Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Apu 2 ja rungon muuttaminen jäykäksi sekä prosentit

Aloittaja hoodee, 13 helmikuu 10, 08:13:48

« edellinen - seuraava »

Jake

Saisko siitä sitten jonkinlaisen printattavan dokumentin katastusasemalle tueksi?

Hemuli

Jaa mistä? Siitäkö jos Trafi on sitä mieltä että kaikki jäykkäperät on hengenvaarallisia ja pitäisi kieltää lailla? ;D ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

maick

Lainaus käyttäjältä: Jake - 20 toukokuu 10, 14:35:07
Saisko siitä sitten jonkinlaisen printattavan dokumentin katastusasemalle tueksi?

Ei mun mielestä kaukaa haettu ajatus. Olisi muutenkin kätevää jos olisi pikku "pokkari" keskeisimmistä kopteripykälistä aina povarissa - samassa minigrippipussissa otteen kanssa. Antaisi sopivasti pönkää virkavallan kanssa tien pielessä keskustellessa.

Juha

Pari viikkoa sitten muutoskatsastettu jäykkäperäksi, strategiset mitat: 203 cm, 47°, +20", ei mitään puhetta jarrutestistä. Savossa  ;)

Smuige

Lainaus käyttäjältä: Juha - 20 toukokuu 10, 18:52:01
Pari viikkoa sitten muutoskatsastettu jäykkäperäksi, strategiset mitat: 203 cm, 47°, +20", ei mitään puhetta jarrutestistä. Savossa  ;)
Elikkä tässä ollaan just rajoilla, ei mennä vielä "savolaisittain" yli.

Toivottavasti on konttorilla yhtä "järkeviä" eli fiksuja "savolaisia" myös Turussa, Stadissa, Oulussa, Rovaniemellä jne.

Suahantiijä...

Tuusulan T-Bone

TraFi:ssa on käyty. Siellä ymmärretään yskä, mikä on hyvä. Mutta silti siellä pitää noudattaa sitä, mitä laissa lukee. Olivat ministeriöstä asti kyselleet, miten tätä jäykkäperä/jarrutestisääntöä pitäisi tulkita. Sangen yllättäen ministeriön kanta oli, että hallittavuus jarrutuksen aikana pitää tutkia.

TraFi ei käytännössä voi tulkita lakia vastoin ministeriön kantaa, joten toistaiseksi tilanne on mikä on. Lupasivat kuitenkin selvitellä ministeriön kanssa, josko teknisesti järkevämpi tulkinta olisi tehtävissä. Siispä joudutaan (jälleen kerran) vaan odottelemaan. Tai vaihtoehtoisesti Westille testaamaan.
Long John Stroker

Taavi

Ilmeisesti kuitenkin tuohon takajousituksen muutos hommaan tulossa joku ohjeistus Trafin suunnalta koskien tilanteita joissa muutettu jousitus esim stereoperästä monoksi, jolloin jousitus periaatteessa säilyy samanlaisena kierrejousella olevana

Tuusulan T-Bone

Joo, TraFi vääntää soveltamisohjeita kopterilaista. Olivat huomanneet, että työlästä on...

Laki itsessään on kompromissien kompromissi eri intressiryhmien (luetaan änkyrät vastaan asioista perillä olevat) kesken. Tästä seuraa, että se on a) sekava ja b) ei palvele kunnolla kenenkään tarkoitusperiä. TraFi:n pojat olivat löytäneet sieltä bugeja vielä paljon enemmän kuin me.

Kritiikille laki on altis, se on selvää. Keneen sitten syyttävän sormen pitäisi osoittaa? Jätettäköön asia lukijoiden arvioitavaksi. Sen verran kuitenkin sanon, että mun mielestä TraFi ei ole syypää kuin ihan joihinkin pikkuhankaluuksiin - kyllä siitä talosta ymmärrystä meikäläisiä kohtaan löytyy.
Long John Stroker

jarde

Konttorilla käyty >:( Jarrutesti täytyy tehdä :( Ja lisäksi oli roiskesuoja takana puutteellinen ja edestä puuttuu...

flhx

Lainaus käyttäjältä: jarde - 07 heinäkuu 10, 13:48:41
Ja lisäksi oli roiskesuoja takana puutteellinen ja edestä puuttuu...

Häh? Koskas nuo lokasuojapakot on takaisin tullu?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jack

Lainaus käyttäjältä: jarde - 07 heinäkuu 10, 13:48:41
Konttorilla käyty >:( Jarrutesti täytyy tehdä :( Ja lisäksi oli roiskesuoja takana puutteellinen ja edestä puuttuu...

milläs se tota lokari hommaa perusteli? kuinkä pitkä takanen on?
Flatheads!!!

jarde

tällä:
01.01.1984 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia olevan moottoripyörän

-   roiskesuojien peittokulmat määritelty polttoainesäiliö täynnä ja 70 kg painolla kuormitettuna.
o   Etupyörä, 15 astetta etupuolella ja 90 astetta takapuolella pystytasosta mitattuna.
o   Takapyörä, 60 astetta etupuolella ja 90 astetta takapuolella pystytasosta mitattuna.
o   Milloin roiskesuoja ei peitä em. tavalla, on roiskesuoja varustettava roiskeläpällä.
ANA Tpp85

Takalokari on puoleenväliin rengasta...Yritin kyllä selittää että tuo on muuttunut jo aikaa sitten mutta tokas vaan näin tässä lukee >:( Niin ja lisäks oikealta puuttui peili vaikkakin pyörä on vm.88 eihän silloin kyllä tarvi olla kuin 1kpl.(korjatkaa jos olen väärässä)

Jack

Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Huooohhhh...

Ajoneuvon on täytettävä käyttöönottoajankohtansa vaatimukset TAI sitä uudemmat vaatimukset. Tämä sääntö lukee esim. ajoneuvolain 29 a §:ssä sekä ns. kopterilain 2 §:ssä.

Siispä: koska uudessa laissa ei uusiltakaan pyöriltä vaadita lokasuojia, ei niitä näin ollen tarvitse olla vanhemmissakaan.
Long John Stroker

Santtu