Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1000cc kampiakseli

Aloittaja Yapa, 02 huhtikuu 21, 17:36:19

« edellinen - seuraava »

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 04 huhtikuu 21, 12:52:43
Pitää olla nopee liimojen kanssa. S&s:n ongelma on, kun eivät viitsi koneistaa kartoita kunnolla. On nautinto kasata kampura T&O:nen uusilla limpuilla.

Paitövei. Siniväriä myydään kaavausvärinä. Sitä se ei ole. Se on skaavausväriä. Kaavaaminen ja skaavaaminen on kaks ihan eri asiaa. Skaavatessa oiotaan tasopintoja skaavarilla ja värillä tarkastetaan tasopintaa vasten.

Kaavatessa puupalikoilla ja muurauskauhalla muotoillaan hiekkaa valumuotissa. Myyntimiesoletetulle liian monta konsonanttia peräjälkeen.

No alunperin oli märissä päiväunissa Truett&Osbornin stroukkiakseli, mut persaukisena sellaseksi jäi  ;D

Kertokaas vielä, miten tota väriä oikeaoppisesti käytetään?
Bludy`ell...marshalls!

seppo

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 04 huhtikuu 21, 12:56:32
Lainaus käyttäjältä: seppo - 04 huhtikuu 21, 11:43:57
Oppositio on aina vastaan vaikka syvällä sisimmässään olis samaa mieltä  ;D

Akateemisesti: Olen testannut noita kartioliitoksia ja tullut siihen tulokseen että liiman kanssa asetelma on hankalampi purkaa. Ei siinä sen kummempaa syytä ole.

No siinähän on perusteltu syy. Ei pelkkää opposition teatteria. ;D

Äsken lenkillä tulin miettineeksi, että pitäisköhän tehdä koe: kartio kiinni määrättyyn momenttiin ensin ilman liimaa ja sitte voima-anturin kanssa pois puristaen, sitten sama operaatio liiman kanssa. Mulla olis kyllä duunissa antureita ja pari väkevää tunkkia...

Tuohan olis mielenkiintonen testi. Itellä prässissä mittari joten aikanaan siitä mittarista tein päätelmiä. Ja sitten tärkeimpänä mittarina henkisen ja fyysisen tuskan määrä, liima vs. ei liima.

Mutta korostan tässä vielä että kokemusperäistä tietoa kuivana kasaamisen puolesta on paljon, motit toimii eikä tunnettuja heikkouksia ole. Hessu, sinä ja monet muut kokeneet kaverit ovat kuivana kampuroita niputtaneet paljon ilman ongelmia joten kuivana reikään on hyvä valinta  ;D.

Joskus kun näitä juttuja vaikka ruokapöydässä mietiskelee niin ei edes kuule mitä ne perheen naiset siinä ympärillä jorisee, herään sitte yhtäkkiä kun kaikki nauraa mulle ja minun kuplalle. Kuulemma ylivertainen ominaisuus vaipua omaan kuplaan. Onneksi vanhin tytär opiskelee lanttumaakariksi, apu on lähellä.


KariFS

Offtopic: tuli tuosta kuplaan eksymisestä mieleen tarina:

OTE NAISEN PÄIVÄKIRJASTA
Lauantai-ilta :
- mieheni käytös on outoa. Olimme sopineet tapaavamme Forumissa yhteistä kahvikupposta varten. Olin ollut ostoksilla ystävieni kanssa koko päivän ja ajattelin että ehkä hän on loukkaantunut, koska olin hieman myöhässä. Hän ei kuitenkaan sanonut siitä mitään. Keskustelu ei sujunut, hän oli hiljainen. Ehdotin että siirtyisimme jonnekin hiljaisempaan paikkaan, jotta voisimme keskustella. Tähän hän suostuikin mutta pysyi kuitenkin hiljaa. Kysyin häneltä oliko hänellä murheita- hän vastasi : " Ei tässä mitään." Kysyin onko minun syytäni, että hän on vaitonainen ja juro. Hän sanoi, että ei ole mitään hätää eikä minun pitäisi olla huolissani. Kotimatkalla kerroin hänelle rakastavani häntä, hän hymyili ja jatkoi ajamista. En voi ymmärtää hänen käytöstään enkä tiedä miksi hän ei vastannut rakkaudentunnustukseeni. Kotona tunsin kuin olisin kadottanut mieheni johonkin usvaan, ikään kuin hän ei enää halunnutkaan löytää minua. Hän vain istui ja tuijotti televisiota; hän vaikutti todella kaukaiselta ja etäiseltä. Lopulta päätin mennä nukkumaan, mieheni seurasi minua 10 minuutin kuluttua ja yllättäen vastasi rakkauteeni ja hyväilyihini, rakastelimme, mutta silti hän tuntui omituisen poissaolevalta. Päätin etten kestä tätä enää vaan otin asian esille. Huomasin hänen kuitenkin nukahtaneen. Itkin itseni huolineni uneen. En tiedä mitä tehdä. Olen jo varma että miehelläni on suhde. Elämäni on katastrofi.

