Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV kyynelehtii

Aloittaja rautapannu, 14 huhtikuu 20, 22:45:05

« edellinen - seuraava »

rautapannu

Kyseessä  2000 vuoden FXD , kohokammio oli irti ja kasasin kaasarin ja paikalleen ja kas bensa tuli pumpun kannen välistä  purku ja kalvo oli revennyt.  Kasaan uusin o renkuloin ja kalvo  uusiksi ja kasaan ja paikalleen nyt kansi mikä tulee kohokammion kuppiin niillä 3 ruuvilla kiinni kyynelehtii ja näyttäisi tulevan siitä ulokkeesta kun paikallaan näkyy pyttyjen välistä kohtisuoraan siinä on vähän niinku puolikas kuula mistä vuotaa .
Kun kantta ravistelee kuula kuuluu liikkuvan ,  mikäs neuvoksi vai pitääkö tähänkin pultata linkertti tilalle loppuisko  kyyneleet??

ss

#1
Eli vuotaako se kiihdytyspumpun kannen välistä? Uusitko siis kiihdytyspumpun kalvon ja ne 2 pienta o-rengasta? Tuollahan ei muita tiivisteitä taida olla, voisiko se kuitenkin vuotaa muualta, itse ainakin jouduin taistelemaan että sain kohokammion tiivisteen paikoilleen, ei auttanut kuin "liimata" vaseliinilla...

rautapannu

Juu kalvo uusittiin ja ne kaksi vähän tanakampaa o-rengasta sekä semmonen nuppineulan pään kokoinen
pienempi eli 3 kumitiivaria mulla löyty sieltä?
Kohokammion kumitiivarin oon saanu (samanlainen HS Mikunissa) paikalleen nätisti ku hiukan varovasti venyttää sitä. Ainakin mikuni piti aikoinaan onkelmitta..
Pumpun kannessa on sellanen"puolikuula" kun mulla on kansi kasattuna kohokammion kuppiin ja pistän vähän bensaa kupin pohjalle ja jätän kupin pöydälle niin hetken päästä siitä "puolikuulasta"ihtää bensaa pihalle.
Tää cv keihin on mulle aika uus tuttavuus mikunin ja sösssöttimien jälkeen..

ss

Mä en kyllä muista nähneeni kuin 2 o-rengasta, onkohan meillä sitten eri versiot kaasarista. Kohokammion tiivisteen kanssa ongelma oli tiivisteen turpoaminen, se oli pari päivää irrallaan ja kasausvaiheessa oli turvonnut niin ettei meinannut sopia enää uraan.

Tuoko on se "puolikuula":

rautapannu

Yees !!! Kiitokset kuvasta! Oon huono kirjoittaja , mutta , kyllä juuri tosta kyyneltää!
Eilenkin täytin työpöydällä kohokammion kuppiin noin puolet pensaa
=5 minsaa oli ilon aikaa.. kunnes alkoi taas kyyneleiksi ja hyvä ettei itellä käyny samoin.

Jonkun kerran oon kanssa tapellu ton turpoilu onkelman kanssa , kunnes hommasin varatiivarin hyllyyn.

Tosiaan tukin MCS katalookin räjäytys kuvaa ja tehtaan manuaalin ja niissä ei oo tota kolmatta pikku o- rengasta mainittu mutta purettaessa sellanen sieltä tuli ja löytyy myös tiivari/ korjaussatsista. Samaa kelailin että oiskos peijakas noista eri versioita?
Jätin cleaneriin likoamaan sen toivossa jos jossain olis jotain jankkia mikä kiusaa??

KIITOS ss !


ss

Mä olen ollut siinä luulossa, että tuo kuula vain tulppaa siinä takana olevan kanavan... Mutta olen ollut väärässä ennenkin, josko joltakulta löytyisi oikein tietoakin?

rautapannu

No toi tulppa kävis järkeen , mutta juu  oikeeta tietoa kaivattais tai millä tota alkais tekee bensanpitäväksi??

ss

Ihan mielenkiinnosta, minne se kolmas o-rengas tuli?

Tulpan korjaamiseen en osaa ottaa kantaa, tuntuu oudolta että vuotaisi tuosta ellei siinä näy mitään ulkoista vauriota... Oletko tsekannut ettei kuitenkin kusaise ihan naftisti kannen välistä ja muodosta tippaa tuohon kuulan kohdalle kun se on kuitenkin ensimmäinen uloke matkan varrella?

Kiwi

Valmistusteknisistä syistä on tuo kuula sinne kanavaan tungettu, kun ei saa porattua mutkaa reikään.

seppo

Komppaan ss:ää, ei sinne kuulu kolmatta o-rengasta. Jos ollaan oikein tarkkoja niin ne kaksikaan ei ole O-renkaita vaan poikkileikkaukseltaan semmoisia neliömäisiä.

Kiihdytyspumpun kalvon voi myös laittaa väärin päin. Kuva tuosta kannesta tiivisteineen auttaisi näkemään mitä siellä missäkin paikassa on  :).

rautapannu

Yees , kiitoksia vinkeistä !!!  Ja tosiaan ne kaksi "o" rengasta ovat sellaisia tukevia neliöitä .
Nyt lionnut cleanerissä pittää puhallella sitä vielä ja kokeilla ilman sitä pientä rengasta ja kokeilla vielä eri kannenkumia??  pitkä weekenddi aikaa ja ei nyt vielä ihan ajelukeleiltäkään näyttänyt

Roadrunner

Just vaihdoin omaani tuollaiset osat

https://www.ebay.com/itm/Cycle-Pro-Keihin-Super-E-G-CV-Carburetor-Diaphragm-Rebuild-Kit-for-Harley-/392222502480

Kiihdytyspumpun kalvo oli rikki ja bensa pääsi kalvon väärälle puolelle vuotaen pumpun tangon haitarikumesta ja valuu tietenkin alas kaasarin ulkokuorta pitkin...
Pyörittelin tuota kalvoa että kumminpäin laittaisi. Symmetriseltä näytti.
Vuoto loppui ja hyvin ruikkii.