Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Runkomuutos Fxsts -91

Aloittaja Tare82, 30 maaliskuu 21, 11:34:31

« edellinen - seuraava »

Tare82

Millä tavoin porukka on selvittänyt rungon alkuperäisen materiaalin ja mikä lappu konttorille pitää toimittaa siitä katsastuksen yhteydessä?

Tare82

Pitäisi varmaan lisätä, että lueskelin ja koitan toteuttaa traficomin määräystä uudesta ajoneuvolaista joka koskee L-luokan ajoneuvon rakenteen muuttamista...

013

Saumattomasta hydrauliikkaputkesta noita on tehty. En ole perehtynyt tarkemmin tehtaiden käyttämän teräslaadun metallurgiaan, mutta ihan hyvin on kestänyt. Jokatapauksessa se on halpaa ja hyvin hitsattavaa materiaalia mistä ne tehdään.
Lappuun voi kirjottaa mitä materiaalia on hitsauksessa käytetty jos ne sitä muistavat kysyä.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tare82

[b]Muutoskatsastuksessa on esitettävä rungon kantaviin rakenteisiin tehtyjen hitsaus- saumojen osalta selvitys, johon on kirjattu vähintään seuraavat tiedot:

1) rungon alkuperäinen materiaali ja tieto siitä, millä tavoin rungon alkuperäinen materiaali on selvitetty
;[/b]



Tartunkohan mä lillukan varsiin, kun alkoi miettimään tuota kohtaa...

Tuusulan T-Bone

Tähänkin asti on ollut voimassa säännös, jonka mukaan hitsausliitoksissa on käytettävä rungon perusaineelle soveltuvia hitsauslisäaineita ja -tapaa. Jotta näin voitaisiin tehdä, pitää tietenkin tietää, mitä se perusaine on. Tämä ei siis ole käytännössä muuttunut miksikään, on vain erilaisin sanankääntein kirjattu.

No mistä sitten tietää, mitä se perusaine on? Harrikan rungoista MMAF teetti aikoinaan selvityksen, tutkittiin Outokummun labrassa 10 eri aikakausien pyöristä olevaa rungonpätkää. Buellia lukuun ottamatta kaikki olivat seostamatonta terästä. Eli helppoa hitsata. Tulokset toimitettiin aikanaan Trafiin, minkä jälkeen näistä ei ole paljon mitään kyselty. Kai sen voi vieläkin yleistää Harrikan runkoihin.

Muiden kapistusten runkomatskusta en mitään tiedä. Mutta on olemassa firmoja, joissa on vekottimet materiaalin sisältämien alkuaineiden tutkimiseen. Esimerkiksi Seinäjoella on semmoinen kun Laatutesti. Homma on nopeaa ja maksaa muutaman kympin. Jos on joku eksoottisempi rakkine muutostöiden alla, on paikallaankin tutkituttaa, mitä matskua runko on. Sitten voi valita sopivat hitsuulisäaineet.

Long John Stroker

Tare82

#5
Loistavaa, tätä mä ajoin takaa. Jos sattuu, että tuohon kyseiseen kohtaan tarttuvat konttorilla niin tiedän miten toimia.  :) Ajattelinkin, voiko olla, että vaativat tuon perusaineen testauksen.

Muutoksen alla on tuo otsikon mukainen pyörä ja runko on täysin alkuperäinen.