Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Softail Springer keula

Aloittaja jeku, 21 joulukuu 19, 10:19:35

« edellinen - seuraava »

jeku

Mites tuo softail springerin 21" vanne on alkuperäsenä värkätty kun on toispuoleinen...ilmeisesti laippanapa, onko vanne rihdattu vai akseliholkeilla tehty.
Softailin alunapaa sovittelemassa

Hemuli

En ihan ymmärrä kysymystä? Eihän siinä ole muuta kuin napa toisin päin ja jarruvermeet sen mukaan, akseliholkit niin että vanne on keskellä haarukkaa. Sen pystyy tekemään joko vanhemmalla laippanavalla tai uudella aluversiolla, ei ñapa välitä kumpaan suuntaan se pyörii.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jeku

#2
Sepä siinä just on kun vanne ei oo keskellä haarukkaa orkkiksena...mulla on orkkis loksu linkuilla jotka on myös epäsymmetrisesti etujalassa ja jarru tuohon keulaan,nyt sovittelen siihen softiksen alunapavannetta.

Hemuli

Nyt kun tarkemmin muistelee, niin olen joskus pinnannut tuollaisen softail springerin vanteen ja tehtaan ohjeen mukaan se piti rihdata aavistuksen sivuun.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jeku

Jep...näin vähän päättelinkin kun ei tuolla jarrupuolella paljoa oo tilaa pelata noilla holkeilla vaikka näin tuli tietoa tuolla toisella foorumilla.

Tuusulan T-Bone

Se on tehtaan jäljiltä öpaut sentin sivussa.
Long John Stroker

JKKo

Nyt tämä alkoi kiinnostamaan. Onko myhäisempien aikojen harrikoiden springermallin vanne puolattu sivuun vain siksi, että jarrukamat ei muuten mahdu? Keula jäi takaisin tullessaan rumpujarrujen aikakauden mitoille silloin, kun joskus varhaisina kasarivuosina palasi tuotantoon ja siksi moinen ”viritys”?
883/1200/turbo

jeku

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 23 joulukuu 19, 10:26:09
Se on tehtaan jäljiltä öpaut sentin sivussa.

Jep...8mm piti rihdata jarrun puolelle niin sai asettumaan suht lokarin keskelle

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 23 joulukuu 19, 15:58:09
Nyt tämä alkoi kiinnostamaan. Onko myhäisempien aikojen harrikoiden springermallin vanne puolattu sivuun vain siksi, että jarrukamat ei muuten mahdu? Keula jäi takaisin tullessaan rumpujarrujen aikakauden mitoille silloin, kun joskus varhaisina kasarivuosina palasi tuotantoon ja siksi moinen ”viritys”?

En tullu koskaan miettineeksi, minkä takia se on sivussa. Olin omistanu springerin jo vuosikausia ennen ku ees huomasin koko juttua. Takavanne ei oo sivussa, joten renkaat ei ole keskenään linjassa. Ei vaikutusta vauhtiin. :)
Long John Stroker

Jonev

Oman Springer softailin keulaan vaihdoin normi 21 vanteen enkä huomannut käytöksessä mitään eroa. Nopeusmittarin pyörijälle ei ole koloa norminavassa. Myös lokasuoja jäi tarpeettomana pois joten sen asemoinnissa ei tuskailtu.

jeku

#10
Jep...keskemmälle tuo alunapa taitaa asettua vakioholkeilla kun alkuperänen,jarrulevy ja reaktiotankokin linjassa...ogelma tulee just ton linkuilla olevan lokarin kanssa jos sen haluaa käyttöön,eikä viitsi noita etujalan kiinnikeholkkeja alkaa jyrsimään...kromikeula kuitenkin.
Ihmetyttää tosiaan miksi tuo on näin tehty,vanhemman tyylin keuloissa tuo lokarin kiinnitys kuitenkin ihan erilainen ja näissä uudemmissa linkuilla ja ilman.
En tiedä onko sama tilanne noissa FLH mallin risukeuloissa missä jarru vasemmalla,isolokari ja 16" etunen.

Jonev

Oliskohan sivuun rihtaamisen alkuperäinen ajatus ollut minimoida jarruttaessa syntyviä voimia? Rengas on haluttu saada mahdollisimman lähelle jalkaa, jossa reaktiotanko sijaitsee? ..........

KariFS

Luulisi että kaikenlainen venkulointi olisi pienimmillään silloin kun levy olisi vanteen keskilinjalla (kuten autoissa taitaa likipitäen aina olla?). Voisi olla melko spesiaalin näköinen rihtaus  ;D Että jos oikein erikoista haluaa niin tässä olisi radikaali modi jonka voisi perustella toiminnallisuudella jopa.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

etelahelsinki

Tot
Oliko niin että rengas tulee enemmän vasemmalle?
Eli ei jarrun puolelle. Joku varmistaa?
21" näin, 16"ei tietoa.
Omassa 21" keskellä ja toimii silti.

Ile

Jonev

Täytyi käydä oikein katsomassa ettei tule omia puhuttua. Rengas on rihdattu jarrulevyn puolelle 21 keulassa. Oikealle siis.