Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

ranze

Muistaakseni tää on justiinsakin sieltä kehän sisäpuolelta.



Korvaava on nyt oikein starttiasennolla.  ;D
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Olenko muistanut kertoa, että Tuusulanjärvessä on sellainen paikka kuin virtalukkopoukama. Sinne viskotaan hajonneet virtalukot.

Mihkäs sä tota virtalukkoa siinä ylipäätään tarvitset?
Long John Stroker

Mauri

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 27 heinäkuu 22, 09:17:22
Mihkäs sä tota virtalukkoa siinä ylipäätään tarvitset?

Luotettavia (vesi suojattuja) vipu kytkimiäkin löytää nykyään huonosti..

Tuusulan T-Bone

Kyllähän vipukytkimiä löytyy hyviä. Mä laitoin muutama vuosi sitten jotkut Honeywellin Nato-yhteensopivat kytkimet kopteriin. Maksavat kyllä parikymppiä kappale, mutta tuumasin, että jos ne kestävät military-vehkeissä, niin kestävät varmaan kopterissakin. Ja niin ovat kestäneet, ei vesiongelmia eikä mitään muitakaan ongelmia.
Long John Stroker

JKKo

Jokavuotisen virtalukon hajoamiseen on varmaan muitakin selityksiä kuin tarvikkeen laatu. Mä oon uusinut kuvan mukaisen lukkopohjan orkkiksen tilalle ehkä 10 vuotta sitten ja korviketarvike näyttää kestävän. Ero voi tulla jostakin pikkuasiasta. Jos on kärkisytkä ja akku, niin virtalukon kärjissä voi kipinöidä kovastikin varsinkin sammuttaessa, jolloin lukko tekee sen, mitä katkojankärjille on hommaksi annettu.

Mut eihän noihin siroihin choppereihin mitään releitä tietty mahdu.
883/1200/turbo

ranze

Kärkisytkähän tässä on. Lukon päätehtävä on katkaista jännite puolalta, toissijaisesti kytkeä virta valoille. Avasin lukon piruuttani. Aika kämänen rakenne. Ei ihme ettei toiminta ole kovin sulavaa uutenakaan.

No nyt kytken valot suojatulla vipukytkimellä, jonka sijoitin lampunkuupaan. Ja virtalukolla sytytysvirta. En ole kyllä ihan vakuuttunut tuosta CC riderin lataussäätimestä(kään). Ne valot tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Laturi sinänsä vaikutti uudenkarhealta kun siihen viime talvena kurkkasin.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Virtalukon lisäksi oli näköjään sulanut tasavirtalaturin ankkuri. Pitänee katsoa johdotus, ettei seuraajakin sula. Tilasin Cycle Electricin laturin kun löytyi hyllystä, ei ihan halpa kikkare. Kumpi lie hajotti toisensa? Voi olla tietty vielä laturilta lähtevä ns. kuuma karva akun suuntaan jossain oikosessa.

Pitää mittauttaa tuo vanha talvikaudella, ehkä menee pelkällä ankkurin vaihdolla. Ankkureita tuntuu olevan taiwan tedin versiota ja sitten tuota "parempaa". Tekeeköhän niillä tedin ankkureilla mitään? Tietysti vaihtoehto käämiä tuo vanha uudelleen, kollektorikin vielä ihan täysi peli.

Tilasin myös 13 hampaisen pyörittäjän, nähtäväksi jää putoaako se hampaille tuohon laatikkoon. Ja jos vastaus on kyllä - mitä lukemia sitten saadaan mittareilla.  ;D

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Laturi oli kärvähtänyt ihan siksi, että laturilta tuleva ns. kuuma karva oli nirhautunut ja ottanut runkoon.

Nyt sähköä hinkkaa Cycle electric, johto uusittu ja varustettu sulakkeella siellä laturin päässä.

Selkä ei tykkää tuosta tönkköperästä. Oon kallistumassa pogostickiin norsunkorvapenkkeineen. No läskin etupyörän kanssa se ei näytä niin pahalta. Nyt vaan on niin että siinä taitaa tulla tankkioperaatio kylkiäisenä. Eihän tuo pikkutankki taida sopia massiivisen penkin kanssa. Ei liioin etupään kiinnityksiä taida saada järjestymään, kun tankki on yhtenäinen. No, toisaalta tulispa lisää tilavuutta säiliölle.. vois ajella vähän pidempiäkin lenkkejä.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

KariFS

Tuo on kyllä nätti tyyli Pannuun, tai sopiihan se muidenkin moottorien kanssa tietysti :)

Sirompia satuloitahan saa semmoisiakin, joissa on sarana etureunassa ja jouset takana, jos isoa norsunkorvaa vierastaa. Itte vähän suunnitellut Roadster-Rautikseen samantyyppistä ratkaisua kuin FXRP:ssä (poliisi-special), lähinnä loiventaakseni polvikulmaa joka noissa Sportster-johdannaisissa on tällaiselle persjalallekin aika mahdoton. Jousi-saranasatulalla saa hanuria ylemmäs ja taaemmas ilman että satula on vallan massiivinen.

