Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

Jack

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 18 elokuu 22, 15:39:00
Jos haluaa pitää kapean etupyörän ja jäykkäperän jousitetulla satulalla, on tyylillisesti sopivaa käyttää joko Bates sinkkupenkkiä tai K-mallin hieman isompaa vastaavaa, joka on muuten hyvä istua. Muita ei voi hyväksyä ;D

tämä on taivahan tosi.  ;)

laita toi Shinko leveelle vanteelle, se on parempi kumi. ja kauniimpi, jos renkaasta voi nin sanoa.
Flatheads!!!

ranze

En oo Shinkoa kovin korkealle arvostanut (en kyllä ajanutkaan) mutta oli tuo niin s**nan komee sivulle jatkuvine kuvioineen. Nappasin kivijalasta mukaan samalla kun tuo vannekehäkin. Pinnat mulla oli entuudestaan.

Napaa saikin kattella jonkin aikaa, toi on käytetty. Mullahan on se early-shovelin keula. Laakerit siihen vaihdoin, meinasi olla muuten lujassa saada auki se vääräkätinen tötsä. Kaverilla oli enemmän papua.. kokeiltiin iskua ja lämpöäkin (no hehkuun ei voinut laittaa kun on noi kromit).

Vanne on nyt toi.. ensimmäinen mun itte rihtaama. Samaisella tallikaverilla on teline mitä lainasin. Ihmeen hyvin se asettui, en nyt maailman suorinta alkanut siitä tekemäänkään. Oon sentään ajanut 8 vuotta Uralillakin. Millin sisään, riittää mun nopeuksille.

Tulee jotenkin liian paljon katteltua netistä risukeuloja. Tulee tää(kin) rutku taas ns. hintoihinsa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: ranze - 19 elokuu 22, 16:04:31

Tulee jotenkin liian paljon katteltua netistä risukeuloja. Tulee tää(kin) rutku taas ns. hintoihinsa.

Eikös risukeulaan vaihdossa tullut uusien määräysten mukaan kauheasti lisää hankalauutta? Vai onko asia jollain tapaa päässyt helpottumaan kuitenkin?

013

onhan pannua saanu risulla, tuskin siitä mitään ongelmaa tulee....
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

ranze

Oliko niin että -48 oli pelkkä risu. -49 tuli Hydra Glide mutta risua sai rinnalla. Varmaan pidemmällekin. Samalla tyyppihyväksynnällä mahtaa mennä, jos puhutaan jäykkäperästä.

Kokonaan toinen asia että vaatisko katsuri alkuperäisen springerin. Saati tunnistaako. Kerrankin oli muutoskatsastamassa ralli Fiiattia Abarthin luokitusta vastaavalle moottorille. Katsastaja kysyi että mistä hän tietää että onko tää Abarth 202B moottori.  ;D

etelahelsinki

Juh

Big twin....
Springer uudistui 36-37 ja oli vuoteen -46 (inline).
-47 - -48 offset keula, runkomuutoksen vuoksi.
-49 BT sivuvaunuissa springer inline kunnes säädettävät Tkappaleet pumppuk.vuonna -50.
Sprigerin diilerit varmaan myös jälkiasensivat uusiin pyöriin tilauksesta, koska tehtaan varasto tuote.

Halpiksista...
Keulan iskunvaimennuksella merkitystä, Paughco ainut mihin saa.
Muut on vähän rimpuloita ja tarkoitettu kevyempiin pyöriin.

Oliko jotain väliamerikan viranomaismalleja alku viiskytluvulla tilattu springerillä.
Tai sitten stumpatut keulat vaihdettu, en muista...

Jos tehokone tai nopeudet yli 120 kmh, Fxsts tai Flsts keulat suositeltavia.
Nämä uudemmat melkein umpitavaraa = kestää.... Ei halkee tai katkee...

Katsastuksessa iskunvaimannus on se juttu, koska kaikissa alkuperäisissäkin on.
Tämä pikaisesti muistista.