OTE AVIOMIEHEN PÄIVÄKIRJASTA
Lauantai-ilta :
Perkeleen kampiakseli heittää aina vaan, mutta sainpahan pillua.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Hessu

 ;D ;D


Taisin selittää vähän huonosti. Se kaavausvärinä myyty tuote on just oikea aine. Kutsuvat sitä vaan väärin.
http://www.netkonttori.fi/tuotteet/11858177/kaavausvari tän tuotemerkin kanssa oon lätränny nelkyt vuotta.

Sen käyttö, eli kuinka paljon sitä sivellään, on sitten ihan kokemuksella opittu. Mitä vähemmän, sen tarkempaa.
Sormella sivellä tappiin ja kevyesti painamalla hiljaa pyöritetään tappia limpun reiässä. Sit katotaan reiästä kosketuspinnan laajuus. Sitä ei kulu juuri lainkaan. Menekki vähäistä. Eli kandee ostaa pienin mahdollinen pakkaus.

Siitä liiman käytöstä. HD:n kampuroita on kasattu paljon kauemmin, kuin Locktiteä on ollu. Tehtaan kampuroissa ei oo koskaan liimaa. Se on vaan sössön urpoilua. Myös T&O on tehny limppuja aikana ennen liimoja. Siks niissä reiät on niin hyvin viimeistelty. Perinteet velvoittaa...

seppo

Tällä seuraavalla tiedolla ei nyt ole kuin tilastollista mielenkiintoa: HD on käyttänyt kampuroiden kartioissa liimaa, ainakin Sohvelissa vm. 78-80. Lukee ihan huomioarvoisella tekstillä tehtaan service manuaalissa. Sama myös rautapäässä, löytyy tämäkin tehtaan service manuaalista.

Jotta on se tehdaskin sortunut liimakerettiläisyyteen  ;D.

Hessu

Toi olikin mielenkiintoinen tieto, mihin en oo törmänny.
Oon jokusen lapparin kampuran purkanu, minkä oon olettanu olevan tehtaan jäljiltä. Niissä ei oo ollu liimaa. Aika monta evon kampuraa myös, mistä oon aika varma että ovat avaamattomia. Eikä niissäkään oo ollu liimaa.
Sen verran evoaikakaudella oppineet, että jättäneet ne lukkolevyt veks mutskujen ympäriltä ja liimanneet ne.

Yapa

Tänään purin kampuran kokonaan sitte yksin kimmein ja rupesin noita kartioita oikeen ajatuksella tutkimaan.
Keskitapin kartioissa selvästi oli pykälää siellä ulkopuolella limppua, vetoakselin puolella huomattavasti enemmän,

Toi ym. Dremel pirun hyvä värkki tähän hommaan.
Eikä ne sivu akselitkaan ihan varmaa enää ollu kohdillaan, kun tunui ennen läppäystä semmonen pieni "välys", et pystyi arviolta sen kympin verran nuljuttamaan akselia kartiossa.

No ny ois läppäilty ja soviteltu, tarttee vielä odotella nää helvetin pyhät ja hakee sitä väriä, ennen ku kasaa...

Sikäli ny hankalaa venkoilua tää homma, ku se sorvi on tuolla matkan päässä. eikä sinne aina pääse sillon ku ittelle sopis...