Ei se väärin ole jos Harley on mukava kyydiltään  ;D
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

ranze

Jarkki muuten kauppaa tuolla naamakirjan palstalla juuri sellaista FXRP norsukorvaa. Liian moderni tähän. Mulla on toi nykyinen läpykkä keulastaan kiinni pogon putkessa (se liukuu sinne sisään) ja takana jouset. Ei kovin kummoinen jousto.

Pogo töröttää koomisen korkealla varsinkin silloin kun siinä ei istuta. Hapsupenkki sitä peittää ja tämmöistä nyt siihen ollaan kaavailemassa.



Periaatteessa vaihdekepin vois siirtää tankin kylkeen, mutta oikeastaan vaatisi myös oikean keppikannen rikrakkiin. Nopeusmittarikaan ei mahdu leveiden tankkien kanssa entiselle paikalleen, mut en ehkä neljättä osta.  :o

Kokeilin muuten 13 hampaista pyörittäjää, se meni pudottamalla paikoilleen. Ei vaan uskaltanut pyörittää kun sattui viallinen yksilö, hammas irti akselistaan. Eli mittarisaaga elää ja voi hyvin.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

kuinka paljon sitä joustoa pitää saada siihen penkkiin?

pogo tulee älyttömän ylös, jotta ei pohjais kevyenkään (alle 100kg) kuskin alla. (tämä mun mielipide)
Kokeilin pogoa, kokeilin pogoa modifioudulla kaasujousi-iskarilla jolla sais alemmas penkkiä... edelleen jäi niin ylös, että istuin pyörän "päällä" en pyörän "sisällä".

Samoin mun mielestä sitten pitää olla tangossakin korkeutta, ettei kädet oo kummallisesti alhaalla kun stonga on sitten niin matalalla. Eli orkkis osilla ajoasento on perse ylhäällä, kädet polvien tasalla.

ilman vinoilua, jos selkä ei kestä jäykkäperällä ajamista, saa swingiPannustakin kelpo pelin rakenneltua, eikä sitten selkä vaivaa, ehkä.
Flatheads!!!

ranze

Juu ajo-asento muuttuu hurjasti. Se on vähän toiveissakin, nykyinen jakkara on varsin matalalla ja polvet kovasti koukussa. Vanhuus ei tuu yksin ja toi vasen polvi on tullut telottua nuoruuden motocross puuhissa. Paksupyörä bobberia tuosta alun perin kaavailinkin, norsukorva sopii sen kanssa. Risukeulahan siinä oikeasti pitäisi olla.  ::)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

KariFS

En meinannut silmiäni uskoa kun putkahti yhtäkkiä myyntiin se FXRP-jakkara. Parina iltana sitä ennen googlaillu niitä, kun tuli yhtäkkiä se neronleimaus... Vähän tyyris vaan, toki pyynti oli linjassa ebayn ym kanssa, mutta kun ei heittämällä mene Sportsterin selkään kuitenkaan niin sama se sitten on askarrella alusta asti. Tyyliltään toki kuin nenä päähän, ehkä vähän iso, mutta samalta aikakaudelta kuitenkin. Mulla on satula-aihio olemassa jo, pitää vaan kiinnitykset hahmotella. Jouset mulla tulisi lähinnä näön vuoksi, korkeus pari-kolme tuumaa maksimissaan. Saa BiTubot niellä isoimmat töyssyt.

Tyylikäs satula tuo suunnittelemasi. Ettei nyt vaan eskaloituisi tää homma :D Luulisi että pogoja saisi eri jäykkyyksillä, ellei jopa progressiivisina. Löysä jousi on siitä huono, että jos kunnon heitossa tömähtää pohjaan, niin on selkä kovilla.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Kiwi

Jos haluaa pitää kapean etupyörän ja jäykkäperän jousitetulla satulalla, on tyylillisesti sopivaa käyttää joko Bates sinkkupenkkiä tai K-mallin hieman isompaa vastaavaa, joka on muuten hyvä istua. Muita ei voi hyväksyä ;D

ranze

Kyllä tuo kapea menee reserviin. Jo viime talvena rihtasin tuon leveämmän. Ajattelin jättää kapoisen kokonaisena talteen, lokareineen päivineen. Tuolle on jopa oma jarrurumpukin.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.