Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljy nousee virranjakajaan.

Aloittaja jouni-K, 11 huhtikuu 20, 16:15:46

« edellinen - seuraava »

jouni-K

Missäs nyt on vika, kun ilmeni ripeämmän lenkin jälkeen, että öljyä nousee virranjakajaan ja tursuaa jakajan juuresta. Vika ei ilmaantunut ajaessa, vaan tyhjäkäynnillä louskuttaessa ajon jälkeen.

Muutokset, mitä on talvella tehty koskevat yläkertaa. Uudet kannet ja niihin kuristukset, koska aiemmin ollut ongelmaa, että kansiin menee öljyä liikaa ja sitä sitten tursuaa venttiilikoppien välistä.

Siltä osin näyttäis toimivan, öljyä edelleenkin menee kansiin, mutta sopivasti.

Eikä tämä jakajaantursuamisilmiö alkanut edes heti, vaan vasta muutaman sadan kilsan jälkeen. Jakajan alla ei ole ollut tiivistettä, eikä akselilla o-rengasta. Ei ole aiemmin ainakaan tämän vuoksi tarvittukaan. Ne lisään oitis, mutta mistäs sitten tursuaa...

Öljytankkiin öljyä palaa ihan niinkuin pitääkin, breatheriin ei ole edes koskettu.

Voisiko kansien öljynsaannin kuristaminen lisätä paineita alakerrassa sen verran, että nyt noita tiivisteitä tuolla jakajan tienoolla tarvitaan, mutta mitään varsinaista vikaa ei kuitenkaan olisikaan... (tiedän, vaikuttaa toiveajattelulta ja onkin sitäää ::) )

Pumppuna on joku alumiininen, sitä en ole availlut, koska painetta muodostuu ja öljy, maahan valunutta lukuuottamatta, palaa tankkiin.


***jouni-K
***jouni-K

PanChop

Mistä vehkeestä on kyse? Virranjakaja viittais autoon.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: jouni-K - 11 huhtikuu 20, 16:15:46


Voisiko kansien öljynsaannin kuristaminen lisätä paineita alakerrassa sen verran, että nyt noita tiivisteitä tuolla jakajan tienoolla tarvitaan, mutta mitään varsinaista vikaa ei kuitenkaan olisikaan... (tiedän, vaikuttaa toiveajattelulta ja onkin sitäää ::) )


***jouni-K
Äkkiseltään en usko että vois. Ootko mahdollisesti laittanu huohotinletkun päähän jonkun filsun, tai jos siellä on sellainen, vois olla paskanen. Kyllä toi huohotusongelmalta vaikuttaa. Tai pumpun paluupuolen tehottomuudelta.

jouni-K

#3
Olemme panhead osiossa. Jäikö kuitenkaan ymmärtämättä, mitä sillä jakajalla tarkoitin?
Kiitos kuitenkin asiallisesta huomiosta...

Muokmuok: tämä siis Panchopille..
***jouni-K

jouni-K


[/quote]
Äkkiseltään en usko että vois. Ootko mahdollisesti laittanu huohotinletkun päähän jonkun filsun, tai jos siellä on sellainen, vois olla paskanen. Kyllä toi huohotusongelmalta vaikuttaa. Tai pumpun paluupuolen tehottomuudelta.
[/quote]


Kiitos Hessu, tutkin asiaa.
Kuten sanottua, öljyä palaa tankkiin, silmämääräisesti arvioiden, entiseen tahtiin. Hyvinhän tuo on tuolta osin pelannut vuosikausia, mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö joku olisi nyt just voinut poikia, tai peräti ollut päin persettä kaiken aikaa.
Nyt, kun aloin miettiä tuota huohottamista tarkemmin, huomaan huokauksen olevan hieman äänekkäämpi kiksillä pyörittäessä. Vai onko se vain mun huokaukseni.. ;D
Ajelishan tolla noinkin, mutta saappaat on ihan hyvässä rasvassa jo.
***jouni-K

PanChop

Anteeksi maalaisuuteni, jäi tuo panhead osio huomioimatta, kun katoin vain uusia viestejä.