BTW. hyvä toi päiväkirja juttu, eikä kovin kaukana monesti tositilanteesta  ;D

...Ja kartioihin en kyllä meinaa liimaa laittaa, vaikka oppositio olis sitä mieltä eli ei  ;D
Bludy`ell...marshalls!

seppo

Oppositiolla ei vastalauseita, kuivana asennus on todella hyvä tapa.

Toivotan tsemppiä rihtaamiseen, malttia vaan niin hyvä tulee  :).

Tuusulan T-Bone

Sitä väriä tosiaan niin vähän kun vain mahdollista. Hyvin helposti laittaa liikaa.

Truett & Osborn rulettaa. Mulla on semmoiset. ;D No, ne on tehtaan limppujen tapaan valettuja, S&S limput ilmeisesti taottuja. En tiiä onko tällä mitään käytännön merkitystä, mutta vois ajatella takolimppujen olevan vahvempia.

Kuplassa on hyvä olla. Kunhan ite tiedostaa olevansa kuplassa, niin ei välttämäti tartte mennä lanttumaakarille. Tosin, sellainen amerikkalaistyyppinen shrinkillä käyminen vois sopia mun kuplaankin. Tekeekös se Sepon tytär jotain harjoitustöitä? Tarjoudun vastikkeetta harjoituskappaleeksi. :D
Long John Stroker

Yapa

Kärsiikö noin muuten vaan kysyä, paljonko tommonen T&O akseli maksaa?
Bludy`ell...marshalls!

etelahelsinki

Toh
Tässä WWAGn tarjontaa vuosimallista 1915 alkaen, mut ei sporster limppuja....
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2158508

Ile

Vuppe

K.o firman omilta sivuilta, koko akseli 1550 taalaa, löytyy myös sporttiin.

seppo

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 05 huhtikuu 21, 07:42:43
Sitä väriä tosiaan niin vähän kun vain mahdollista. Hyvin helposti laittaa liikaa.

Truett & Osborn rulettaa. Mulla on semmoiset. ;D No, ne on tehtaan limppujen tapaan valettuja, S&S limput ilmeisesti taottuja. En tiiä onko tällä mitään käytännön merkitystä, mutta vois ajatella takolimppujen olevan vahvempia.

Kuplassa on hyvä olla. Kunhan ite tiedostaa olevansa kuplassa, niin ei välttämäti tartte mennä lanttumaakarille. Tosin, sellainen amerikkalaistyyppinen shrinkillä käyminen vois sopia mun kuplaankin. Tekeekös se Sepon tytär jotain harjoitustöitä? Tarjoudun vastikkeetta harjoituskappaleeksi. :D

Ollaan molemmat sitte valkosessa paidassa pehmustetussa huoneessa  :o

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 05 huhtikuu 21, 19:31:23
K.o firman omilta sivuilta, koko akseli 1550 taalaa, löytyy myös sporttiin.

Joo kattelin kans...
Männät sit vielä vissiin erikseen? Mut oispa aika rouhee!


Vähän muuten yllätyin, et vetopuolella sivuakselissa ei ookkaan kiilaa, pinionin puolellahan se nyt tietysti täytyy pysyä just tasan paikallaan, mut luulis et vetoakseli pääsee pyörähtämään, jos joku!?
Miten T&O ja S&S tuotteissa, onko sama systeemi?
Bludy`ell...marshalls!

Tuusulan T-Bone

Mä ostin T&O:lta pelkät limput, nehän on halvat. Carrillolta veivit ja loput rojut Mannelta. Yhteen koneeseen pistin T&O:n koko paketin, ei huono sekään, eikä kallis verrattuna sössönsööhön. H-profiiliveivitkin. Kun toimittaa sinne mäntien ja muiden heiluvien rojujen massat, ne puntittaa siellä valmiiksi.

Se kiila ei pidä tommosta kartioliitosta paikallaan, on vain ajoituksen takia tarpeellinen, eli vetopuolella ei tarvita koko kiilaa. Oon alkanut jättämään kiilat pois kaikista semmoisista kartioliitoksista, joissa ei tarvii ajoitusta. Ei niistä oo siellä mitään hyötyä, mutta haittaa on siinä tapauksessa, että liitos irtoaisi. Silloin menee kiila muusiksi sinne väliin ja kartiot on morjens.
Long John Stroker