Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sytytyspuola sisäisellä ohjaimella (vahvistin) ruiskupeliin

Aloittaja JKKo, 29 lokakuu 20, 09:06:50

« edellinen - seuraava »

JKKo

Kromitankin moottorinohjain vaihtuu sellaiseen, joka ohjaa myös kipinät. Tarvitsen siihen versioon puolat, joissa on pääteaste sisällä - toki voisin käyttää ULTIMAn puolan ja erillistä pääteastetta, mutta kun sen ULTIMAn kipinä on aika vaatimaton, niin joku tehokkaampi mielummin.

Autopuolelta löytyy 4- ja 6- pyttyisten hukkakipinäpuolia. Mutta kun ei ole 4:ää tulppaa (eikä tule), niin ne eivät sovellu.

Mistähän vehkeestä löytyisi integroitu 2-sylinterisen "single fire" puola, joka olis pieni ja tehokas ja koteloitu niin, että moottoripyörä toimii sateellakin?
883/1200/turbo

Kiwi

#1
No mites ois tuollainen uudemman H-D:n puola, kuten esim. Dynassa (orkkiksella toki hintaa hieman yli 180 â,¬)

JKKo

Oisko niissäkään elektroniikka sisällä? Tuskin on, kun noissa on nakutuksen tunnistus puolan kautta.

Autohommissa kiinnyin Boschin VAG 6 pyttyiseen hukkakipinäpuolaan. Kipinät jopa kuulee!
883/1200/turbo

Kiwi

Ei oo noihin niin kovasti tullut katottua, 4 johtoa noihin menee. Ainakin tuohon vielä vähän uudempaan ja halvempaan (31696-07A, hintaa 122 ja risat).

JKKo

Kumpikin puola (lienee) toisistaan täysin erillään. Delphillä on patentti nakutustunnistimesta, jossa puola toimii osana anturia. Puola jää kipinän jälkeen samasta energiasta poimitusta osasesta maahan nähden hetkiseksi jonkinmoiseen jännitteeseen. Semmoset satakunta volttia jää tulpan kärkielektrodiin ja sen katoamista seurataan. Riippuen siitä, kuinka sytytys tapahtui, sylinteripaineisen kaasun "sähkönjohtavuus" menee eri tavoin ja siitä ECU "näkee", josko detonoi tai ei.

Hieno järjestelmä ja varmaan Harleyssä helpompi mitata noin, kuin kuunnella piezomikrofonilla "ääniä" samaa vaivaa takaa ajaakseen. Voi kuulua monta muutakin helähdystä sytkän hetkellä?

Aloin eilen taas empiä Maxxecun suhteen. Street versio ei mahtunut pyörän kätköihin millään. Ei mahdu Maxxecu Mini satulan alle myöskään ilman, että öljytankkia joutuu veistämään pariltakin sivulta. Työlästä.

Jos vielä kerran tekisi "Elka-Jetronic" ruiskuohjaimen omaa designiä. Säädintä pitäisi pikkuisen tuunata edellisestä. On siinäkin tekemistä jonkin verran.
883/1200/turbo