Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Magneetto

Aloittaja Yapa, 23 maaliskuu 21, 14:59:43

« edellinen - seuraava »

Yapa

Joe Hunt ja shovel.

Millasia kärkiä, tulppia ja tulpanjohtoja olette suosineet?
Bludy`ell...marshalls!

petejiiii

Huntin johdot ja kärjet. Tulppina oli NGK pb5es. Ei vastuksia johdoissa eikä tulpissa. Viime kesänä  vaihdoin iridium tulppiin huonon käynnistyvyyden takia. En muista mallia. Jostain netin luettelosta kattelin. Tuntui auttavan. Nyt talvella laitoin Morriksen single fire johdot kun oli niin ihanan kalliit. Ei vielä kokemusta auttaako mihinkään.

Jack

Normitulpat ja johdot kupariytimiset ja tavalliset kärjet mitkä mankkuun kuuluu. Niillä pärjää noiden osalta.

Käynnistyvyyteen vaikuttaa sitten enemmän muut asiat.

Pyörähtääkö kone tarpeeksi, että tulee kunnolla kipunaa, kärkiväli sekä tulpissa että magneetossa oltava oikein säädetty, onko magneeton magnetisointi kuosissa( uus vai vanha mankku) jne....
Flatheads!!!

Yapa



Ei siis mitään ongelmia ole ollu, lähinnä sitä, rttä ei siis mitään Huntin omia johtoja tarvi tilailla kunhan on kupari johteella.
NGK tulpat paikalla, samat kärjet ja johdot ollu jo vuosikausia, johdot muutamasta kohtaa jo vähä kuivunu/halkeillu.

Tosin taas seisonnan jälkeen tärähti parilla potkulla käyntii.
Bludy`ell...marshalls!

rodchop

Morris ainakin suosittaa tulppia ilman resistoria, myös tulppien ja kärkien kärkivälys pienempi kuin normaalisti.
Tuolla jonkun verran makuista ohjeita.  Itse suosin mahdollisuuksien mukaan Morrisin orkkis kärkiä ja konkkia, tosin hiukka hankalaa, kun joutuu jenkeistä tilaamaan.

https://morrismagneto.com/m5instructions-2.aspx
HOG Forever Forever HOG

etelahelsinki


Jep

Onko tässä mitään totuutta?
Tulppien -kärkivälit- sytytyslaitteen mukaan, kovin pienet on suoraan paketista.

-Elektroninen- sopiva

-Kärjet- isompi

-Magneetto- ISOIN, eli onko tässä virhe?

Ile

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: petejiiii - 23 maaliskuu 21, 20:39:57Nyt talvella laitoin Morriksen single fire johdot kun oli niin ihanan kalliit. Ei vielä kokemusta auttaako mihinkään.

Ne voi tehdä ite. Tulpanjohtoa, diodeita ja jotain, millä eristää ne.
Long John Stroker

Yapa

Lainaus käyttäjältä: etelahelsinki - 24 maaliskuu 21, 18:51:19

Jep

Onko tässä mitään totuutta?
Tulppien -kärkivälit- sytytyslaitteen mukaan, kovin pienet on suoraan paketista.

-Elektroninen- sopiva

-Kärjet- isompi

-Magneetto- ISOIN, eli onko tässä virhe?

Ile

Itte oon heittäny kyllä suoraan paketista paikalleen niine hyvineen, niin shoveliin, kun rautikseenkin, eikä ongelmia.
Silmämääräisesti vaan vilkassu, että siellä päin ollaan.
Shovel siis magneetolla ja rautis kärkisytkällä.
Bludy`ell...marshalls!

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 maaliskuu 21, 08:17:55
Lainaus käyttäjältä: petejiiii - 23 maaliskuu 21, 20:39:57Nyt talvella laitoin Morriksen single fire johdot kun oli niin ihanan kalliit. Ei vielä kokemusta auttaako mihinkään.

Ne voi tehdä ite. Tulpanjohtoa, diodeita ja jotain, millä eristää ne.

Mulla hajos parivuotta sitten noio kalliit Morriksen Singlepiuhat. Oisko ohjeita/linkkejä noihin osiin. Single fire oli kyll parempi.
HOG Forever Forever HOG

petejiiii

Joo, muistan että oli joskus täällä juttua noiden single johtojen teosta. Voishan sitäkin kokeilla jos noista on apua ja noi kaupan johdot hajoo. Toi mun käynnistymisongelma on vähän outo. Vuosikausia oon tommosella horisontaali-Huntilla ajellu kahdella eri koneella ja jopa kiksikisassa pärjännyt.Pirun tarkka se on mun mielestä säädöistä, mutta aika hyvin sen juonet oon oppinut. Viime kesälle tuli sitten alkuperäinen kone takaisin rempattuna ja siihen hommasin samanlaisen uuden Huntin. Sen kanssa oli sitten vähän hankalaa. Koneissa on sama dellorton kaasari ollut kokoajan. Pikkusen tossa on lisätty puristuksia - en tiedä olisko se sitten se vai mikä. Noi iridium tulpat tosiaan vaikutti aika paljon. Nyt se on jopa aika ok - ehkä. Vähän ohi menee tää juttu alkuperäisestä aiheesta, mutta ehkä nää höpinät kiinnostaa aloittajaa.

Kiwi


Yapa

Lainaus käyttäjältä: petejiiii - 25 maaliskuu 21, 19:47:26
Vähän ohi menee tää juttu alkuperäisestä aiheesta, mutta ehkä nää höpinät kiinnostaa aloittajaa.

Kiinnostaa kyllä ja hyvä että herättää keskustelua.

Mielenkiintonen toi singlefire homma, saattaispa joskus kokeilla, tosin mulla nykyinen setuppi toiminu kyllä niin hyvin, ettei siitä juurikaan voi olla mitään hyötyä.
Onko tuolla kulkupuoleen/ajettavuuteen huomattu jotain eroa?
Bludy`ell...marshalls!

Yapa

Sen verran välyksistä vielä, et olen pitäny kärjissä 0.4mm ja tulpissa 0.5mm.

Nyt pari päivää sitten hain tulpat ja kattelin et on aika ronskin näkönen väli...0.75 oli.

Tulpat NGK Pb5es
Bludy`ell...marshalls!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 25 maaliskuu 21, 13:43:36Mulla hajos parivuotta sitten noio kalliit Morriksen Singlepiuhat. Oisko ohjeita/linkkejä noihin osiin. Single fire oli kyll parempi.

Ei siinä muita ihmeellisiä osia oo kun diodit. Kaivan jostaki sen diodin tyyppikoodin kun muistan. Ne on 10 kV diodeja, semmoisia röökinnatsan kokoisia. Teoriassa kaiketi mankku voi kelaa enemmänkin jännitettä, mut diodipaketissa lukee, että voi ajaa isommallakin jännitteellä kunhan eristää diodit hyvin. Saattaa vissiin lyödä helpohkosti läpi jostain, kun jännitettä on nyt vaikka 20 000 volttia. ;D

Oon ajellu ite tehdyillä jo monta vuotta.
Long John Stroker

petejiiii

Jees ;D eilen ensimmäiset ajelut tälle vuodelle. Ihan hyvin lähti tulille kun hain uudet bensat tankkiin. En tiedä toimiiko muuten paremmin noilla single fire johdoilla mutta pirusti kyllä kulkee. (voi olla että vaan tuntuu vauhti kallossa, kun on koko talven körötelly dieselipakulla ja vaimon kakskyt-vuotiaalla pösöllä)