että hajonta on hyväksyttävissä rajoissa :)
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.