Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

IC-Planeta 1962 350cc kunnostus ja muita projekteja

Aloittaja Jensen, 21 elokuu 20, 01:23:46

« edellinen - seuraava »

Jensen

Väinö huollettu ja valmiina ajoon. Jotain kiillottelua ja fiksiä vielä.

Jensen

Shovelin kanssa touhuillut. Uusi kytkinvaijeri ja uudet öljyt ja filsu. Uudet tupet jotka mieleisemmät kädelle. Tulikohan liian huorahtava kun kullanväriset. No kiksin pedaali sopii sävyyn.

Ryssäpyörään tilasin ebaystä osaa ja Venäjätä ne taitaa tulla. Yritän saada ryssykän ajokuntoon syksyksi. Mukava jos sais käyntiin kun siitä on jo aikaa kun viimeksi.  Pakoputkea en ehtinyt vielä nitkauttaa ja voi olla että se tarvii jonkin kiinnikkeen.

Jensen

Mulle ostettiin tämä mopo vuonna 1981 ja se on ainoa uusi vehje ikinä mitä olen saanut tai ostanut. 

Täräytin tänään käyntiin ja ajelin pihalla.    https://www.youtube.com/watch?v=J1DRAgXjeRE&feature=youtu.be

Löysin ladosta osia ryssäpyörään. Pakoputken liittimet käyrien ja vaimentimien väliin. Kahvat ja tupen.

mopo-ukko

Super Sport,mulla oli kanssa teininä,oliskohan ollu vuosi -78 tai -79 kun sain sen,ajoin sillä reilun kymppitonnin sitten oli pytty porausta vailla.

Jensen

Niin se minunkin pytty oli aina porauksella. Monta kertaa meni kiertokangen laakerit. Toisilla pojilla joilla ei ollut viilattu niin kesti koneet. Laiskana ollut pajalla ja ainoa pyöriin liittyvä oli pakoputken käyrien puhdistus ja maalaus.

Odotellut osia. Käyrät panen myöhemmin uudet kromiset kun ei hinnankiroissa.

Jensen

Olinkohan 44 päivää ilman olutta ja nyt on 5 litraa. Z1000 on se paras. Gpz 1100 niin siinä joutuu nokka-akselit aina kun venttiiliä säätää käyttään pois ja se on huono nokkapukeille kun helposti korkkaa kierteet. Z 1000 voi venttiilinsäädön tehdä niin sanotulla rimpparaudalla eli painaa vain jousen läjään ja ottaa säätöpalan pois ja tarvittaessa vaihtaa sen ohuempaan tai paksumpaan.

Tänäänkin ajelin Z pyörällä. Hieno oli ilma.

Elokuvassa näyttelee pahiksen pyöränä Z 1000   https://www.youtube.com/watch?v=QU1BnGKoXh4

Jensen

Venäjätä tuli osaa ja alkaa olla tavarat että jos kokeilis laitella ajokuntoon?

Tuli myös GPZ sylinterit ja männät. Ne vaikuttivat erinomaisilta. Ei varmaan paljon ajetut. Ei pykälää eikä naarmuja. Tilasin Briteistä tiivistesarjan mutta se ei ole vielä kotona. On menny vähän kaljahommiksi niin ei ole edistynyt.

Jensen

Pikku ajolenkin tein ja Saku olutta ja tallilla kauden päättäjäiset.

Eiköhän huomenna ole kone pöydällä ja auki.

1 ja 2 sylinterit savusteli niin mielenkiintoista nähdä mikä vaivaa?

Jensen

Jensen

Otin auki. Männänrenkaat ehjät. Kuuntelin tässä että vena naputtaa niin kun mittasin kaikki ennen kuin purin nokat pois niin yksi oli jo ylärajalla. Muut oli hyvät ja semmoset kun olin 6000km sitten ne säätänyt.

Tiivisteet tuli tänään ja Venäjältä jarruvaijeri Ryssään.

Jensen

Laiskana ollut ja ei ole mopot edistyneet ja lisäksi jouduin autoa korjaamaan. FSI WV katosi takavilkku ja kun ei ole ylimääräistä rahaa viedä korjaamolle niin selvittelin itse vian. Jostain oli johto poikki ja en vieläkään tiedä että mistä ja otin vilkun suoraan ohjausyksiköltä ja liitin taakse menevään johtoon. Sammui myös juoruvalo kojelaudasta.

GPZ mopon imukurkkuja mittailin kun mulla on siinä Yamaha mikunit niin Yamahalla on synkronisointi imuputki kurkuissa ja itse kaasarissa ei lähtöä. Yamaha imukurkut ei käy minun mopoon kun tänään niitä mittailin. Täytyy porata omiin kurkkuihin pikku reijät ja tunkea niihin ohuet putket että saa alipaineet mitattua ja säätöihin kaasarit.

Ryssäpyörä tarvis kokoamista ja ostin jo sinistä lukkoliimaa josko alkais roplata seuraavalla viikolla.

Kaljaa täällä vintillä ryystän mutta aika tylsää ja ei oikein maistu niin olen aatellut lopettaa. Kallista kun 11 purkkia Sakua niin olikohan jotain yli 30e. Kuukausi ja vuositasolla valtavat säästöt ois jos ei jois.

https://www.youtube.com/watch?v=4E9ydw_aDMg

Jensen

Ropasin pitkästä aikaa. Vaihdoin männät ja puhdistin tiivistepinnan ja latasin jakoketjunkiristimen.

Huomenna sylinterit paikoilleen.

Jensen

Sylinteri paikoilleen ja oli aika ählääminen mutta eiköhän renkaat ole ehjät. Käytin öljypohjan poissa ja irrotin öljypumpun ja putsasin sekä öljypohjan putsaus ja uusi tiiviste.

Jensen

Huono päivä. Käänteinen Midaksen kosketus ja kaikesta mitä tein tuli paskaa. Nokkapukin pultti putosi nokkakuiluun ja en saanut mahneetilla sitä pois niin öljypohja irti ja moottori ylösalaisin niin putosi pois. Nokkia en meinannut saada ajoitettua ja paljon meni aikaa ja monta kertaa kokosin ja purin ja menin jengaakin ja pidempää pulttia yms.

Eiköhän huomenna kone ole valmis. Taas mennään monta kesää. Renkaat pitää seuraavaksi vaihtaa ja ne on mulla uudet. 

En ollut päissä tai väsynyt. Ei vain tänään meinannut onnistua.

Pekka äL

Välillä tahtoo koetella...
Näin aikuisena sitä alkaa onneksi olla jo oppinut, että rauhallisuus tehdyn virheen jälkeen on paljon tuottavampi, kuin osien ja työkalujen paiskominen ympäriinsä!  :-)
HD Electra Glide M8