Ile

ranze

Kookas norsu ostettuna. Pogo ja muut hörsteet tilattu, alkuperäisen kaltainen ohjaustanko. Ja 3,5 gall bobbitankit. Tankit maalattavaksi.. aattelin jos samaa metallisinistä niin kävis lokarikin suoraan. Kysäisin tuossa eräältä straippigurulta että jos maalais ja laittaisi siihen jotain liekkikuviota Easy Rider hengessä. Mut pitäis kuulemma olla perusväri maalattuna. Ei noita pömpeleitä mielellään lähettelisi ympäri maata, mahtaa tulla damagea reissussa. Kaipa se on tyydyttävä kaksiväriseen perusmaalaukseen, sellainen irtosi automaalariltakin.

Runkoon pitää hitsata tankin kiinnikkeet mitkä on rälläköity pois.

Nyt mulla on pohjolan vaikuttavin kokoelma minimittareita ja ammottava aukko tankkien välissä oikean kokoiselle mittarille.

Jack

tankin kiinnikkeita saa hitsattavia ja sit on sellanen klemmareilla kiinni tuleva joka ei tartte hitsiäkään. Surffaa...

Flatheads!!!

ranze

Sellaiset hitsattavat siihen nyt on tilattu. Tokko tuota tulee entisöityä, mutta ei tuota ulkoasuakaan pitänyt tuon pidemmälle muutella.  ???

ranze

Tedillä on Panasonicin printterit erikoistarjouksessa.  ;D

Pitänee hitsata nuo paikoilleen ennen tankkien maalausta. Fatbob tankitkin tulivat. CC:n ohjeen mukaan pitää käyttää paikoillaan ja ponnistaa ennen maalihommia. Kreemiäkin suosittelivat, eivät vissiin oikein luota tuotteeseensa.

Uudet korkit ovatkin hieman erilaiset. Tai ainakin ohjeessa lukee jotenkin että oikea puoli low vented ja korkea non vented left side.  :o

Jack

mallaile kiinnikkeet ja tankit paikoilleen kone paikallaan.

Mulle tuli uudet tankit ja olikin aika show saada ne istuu nätisti, vaikka on normi venakopat.

En tiedä mikä itse asiassa mulla tekee sen, että takimmainen koppa meinaa ottaa kiinni tankkiin.

Kreemiä älä laita sinne sisään. se on ihan paskaa. Paineista, ja jos hitsisaumassa vuoto, migillä täppä siihen.
Flatheads!!!

ranze

Liekö kopissa eroa vai missä, mut tuttavalla on samanoloiset kopat ja silti ne ovat lähempänä runkoputkea. Mulla tilaa silminnähden enemmän.

Se onkin varsinainen rakennelma tuo runko-tankki-norsunkorva -yhdistelmä.  :o

En eläessäni olis tajunnut ostaa kaikkia kamoja mut onneksi Suomenlahden äärellä on tiski missä osataan kerätä kattava paketti. Rungosta vaikuttaisi puuttuvan kierre pogon rasvanipalle. Vois kuvitella että kyseessä on aftermarket runko, sitähän olen uumoillut koko ajan.

ranze

Sehän eskaloitui kohtuu pian päin helv...  :o

Tarvikerunkoon on kaiketi laitettu sellaista putkea mitä on nurkissa ollut, mihin tuo pogo ei siis mahdu. Saati pogon hela. Nyt on joko sorvattava puoli milliä pogosta tai kalvettava reikää suuremmaksi. Ei oikein nappais alkaa rälläköimään tuota putkea poiskaan. Mut joo, tuo pogoputki on rungossa kai ajateltu enemmän ulkonäön kannalta tässä ilmeisessä tarvikerungossa. Toisaalta alapäässä näyttäis olevan pää tulpattu ja siellä reikä, jotta tuon saa sinne kiinni.

ranze

BTW. Jätän vaan tämän tähän.  ;D

Kiwi

Se on voitu tehdä pikkulätän mitoilla, niihin kun on vähän halvemmat osat ;)