Öljy tulee ulos sieltä mistä helpoiten pääsee, nyt se on jakaja. Oliko siis niin että toi Öljypumppu ei ollut sulla ollu auki? Paluu puoli niissä yleensä saa siipeensä jos jotain joskus hajonnut. Ja sitten pumppu laitetaan takas kun ei ne naarmut siellä paluu puolella haittaa.

Voi myös olla että kuula venttiili falskaa ja öljyä valuu kampikammioon, tai sitä kertyy sinne kun paluu pumppu ei vedä. Tuo polkiessa tuntunut muutos kielis siitä, polkiessa kuulostaa kun saapasta nostaa suosta.

Mites suodatin? Paluulinjassa  onko vaihdettu / mikä malli.


Huohotus kannattaa katsoa jos letkulla ettei ole painunut lyttyyn mutkissa. Filtterin vois jättää kokeeksi poiskin.

T. Jari

Jack

Ei kai kukaan enää vuonna 2020 laita huohotinletkun päähän filtteriä joka menee väkisinkin jossain vaiheessa tukkoon??

Korkeintaan takaiskuventtiili sinne letkun päähän...

ja kuten aiemminkin todettu, siltähän toi vaikuttaa, et öljy etsii sen helpoimman tien ulos nyt.
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Ei sinne laiteta mitään venttiileitäkään. Pätkä letkua vaan, ei muuta. Kun kone on käynnissä, siellä letkun päässä käy vain puhallus.
Long John Stroker

Jack

#8
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 huhtikuu 20, 13:00:12
Ei sinne laiteta mitään venttiileitäkään. Pätkä letkua vaan, ei muuta. Kun kone on käynnissä, siellä letkun päässä käy vain puhallus.

Takaiskuventtiilistä ei oo haittaakaan, jos on itsepuhdistuva malli. Sen asioita parantavasta vaikutruksesta ollaan kahta mieltä. (mainittakoon, ettei mun härräköissä oo siellä letkun päässä mitään.)
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Siinä vaiheessa kun se itsepuhdistuva malli napsahtaa jumiin, niin siitä on haittaa. Yhtään mitään hyötyä siitä ei ole. :)
Long John Stroker

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 13 huhtikuu 20, 12:46:45
Siinä vaiheessa kun se itsepuhdistuva malli napsahtaa jumiin, niin siitä on haittaa. Yhtään mitään hyötyä siitä ei ole. :)

Inkkarissa ollu sellanen varmaan 10 vuotta, ellei enemmän. Oon sen kai kerran putsannu, eikä oo kyl mitään ongelmia ollu.  Toki inkkarissa se huohotusjärjestelmä tarttee sen venttiilin. 
Voin myös kertoa mitä tollanen tekee muun merkkiselle, kun sen asentaa väärinpäin letkuun :-D  :o
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 13 huhtikuu 20, 13:31:29
Voin myös kertoa mitä tollanen tekee muun merkkiselle, kun sen asentaa väärinpäin letkuun :-D  :o

;D

Kaikki ne menee jossain vaiheessa paskaksi.
Long John Stroker

JKKo

Pannun öljyntursuamiseen ei ole mulla paljoa annettavaa, mutta 883/1200/turbo tarttee semmoisen takaiskun, ettei ihan heti tule kaikki öljy ahtimesta imu ja pakopuolelta. Lueskelin tätä keskustelua ja ratkaisin takaiskun vikaantumisongelman professionaalisti. Laitoin kumpaankin kannen lähtöön omansa ihan ulostuloon asti. Letkun päistä näkee ajon jäljiltä huohotuskondenssia, jos venttiili toimii. Jos toinen tukkeutuukin simsalabim, niin vielä se toinen tikittää seuraavalle huoltopisteelle.

Herkästi toimiva takaisku löytyi Biltemasta 4,5â,¬ kappalehintaan. Vesijohdon osia.
883/1200/turbo

ranze

LainaaHerkästi toimiva takaisku löytyi Biltemasta 4,5â,¬ kappalehintaan. Vesijohdon osia.

Herkkä sopivankokoinen takaisku löytyy myös sössöltä, TC:n superstock kansien mukana tulee sellainen. Varmaan 1000 x kalliimpi kuin toi putkiosa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.