Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vikavalo sytty

Aloittaja Tela79, 18 huhtikuu 20, 13:47:44

« edellinen - seuraava »

Tela79

Moro.
Mopeti on 2008 street glide tc96 ja onkelma on seuraava.
Korjasin kaasukahvan puoleisesta kontrolleista radion käyttö
Namiskuukkelin jonka jälkeen vikavalo jäi killottamaan.
Ja vikakoodeja olis muistissa seuraavanlaisia:
P1510
P2127
P2138
Pyörä toimii ajossa muuten mutta vakkari ei enää toimi joka
Johtuu nuista koodeista varmaankin. Ja ihan saletti en tehoista
Ole mutta ehkä hieman puutuneen olonen on yläkierroksilla.
Poistaa koodeja napeilla ja virtalukon käytöllä mutta en ole varma
Teinkö oikein. Eli toimin seuraavanlaisesti:
-trippinappi pohjaan virta päälle jolloin mentiin diag tilaan.
-sitten trippi ylös ja painoin kerran uudestaan jolloin mentiin
Pssptb tilaan.
-P kirjain vilkkuu ja pitkä painallus trippi nappia jolloin vikakoodit
Tulee näkyviin.
-taas pitkä painallus trippi napilla jolloin näyttöön tuli clear ja
Sitten virrat pois ja ymmärtääkseni koodit pitäisi poistua mutta
Ei poistu.
Minkähän kämmin sain tehtyä että vikakoodit ilmestyi?
Pesin myös ilmasuodattimen ja öljysin sen. Mutta öljysinkö liikaa
Siihen en osaa sanoa vielä mitään.
Ps. Mistä tuommosia radion käyttö nappeja vois löytyä ja onko
Hinta arviota olemassa kellään? Ja jos jollakulla on olemassa
Moinen nappi ylimääräsenä niin olen kiinnostut.

flhx

Vikakoodit viittaa TGS= twist grip sensor eli sahkoseen kaasukahvaan. Jotain siis tapahtui kun avasit kontrollit.

p1510 EFI limited performance mode
p2127 TGS2 low/open
p2138 TGS correlation error

Vikakoodit voit yrittaa poistaa ottamalla akun kaapelit irti hetkeksi. Mutta koodit vaikuttaisivat olevan sellaiset etta todnak jotain on irti/hajalla TGS eli siis kaasukahvassa. Ei kovin harvinaista. Tai koko TGS on hajalla. Niita aina valilla saa hajalle jos ronkkii kontrolleja, ainakin jos on alkuperainen TGS. Siita on jo parannettu versio tehtaalta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jty

Vikakoodit kertoo että kaasukahvan johdoista toinen on poikki tai puristunut johonki väliin nii että maadottuu tankoon. Kun purit kahvan, laitoitko jonkun tikun tai kiilan etujarrukahvan etureunan väliin? Ellet, niin jarrun tunnistuskytkin on hajonnut ja ja takajarruvalo palaa koko ajan ja siispä cruise ei toimi.
Niitä nappeja saa Ihan normaaleina varaosina jälleenmyyjiltä, esim mr moorelta

flhx

Jarrun tunnistuskytkin ei aina valttamatta hajoa vaikkei sita kiilaa, pahvinpalaa tms sinne laittaisikaan, enemman se riippuu kuinka vakivaltaisesti sen kontrollin kasaa. Toki se pahvinpala sinne hyva laittaa mutta ei se sen kytkimen hajoamistakaan esta...Muutama kerta on sellaisia korjattu vaikka asiakas on "tiennyt" mita tekee, mutta jos vakisin murjoo romut kasaan niin kylla sielta kontrolleista saa johdot ja kytkimet hajalle.

Cruise ei myoskaan pelaa jos TGS hajalla tai TGS viittaavia vikakoodeja, kuten nyt on jo kolme kappaletta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tela79

Moro!
Löyty vikakoodien aiheuttaja. Eli samassa remontissa oli myös lepakon etu osa irti kun raatiota asensin.
Ja kaasu kahvan potikalle menee johdot tangon sisällä luonnollisesti ja sähköliitin on siellä lepakko katteen sisällä
Radion oikealla puolen. Tästä liittimestä oli jossakin ration ja lepakon tukien liikuttelussa peruuttanut yksi johto liittimestä
Ja sen kun laitto takasin paikalleen niin alkopa toimimaan