Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kupla visiiri

Aloittaja fullhandjp, 15 helmikuu 10, 10:16:54

« edellinen - seuraava »

twinspeed

Sellasenaan huurtuu kyllä sateessa, jossei nopeutta ole riittävästi. Ite koitin fairy-liuoksella huuhtasta,  kun duunipaikan lätkäveteraanit opasti koittamaan, ja se auttaakin päiväksi tai pariksi kerrallaan. Käsittely pitää uusia melko tiuhaan, että apuja saa, ja tottahan se apu on aina suhteellista. Sain kyllä ajettua kaupunkiolosuhteissa pahemmin huurtumatta tuolla menetelmällä sateella ja pakkasella.

Joitain stydimpää hyyrteenestoakin on kuulemma markkinoilla. En ole kokeillut, kun tuolla fairyllakin pärjäs. Ja auttoihan tuo kupla suunnattomasti kovissa olosuhteissa. Pakkasella ja sateella on muuten melkoisen mahdotonta ajaa... tai no hirveellä liinatoppauksella tietty pystyy ajamaan, mutta helpommaksi tuo visiiri kyllä tulee.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

maick

No tuodaanpa sitten julki positiivinenkin mielipide. En nimittäin ole toistaiseksi saanut Biltwellin kuplaa huurtumaan. Riippuu varmaan siitäkin kuinka täynnä kuskin naamaa kuplan sisäpuoli on...  :D

Biltwellin visiirissä on suht hyvät säätövarat, joten vois periaatteessa sopia muihinkin 3-nepparillisiin pottiin.

kessu

Tekee sillä mitään, mulla on Biltwellin valmiste ja siinä on keskimmäinen neppari fiksattu ja reunoilla olevat liikkuu sivusuunnassa, niin saa mahdollisesti jaon kohdalleen. Vesisateella/ märällä tiellä ehdoton koska etukummi nakkaa kaiken naamalle ja muuten hukkuu.

Ja on se perseestä. Se huurtuu jos ei oo liikkeellä, rämisee, ja kypy alkaa heitellä ilmavirrasta ihan pirusti. Ja jos kurkkaat taaksesi niin muista pitää kiinni alareunasta ettei lähde irti.

Mut se on pirun ruma, erikoinen ja normieskot ihmettelee sitä joten raahaan tarvittaessa mielummin mukana sitä kuin umpikypyä. Ugh.

Make

Lainaus käyttäjältä: kessu - 27 heinäkuu 14, 22:58:51
Ja jos kurkkaat taaksesi niin muista pitää kiinni alareunasta ettei lähde irti.

Sen takia en viittiny enää uutta ostaakaan  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

mista

Kessun vastausta odottelinkin kun kattelin riversidessä sun lähtevän sellainen päällä. Taidan tuollaista testata mikäli moorella niitä on.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

filtteri

entä wanha kunnon tötterövisiiri?? taatusti erotut joukosta ja kuulemma toimiikin,tosin eturenkaan vesisuihkussa saattaa tulla orpo olo ;D

ezmo

Bubble on Erinomainen sateella ja kylmällä ja itikoita vastaan Tökerön törkeä, siksi pårnå..... Kovalla sateella ilmastointiteipillä yläosa kii kypärään.... Ainoo ongelma on, että jos on turbulenttia aiheuttavia partikkeleita, kuten matkatavaroita stongassa, tai katetta prätkässä, alkaa bubble swengaamaan, eli ei eroa umpipota siinä mielessä...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

013

Verrattuna klassisiin lentäjälaseihin niin kupla vie voiton. Tämä siis vaimon mielipide.
Itsellä on jo toinen kupla kierrossa, eka hajosi saksan motarilla kun kattelin taaksepäin pitämättä kiinni alareunasta. Ei se kappaleiksimenny, vain pala ylänurkasta lens tielle

nyt ebaysta hommattu samanlainen mutta saranalla joka tuo mukavuutta todella paljon. Ei ole sellanen tomaattikoppifiilis. Tosin porasin siihen vanhaan alareunaan rivin reikiä jotka ehkä hieman helpottivat huurre ongelmaa kiinteässä visiirissä.

Vesisateella tuo saranamalli kusee hieman yläreunasta vettä kun on enemmän irti kypärästä.

suosittelen.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Psycholasse

Eikös näitä ole jokaisen isomman aftermarket toimittajan malleissa nykyään. Eli pitäis saada tilattua hyvin varusteltuun varaosaliikkeeseen jos haluaa asioida kotimaisella. Ja tosiaan sarana "lisäosiakin" löytyy. https://www.flickr.com/photos/87817248@N06/8314510393/in/pool-1532079@N24%7C87817248@N06

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jack

ja ton saman myyjän helikopteripilotti-mallinen on ollut käytössä jo pari-kolme vuotta. Toimii, eikä karkaa päästä vaikka kääntäis päätä.

Tästä
http://www.ebay.com/itm/UV-Light-Smoke-Shield-Visor-Face-Mask-Lens-3-Snaps-Helmet-BUCO-BELL-SHOEI-/311028168787?pt=Apparel_Merchandise&vxp=mtr&hash=item486ab93853
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Mulla on just tommonen mutta jos oikein kunnolla sataa niin leuat on neuloja täynnä ja ainakin mun visiiri tuppaa nousemaan vähän ylös ajoviiman tuuppaamana. Sit kun alla on ajolasit (mulla pitää olla optiset luupit liikentees) niin etäisyyden arviointi on todella hankalaa sateessa kun on märkiä klaseja usseemmat päällekkäin. Ohituksia lähinnä haittaa. Yhen kesän kokeilin, ei sovi mun käyttöön.

Ole W

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 30 heinäkuu 14, 12:36:49
Mulla on just tommonen mutta jos oikein kunnolla sataa niin leuat on neuloja täynnä ja ainakin mun visiiri tuppaa nousemaan vähän ylös ajoviiman tuuppaamana. Sit kun alla on ajolasit (mulla pitää olla optiset luupit liikentees) niin etäisyyden arviointi on todella hankalaa sateessa kun on märkiä klaseja usseemmat päällekkäin. Ohituksia lähinnä haittaa. Yhen kesän kokeilin, ei sovi mun käyttöön.

Hei, voisin ostaa visiirisi, jos on tarpeeton?
Welo

jerppe

Itellä ollut käytössä muutamia viikkoja tuollainen vihreä biltwellin kupu. Kovasti oon tykännyt ainakin tähän asti. Kaatosateessa ajamisesta ei ole vielä kokemuksia mutta ainakin pikkusateella/märällä tiellä toimii omasta mielestä hyvin. Estää hyvin kurapaskan lentämisen naamalle ja kuivalla kelillä hyvä itikkasuoja.. mielummin sitä kuraa ja pörriäisiä tuosta visiiristä pyyhkii mitä silmälaseista... 8)
Flathead.

twinspeed

Mutta kyllä se on niin, ettei mikään voita ajamista kokonaan ilman visiiriä, aurinkoklasit nenällä. Siis sopivalla kelillä, kunnei sada eikä ötököistä ole ilma sakeana.

Makuasioita tietysti, mutta sopiva tuulenvire ja kesäiset tuoksut... aijai... Siihen pari, kolme itikkaa niin ei muuta kun syventää vaan kokemusta ;D
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."