Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Iso etuvanne ja ABS-ongelmat

Aloittaja Hemuli, 27 helmikuu 20, 23:30:51

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Onko kukaan keksinyt ratkaisua jolla uudempien touringien ABS saadaan ymmärtämään vakiota isompi etuvanne? Tuossa on yksi tapaus jossa 2015 Street Glideen asennettiin 26" P/M etuvanne jossa oli valmistajan asentama kyseiselle vannekoolle käypänen absilaakeri. Silti ABS-valo syttyy kun vauhti nousee satasen pintaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Mikäli minä mitään ABS-jarrujen toiminnasta ymmärrän, niin pyörien nopeusero tekee vikakoodin. Eli geometriaa peliin ja ABS-tunnistinkehän halkaisijaa muuttamaan. Lähestyn myös yksityisesti aiheesta.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

Vai onko olemassa jotain kojetta, jolla voi lukea pyörimisnopeussignaalin? Mahdollisesti yhtäaikaisesti sekä etu- että takapyörän.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

proffa


flhx

Noihin on taalla asennettu aftermarket firmojen laakereita , tais olla ainakin Ness joka teki eri vannekokojen mukaan niita.

HDlla on oma sisainen ohje jos asennetaan 21" etuvanne, siina parjaa alkuperasilla laakereilla jos kayttaa Softail Breakoutin 21" orgisrengasta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Lukekaa ajatuksella toi mun alkuperäinen teksti - vanteessa on jo 26-tuumaiselle tarkoitettu laakeri mutta silti tulee vikakoodi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Tulee mieleen ny ekana noi:

-Uus laakeri ko vannekoolle( ei oo eka kerta kun tollanen isolle vanteelle tarkotettu ei oo toiminut, meilla vaihdettu asiakkaalle ainakin kerran kun eka versio anto vikakoodia vaikka oli valmistajan asentama)

-Ei mitenkaan mahdotonta etta PM asentanut vaaran laakerin.

-ABS anturi, noitakin menee aina valilla.

-ABS moduli, niitakin menee, onko vikakoodit luettu? Kannattaa huomioida etta ABS fillareissa kannattas jarruliemet vaihtaa oikeasti usein, taalla on nahny monta joissa toi moduli on sontinu vaan koska ei oo vaihdettu jarrunesteita. Modulin ovh 775 taalaa....

-Jos pyorassa "piggybacktuner" niin voi aiheuttaa sekoiluja.



Ite ehka lahtisin "helpoimmasta", uus laakeri.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 helmikuu 20, 19:27:10
Lukekaa ajatuksella toi mun alkuperäinen teksti - vanteessa on jo 26-tuumaiselle tarkoitettu laakeri mutta silti tulee vikakoodi.

Niin mitä se koodi tahtoo sanoa?
Piti googlata millainen viritys tuo anturi on. Ei läheskään sitä mitä kuvittelin 🙄
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Koodi on C1025 "front wheel speed sensor signal intermittent". Pitää koittaa tota laakerin vaihtoa ekana, kyseessä on kuitenkin fillari jonka huoltohistoria on tiedossa viimeisten kahden vuoden ajalta ja jarrunesteet on vaihdettu ajallaan. Laite oli täysin toimiva ennen konversiota ja vanteessa on laakeri jossa lukee "for 26" wheel only". Laakeria ehdotti vanteen toimittanut tukkurikin ensimmäisenä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

KariFS

Eiks toi ”intermittent” tarkoita jotta ”pätkii”? Joku sopiva värähtely suuremmissa nopeuksissa?
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

flhx

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 29 helmikuu 20, 20:37:56
Eiks toi ”intermittent” tarkoita jotta ”pätkii”? Joku sopiva värähtely suuremmissa nopeuksissa?

Koodi tarkoittaa ettei moduli saa kunnollista signaalia laakerilta. Yksi eka korjausvaihtoehto on etta laakeri viallinen/ei ABS. Tuon koodin voi saada jo silla etta laakeri ei ole ABS tarkoitettu, eika se tietysti silloin anna edes patkivaa signaalia.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Samassa suhteessa isompi takapyörä kehiin, olis komee ;D

Hemuli

#12
Yks mitä mietin että vaikuttaako se että pyörä on SE-versio ja siinä on vakiona 180/55x18 takafillari joka on halkaisijaltaan vastaavaa 16-tuumaista isompi? Jos absiyksikkö on ohjelmoitu sen mukaan niin olisko P/M:n vanteen mukana tullut 26" laakeri väärällä suhteella?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Kun en rakenteesta mitään tiedä (patongin ABS:stä vaan kokemusta), niin suotakoon anteeksi: on kasattu 100% huolella eli haistelija on laakerin magneettikehästä varmasti samalla etäisyydellä mitä ennenkin? Eikä rako pääse elämään missään olosuhteissa?

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 01 maaliskuu 20, 00:45:56
Yks mitä mietin että vaikuttaako se että pyörä on SE-versio ja siinä on vakiona 180/55x18 takafillari joka on halkaisijaltaan vastaavaa 16-tuumaista isompi? Jos absiyksikkö on ohjelmoitu sen mukaan niin olisko P/M:n vanteen mukana tullut 26" laakeri väärällä suhteella?

Juuri tätä ajoin takaa. Pyörien nopeusero kasvaa ohjainlaitteen mielestä liian suureksi jonkin seikan vuoksi tuossa nopeudessa. Seikka voisi olla esim renkaan halkaisijan kasvaminen.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave