Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Daytona öljypumppu kokemuksia?

Aloittaja WildGlide, 01 tammikuu 20, 18:14:01

« edellinen - seuraava »

WildGlide

Tuli vaihdettua -02 dynaan nokkien laahaimet vuosi sitten(kilsoja silloin n 50 000 km, kulumaa oli n 1,5mm). Samalla vaihtui vakionokat SE 203siin. Nyt käytin auki lähinnä tarkastuksen vuoksi, ja samalla vaihtuu parempilaatuiset? työntötangot ja nokkien INAt vaihtuu noihin KOYO lakruihin.
N. 2000 km työnsin tolla viime kesänä, ja näyttäs nuo  laahaimet olevan virheettömät, siis nää perinteiset jousipainotteiset, mihin vaihtu vaan nuo kitkapinnat. Missähän lie vinkuintiassa nuokin tehty, halvat oli :D

Nyt pähkäilen tuon öljypumpun kanssa, kantsisko päivittää tuokin uuteen, vanha pumppu aika virheetön ja naarmuton vielä kuitenkin, eikä öljynpainevalo oo vilkkunut. Tiedän että nuo SS ja Feulingin pumput on varmaan hyviä, ja niin on hinnatkin..
Tuota Daytonaa kaupataan johonkin 125e hintaan, ja  pitäisi olla tuottoa enempi kuin vakiossa, onkohan vaan mainospuheita vai onko jollain kokemuksia mokomasta?

Hemuli

En vaihtaisi jos alkuperäinen on moitteettomassa kunnossa. Harvoin twincameissa on ongelmia pumpun tehottomuuden takia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Jos vanha pumppu virheeton/naarmuton niin turha vaihtaa. Toisin kuin M8, ei noissa TC pumpuissa ole juuri vikoja ollut ja kuten Hemuli sanoi harvoin ongelmia tehojen suhteen. Muistat vaan vaihtaa uudet o-renkaat, varaosanumerot 11286, 11293 ja 11301(2 kpl), jossain vaiheissa noiden vuodot aiheutti kuulemma hiukan ongelmia. Ja keskitat sen pumpun kampuralle. Samalla tietty kattoo kampuran heiton ettei oo limput notkahtanut. Siihen antaa vinkit joku viisaampi, mina en mistaan mitaan ymmarra.

Taalla diilerilla ei oo ainakaan viimeseen viiteen vuoteen vaihdettu yhtaan OEM TC oljypumppua, muutama Feuling asennettu cam platen kera kun tehty jollekin hiukan isompi kiuas tms.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

WildGlide

Nojoo, ehkä hätäilin vähän, kerkesin tänään laittaa ton Daytonan tilaukseen Hotbikelta, kun muutakin osien tarvetta on...
itseasiassa en oo nyt vielä ö-pumppuun vilkaissut, vuosi sitten tuota vilkuilin. Tuskin tuo 2000km sitä vielä naarmuttanut kuitenkaan enempää. Noh, nyt se menee kuitenkin vaihtoon ::). Edelleen kiinnostaa nuo käyttökokemukset ko pumpusta, jenkkifoorumilla oli pääosin hyvää kokemusta, tosin jollakin oli pumpun ratas mennyt kahtia(!)

Joo, uudet tiivisteet tietty, ja oli tarkotus kattoo tuo kampuran suoruus/kierous, ihan mielenkiinnosta, jos vaikka joskus ratasjakopää alkaa himottaa. Ainakin vuos sitten näytti tasaiselta tuo ö-pumpun helan kuluneisuus, katsotaan kun saan tuon heittokellon lainaan. Ootteko muuten mitanneet ton kampuran pumpun kanssa vai ilman?

Niin, eikä varmaan oo haittaa tosta jakoketjujen kiillotuksestakaan tässä vaiheessa?
Ajatuksena nyt, ettei muutamaan vuoteen tarviis tuota koppaa aukoa, tuo pyörä ehkä jää "taloon" 8)

flhx

Daytona nakojaan Made in China, tulee varmaan samasta tehtaasta kun Siftonin vastaavat.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

WildGlide

No vittujoo, sieltäpä tietenkin :-\. Sehän tietty selittää ton amerikan joen pumpun rattaan halkeemisenkin... Ja tönärit mulla on Siftonit, oon kuvitellut että ne ois laadukkaat, mutta mihinkään ei nykyään uskalla luottaa, kiinasta vissiin kaikki. Tosin, kertoohan nuo hinnatkin jotain laadusta ehkä..

Tuusulan T-Bone

Älä korjaa sitä, ellei se ole rikki. :)
Long John Stroker

Dyna bro

#7
Moro. Mulle kans suositeltiin kyseistä pumppuu ku vähä viritystä tulossa. On siinä roottori ainakin reippaasti isompi. Välystäkin oli jo uutena vähän enemmän ku 50tkm ajetussa vakiossa. Täytyy toivoo jotta toimii,ku hoidin kans semmosen.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Dyna bro - 05 tammikuu 20, 20:34:28
Moro. Mulle kans suositeltiin kyseistä pumppuu ku vähä viritystä tulossa. On siinä roottori ainakin reippaasti isompi. Välystäkin oli jo uutena vähän enemmän ku 50tkm ajetussa vakiossa. Täytyy toivoo jotta toimii,ku hoidin kans semmosen.

Jokainen tietty asentaa mopoonsa mita haluaa, mutta ite miettisin pari kertaa etta asentasinko hyvakuntoisen kayttari orgis pumpun, vai uuden made in China pumpun. Tai siis en miettis, orgis sinne menis kiinni. Twin Camissa on pari ongelmakohtaa, mutta oljypumppu ei oo yks niista. Tehdas paivitti aikoinaan aika nopeasti pumpun, muistaakseni lahinna paluupuolen volyymi isommaks.Sen jalkeen aika huoleton, eika noita voitelun puutteen takia meilla ainakaan oo korjattu, muiden syiden takia kylla.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Dyna bro

Itse en tiedä onko mulla millaset paineet siellä ollu. Valo ei ainakaan oo vilkkunu. Olen tässä yrittänyt opiskella tätä twin cam88 moottorii. Haluaisinkin kysyy onko kukaan vaihtanu sitä bypass valvee sinne? Oli tuossa vaan videossa jotta alkuperäinen vuoti aika reippaasti ohi ja paineet ei kauheesti päässy nouseen.  Nyt kun on moottori auki niin olis helppo vaihtaa. Jotain reilun 100â,¬ taitaa maksaa. Nyt on painemittari hommattu, mutta sen näkee vasta jos ja kun mopo taas käy.

WildGlide

Missäs vaiheessa noihin vakipummppuihin tuli parannus? Tuliko vasta 06 ylöspäin, kun tuli hydr kiristimet ym?
Tuo Daytona Corporation muuten viittais muuten tuonne japaninmaalle. Onko se sitten hyvä vai huono, kiinaa parempi kuitenkin 8)

flhx

#11
Lainaus käyttäjältä: WildGlide - 07 tammikuu 20, 14:39:27
Missäs vaiheessa noihin vakipummppuihin tuli parannus? Tuliko vasta 06 ylöspäin, kun tuli hydr kiristimet ym?
Tuo Daytona Corporation muuten viittais muuten tuonne japaninmaalle. Onko se sitten hyvä vai huono, kiinaa parempi kuitenkin 8)

Daytona Corp on Japanissa, pumppu valmistetaan Kiinassa. Niinkuin varmaan miltei kaikki muutkin Daytona Corpin tuotteet.

EDIT: TC88 pumppuihin tuli parannettu versio(-99B) jo loppuvuonna 99 jonka jalkeen se oli sama 06 asti. 06 vuosi on siita mielenkiintoinen etta vaikka kaytossa oli TC88 niin paljon osia siirtyi TC96 kiukaaseen 2007 kun sen valmistus alkoi. Mm 06 TC88 kannet on samat kuin TC96, eika sovi heittamalla 99-05, imusarja ja sen kiinnitys on erilainen.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Dyna bro

Mä aattelin kokeilla ku se kiinan ihme nyt kuitenkin tuli hommattuu. Mutta tästä bypass valvesta olisin kiinnostunut. Axtell myy tämmöstä omaa härvelii ja sen sitte pitäs nostaa joutokäynnillä painetta ja muutenkin kaikin puolin parantaa sitä öljyn kiertoo. Ajattelin pitää laahaimet jousella ja alkuperäisen cam platen. 95ci s&s kannet 585 nokat.  198psi anto tämä puristuslaskuri. Onko tämmösissä viilauksissa tarvetta suuremmalle öljynkierrolle?  Jos on muutenkin kokemusta noista s&s 585 nokista 95ci moottorissa olis kiva kuulla, että lähteekö sieltä kaikki vääntö alhaalta ja millasii puristuksii ootte laittanu niille. En tiedä kuuluuko aiheeseen, mut kysyn silti.  8)

WildGlide

Vähän pistää heti silmään, kun tossa ei oo sitä oo-rengasta campleittia vasten...

flhx

O-rengas poistui -07 kun tuli TC96.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.