Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

39mm keulaan tuplajarrut - jarruputkien jakokappale mietityttää

Aloittaja JKKo, 02 joulukuu 20, 21:33:27

« edellinen - seuraava »

JKKo

Tallissa on tekeytymässä tuplajarrusäätökeula puhallinmoottoriseen Sportsteriini. 1200S keula, yksimäntäiset satulat, pinnavanne, jossa levyn kiinnityspultit molemmin puolin.

1200S:n jarruletkusysteemi tms mikä tuli mukana, on kumiletkuista ja metalliputkista koottu laitos, jota en aio enää käyttää. Teetän teräspunosletkut mitoilla. Näihin myytävät 3tiejakokappaleet, joissa paineen jako pääsylinteriltä molemmille satuloille  tapahtuu, ovat järjestään "T" muotoisia. Tuommoisella jakokappaleella pääsylinterin linja tulisi luonnollisimmin t-kappaleen keskeltä ajovalon edestä. Höh. Pitääkö tuo jakokappale työstää itse?

Löytyiskö jostakin semmoinen rosterinen jakokappale, jossa olisi lähdöt vain kahteen suuntaan? Kaksi oikealle ja yksi vasemmalle? Ja kiinnitysruuvin reikä.

Ei ole kovin kummoisia kierrevehkeitä ja epäilen, että mun poratkaan eivät ole parhaimmillaan rosteripalikan rei'ittämisessä.
883/1200/turbo

013

Voisiko ne banjot olla ”päällekkäin” siellä toisessa päässä, niin riittäisi putki jossa sopiva kierre sisällä. Tai kävisikö sellainen ratkaisu jossa tupla letkut lähtee pääsylinteriltä suoraan puristajiin
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Kiwi

Tuon voi hoitaa monellakin eri tavalla.

Tänä kesänä laitoin yhteen Dyna Convertibleen (kyllä, outo mallimerkintä moottoripyörälle) tuon jakoblokin orkkis paikalle t-kappaleen alapuolelle ohjausakseliin kiinni. Siihen tuli alkupäähän 90° putkenpätkät jotka saivat letkut järkevämmin.

Toinen vaihtoehto on laittaa jarrusylinteriin tupla banjo kuten 013 tuossa jo ehdotti. Sen voi myös laittaa toiseen satulaan ja pyöräyttää letku lokasuojan yli.

Yksi vaihtoehto tuli vielä mieleen että lokasuojaan (tai sen kiinnikkeisiin) kiinnittäisi tuon jakoblokin ja siitä satuloille.

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 02 joulukuu 20, 21:33:27

Löytyiskö jostakin semmoinen rosterinen jakokappale, jossa olisi lähdöt vain kahteen suuntaan? Kaksi oikealle ja yksi vasemmalle? Ja kiinnitysruuvin reikä.


Olisko joku tuollainen sopiva? Vaihtoehtona tavallisen t-palikan kanssa käyttää kulmapalaa, että saa keskimmäisen käännettyä sivulle.


JKKo

Komea on tuo Veijon postaama jakokappale, mutta teknisestihän se tuplabanjopultti ja molemmat ylhäältä lähtien yhdellä perille astin on kaikkein kaunein. Tämä hyvä. Taytyy ottaa jotakin johtoa tai letkua ja vähän visualisoida. Ehkä mä teen tämän yhdellä letkulla perille asti version. Pyörässä on muitakin "teitkö tuon ihan omasta päästä" ratkaisuja, joten sopii oikein mainiosti tämä sinne.

HEL-letkuilla Hiflexistä ajattelin hoitaa homman.

Kiitoksia.
883/1200/turbo

JKKo

Jahas, yläpäässä oli isompi banjo ja -pultti, eikä niitä näytä olevan tuplapituisina oikein missään. Voipi jäädä haaveeksi vetää kahdella letkulla ylhäältä alas suorat vedot.

Toisaalta t-kappaleen alle ei mahdu kauhean suurta jakopalaa, kun tässä on bensapumppu ja regulaattori emäputken alla ajoviimassa jäähtymässä.

Liemet olivat orkkistyyppistä dot5:ttä, joten pääsylinteri kaipaa laajan huuhtelun, kun harmonisoin tämän(kin) dot4:lle. Takapää tuli muutettua jo aiemmin.

883/1200/turbo

JKKo

Googlaamalla löytyi tuplabanjopultteja 7/16” UNF, mutta jenka oli kuitenkin outo 14 tuumalle eli ei sovi. ”Double Banjo Bolt 7/16” toi Seinäjoen liikkeen murteella kirjoitetun sivun, josta ymmärsin, että tilaamalla saa Motorcycle Storehousen pulttia. Siitä koodi ylös ja tuulen nopealla tenu-Dartilla Piiroisen valintaan. Eli Hotbikeen. Saldo näytti yhtä ja se myös löytyi. Edellinen samanmoinen oli myyty liikkeestä vuonna 2013, eli ei mikään nopeakiertoinen artikkeli. Tuplalinjat on nyt letkuja vaille valmiit.
883/1200/turbo