Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

IC-Planeta 1962 350cc kunnostus ja muita projekteja

Aloittaja Jensen, 21 elokuu 20, 01:23:46

« edellinen - seuraava »

Jensen

Minun ensimmäinen moottoripyörä oli otsikon Planeta. Ajattelin purkaa mopon ja maalata ja talvenaikana kokoilla ajokuntoon.

           Pyörä tuli mulle 1978 ja olin tuolloin 12. Ajelin sillä metsäteitä. Isän kanssa aikoinaa tehtiin siihen auton männänrenkaista passelit. Auton akku takahollarissa oli hyvä ajaa keula ylhäällä. Luotettava peli.


                          https://www.youtube.com/watch?v=xX4qg1E_TD8


          Kattelin just värikarttoja tuota sinistä mikä yhdessä mainoksen pyörässä.

JKKo

Luultavasti Eesti Reklaamin tekemä mainosfilmi.
883/1200/turbo

Jensen




      Potilas nyt kopperossa ja muutama värikartta. Värinumeroa mie luulen että on turha kysellä.

KariFS

Eihän tuo vallan pahalta näytä kuvassa nytkään. On kyllä hieno ”petroolinsininen” sävy.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

sandman6

Tuostavaan työstämään ryssää. Good luck.

Jensen

#5
Ei ryssäpyörä nykyään enää tarkoita että mulla ois kommunistisen puolueen jäsenkortti. :) Vois olla yhtähyvin Jawa tai joku muukin. Taisin löytää aika likelle sävyn.

                WV Pargasblue .

Jensen

Lisää puuhaa? Gpz hörppii öljyä aika paljon. Sylinterit soikeat ja vaikka hoonasin niin 1 ja 2 sylinterit polttaa ölppää. Kawasaki heikensi aikoinaan laatua ja jätti porauksessa käyttämättä stressilevyjä niin porauksen laatu kärsi ja jotkut söivät hulppeasti öljyä jo uutena.

                  Uudet männät maksaa liikaa. Wiseskolla on ylikokomäntiä mutta 1000e ja ei ole oikein järkeä 1000e pyörään ostaa 1000e mäntiä. Porauskaan ei ihan ilmaista. Ulkomailta pitää katella käytetyt osat. Jenkeissä näkyi olevan 100e setti mutta rahti oli 52e ja varmaan tulli nappaa paketin niin ne ottaa 28%. Kuitenkin aika halpa verrattuna uusiin mäntiin ja poraukseen.

            Viimeksi kun motin kokosin niin panin Athenan tiivisteet vaikka Kawamiehet niitä haukkui mutta minun romussa hyvin pitivät. Kawasaki orkkis tiivisteet mitä mie olen nähnyt on tosi rapeita kun vissiin ne on iänvanhoja ja 80 luvulla ne tehty.

              Mulla on Shovel ja GPZ ajossa. Delvacilla mie Z pyörällä. Halpaa mineraalia. Champion öljyä kokeilin niin vaihteet toimi huonommin. Palasin takasin Delvacciin. Kawasakeista ilkeitä vitsejä? Tarkista pensa ja tankkaa öljy.

            Gpz on kyllä ollut melkoinen pienkonekorjaajan peruskurssi. Ei taida olla pulttia tai mutteria mitä en ois ruuvannut.

Jensen

Vanhoja romuja niin hommaa riittää. Väinöön pitää vaihtaa etummaisen venttiilikopan tiiviste. Öljy ja suodatin huolto ja pientä fiksausta. Olen mie ruspillani päässytkin kun jo alkaa olla 7500km. Vanha viisaus pitää kutinsa että ajot pitää ansaita. Pientä ropausta tahtoo vanhoissa aina olla.

Jensen

Ropasin venttiilikopan irti. Yksinkertaista tekniikkaa ja keinuvipujen pukki aivan asiallisen jykevillä pulteilla. Japseissa nokkapukit on propleema kun vain 6mm pultit niin ne helposti korkkaa.

         130km ajelin ja ensin GPZ mopolla ja illalla Shovelilla.

Kiwi

Harleyn kierteetkin saattaa korkata jos pohjalle jää öljyä ja pultti tekee hydraulilukon siihen väliin, pumpulipuikot on käteviä noissa hommissa.

Jensen

Joo jotkut käyttää nestettä ulosvetäjänä. Roottorin poksauttaa irti.

Jensen





            Kampuran pultti oli löystynyt. Ilmakoneella kiinni. Rev teck vaihdeloovassa ei ole öljyn laskuproppua niin löysytin posken pultteja ja valutin raosta öljyt ulos.

            Gpz romulla 70km ja oli hieno ilma.

Jensen

Pitää panna Shoveli käytöstäpoistoon. Aina näissä paskoissa jotain ja nyt napsahti kytkinvaijeri.

          Tälle kesälle kerkisin jo vaihtaa kytkinpuikon ja irroituslaakerin. Varmaan vaijeri ollut kovilla kun oli jäykkä yhteen aikaan. Pieni pettymys kun olis sillä vielä haluttanut ajaa. Ei saa vaijeria tänne Pelloon kuin ensiviikolla.

Jensen

Shovel pesty ja vaijeri tilattu. Ostin sarviin uudet tupet samalla.

         Ryssä lyöty lihoiksi.  Pitää panna kattoon roikkumaan.


Pekka äL

Tuosta Shovelista: Olisiko miten iso duuni muuttaa etupytyn vaimentajan asentoa samaan linjaan strutsien ja takapytyn vaimentajan kanssa? Ainakin täältä kaukaa katsoen pyörän ulkonäkö siistiytyisi huomattavasti... 🙄
HD Electra Glide M8