Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Compensaattori juttua.

Aloittaja Tela79, 26 helmikuu 20, 18:50:37

« edellinen - seuraava »

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 kesäkuu 20, 21:47:01
BDL:stä ei oo hirveesti positiivista palautetta näkyny. Mulla on myös Screaming Eagle omassa, taidan koittaa shimmata jousipakkaa aavistuksen kireämmäksi ennen kuin vaihdan kiinteään rattaaseen

Onko pakka ajan saatossa väsähtänyt vai alunperin liian löysä? Jos jälkimmäistä niin sitten minulla on taas yksi murhe lisää.

JKKo

Minkäsmoisia kompensaattorit olivat ennen tätä nykyistä murheellista mallia? Kai ne on joskus toimineet?

883/1200/turbo

Ropsoni88

mulla rupes 110 laukussa kompensaattori raplattaan, onko nuita hitsattu kiinteeksi tai muuten vastaavaa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Veijo Esso - 07 kesäkuu 20, 17:45:54
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 kesäkuu 20, 21:47:01
BDL:stä ei oo hirveesti positiivista palautetta näkyny. Mulla on my�creaming Eagle omassa, taidan koittaa shimmata jousipakkaa aavistuksen kireämmäksi ennen kuin vaihdan kiinteään rattaaseen

Onko pakka ajan saatossa väsähtänyt vai alunperin liian l�? Jos jälkimmäistä niin sitten minulla on taas yksi murhe lisää.

Mulla on pieni epäilys että alakerran timken-konversion jäljiltä uusi kompensaattoripaketti ois aavistuksen l�.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jty

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 08 kesäkuu 20, 10:00:24
Minkäsmoisia kompensaattorit olivat ennen tätä nykyistä murheellista mallia? Kai ne on joskus toimineet?
Ei ikuna. Oon ymmärryksessä että tää kaikkein uusin SE-kompensaattori ja toi Darkhorsen (ehkä) on ainoot järkevät valinnat

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: jty - 09 kesäkuu 20, 22:45:56
Lainaus käyttäjältä: JKKo - 08 kesäkuu 20, 10:00:24
Minkäsmoisia kompensaattorit olivat ennen tätä nykyistä murheellista mallia? Kai ne on joskus toimineet?
Ei ikuna. Oon ymmärryksessä että tää kaikkein uusin SE-kompensaattori ja toi Darkhorsen (ehkä) on ainoot järkevät valinnat

Vanha malli, joka oli vielä evossa oli ihan toimiva. Rampit oli järkevästi muotoiltu ja jouset pystyi vaihtamaan. Juuri vaihdoin softailiin jousipakan ja kompensaattori oli liki 100tkm ajettuna ihan hyvässä kunnossa. Koneessa oli kyllä muutakin kolisevaa, jonka takia koko pata meni sittemmin remonttiin.

Hemuli

#21
Kyllähän ne aina 2005/06 asti toimi vallan mainiosti, vasta kuusvaihteisen askin myötä hypättiin aimo askel taaksepäin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ranze

LainaaItse olen harkinnut kiinteän eturattaan asentamista kompensaattori tilalle, onko kellään tietoa kautta kuulopuheita että se olisi rikkonut paikkoja?

Mulla oli hetken aikaa BDL:n jäykkä S&S 124:ssä. Nyt puhutaan early TC:stä jossa alunperin pomminvarma evon kompensaattori. Kesti se ainakin ne tehot. Syy asennukseen oli että mörkömosan vuoksi piti saada viisivaihteisen välitystä rukattua harvemmaksi. Tämä oli lyhyt vaihe.

No sittemmin vaihdoin Bakerin OD6 askin jolloin piti muuttaa taas välitystä. En edes muista mitkä kikkareet oli sisällä siinä vaiheessa.

Jonka jälkeen downgreidasin konetta 106:een jolloin päädyin nykyiseen Bakerin evokompensaattoriin. Kun etuhammasta pienennettiin, tässä vaiheessa aluksi mulla oli väärinpäin kasattu evon kiristin. Se sopii early TC:n enskakoppaan heittämällä. Alkuperäisestä TC kiristimestä loppui säätövara.

Kun vaihdoin Jimsin tekemän Baker 9 plate kytkimen, vaihdoin samalla takaisin TC:n kiristimen ja siihen Bakerin paksumman kengän.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

B-52

kompensaattori ääntää täälläkin kuumana startatessa 96cid..onko raati saanut selvyyttä mikä on se kuningas kompensaattori orkkiksen tilalle

Pyrde

Lainaus käyttäjältä: B-52 - 02 elokuu 23, 00:48:50kompensaattori ääntää täälläkin kuumana startatessa 96cid..onko raati saanut selvyyttä mikä on se kuningas kompensaattori orkkiksen tilalle

Keväällä vaihdatin Xbonesiin kompensaattorin (~35tkm mittarissa ja oli oireillut jo pitkään). Tammerfors Motorcykelin Tonin kanssa asiasta tuli keskusteltua ja heillä SE:n sarja laitettiin, se pitäisi olla pätevä. Nyt ei äännä.

B-52

eli kirkuvakotka pitää pintansa vertailussa vieläkin..pitääkö siihen yhä liimailla jotain ohjureita öljylle

Pyrde

Lainaus käyttäjältä: B-52 - 02 elokuu 23, 08:47:14eli kirkuvakotka pitää pintansa vertailussa vieläkin..pitääkö siihen yhä liimailla jotain ohjureita öljylle

Joo kyllä sinne joku ohjuri muistaakseni liimattiin

Veijo Esso

Roottori pitää myös vaihtaa kun uusi kompensaattori ei sovi muuten paikalleen. Vaihtoehtona on poistaa vanhasta jousipakan kuppi, oikaista sorvissa päällinen ja laittaa vähän shimmiä jotta saa ketjun linjaan. Minä en jaksanut vaan ostin suosiolla uuden roottorin. Vanha lojuu nyt jossain romulaarissa vintillä, kun kerran oli periaatteessa ihan ehjä.

B-52

minkä hintanen oli koko paketti..jos sopii kysyä

Veijo Esso

Nyt en muista tarkkaan, kun osat tuli haalittua eri paikoista. Kompensaattorin ostin joltain harrastajalta jolle oli jäänyt hyllyyn kun pyörä vaihtui ennen osien asennusta, roottori tuli Loimaalta ja kärsän liimaukseen tarvittava mömmö vielä erikseen. Olisko ollut 500 euroa yhteensä?

Hankalin homma oli liiman saaminen, kun sitä ei diileri myy ulos ja ei oikein muutenkaan ole mikään kuluttajatuote.