Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

evoon vääntöä

Aloittaja vtwin98, 08 helmikuu 10, 07:55:56

« edellinen - seuraava »

vtwin98


mitä kannattais tehdä seuraavaksi:
nyt fxstc-98 evo missä ev3 nokka v&h pro pipe k&n putsari ja dyna 2000i sytkä=

68ph ja 104 nm

lisää pitäis saada ainakin vääntöä?

Hemuli

Tuon nokan vaihdon yhteydessä olisi ollut syytä tehdä samalla puristussuhteen nosto, vakiomännillä vääntö todennäköisesti hieman laski kun imuventtiili pysyy pidempään auki. Samalla kun asennetaan korkeammat männät niin voi tietysti käydä kansien kanavat läpi; valupurseiden putsaus, seetien sovittaminen kanavaan ja ohjurien kevyt muotoilu. Noilla toimenpiteillä pääsee aika hyviin tuloksiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

vtwin98

paljonko suosittelisit puristusten nostoa?
mitkä männät?

oli 64hp/100nm ja nyt 68ph/104nm

Hemuli

Jos haetaan sellaista mukavasti vääntävää katukonetta ilman starttausongelmia niin jotkut maltilliset 9.5:1 männät tuo jo mukavasti lisävääntöä. KB ainakin tekee moista mallia: http://www.kb-silvolite.com/kb_moto/cycle.php?action=comp (Osanumero KB305)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

vtwin98

kiitos neuvoista

pitää lähteä kyselemään kuka kerkeäis tehdä remontin ennen ajokauden alkua

mitähän kyseinen remppa maksaa?pyörällä ajettu 45000km

Hemuli

Vaikea sanoa hinnasta mitään kun tulee tehtyä tuollaiset hommat itse. Voi olla myös aika ruuhkaista tekijäpuolella. Mitäänhän ei tietysti maksa kysyä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Iskun pidennys 4 5/8 tuumaan tuo vääntöä. 4 1/2 maksaa saman ja eroa tuskin huomaa evon vakioon. Pelkkä puristuksien nosto lyhentää koneesi alakerran ikää ja kun vehkeessä on jo maileja takana tonkin verran niin pahimmassa tapauksessa alakerta remppa tulee eteen varsin pian. Ennakoi ja tilaa strokeri kampura + männät S&Sltä niin saat vääntöä ja terveen alakerran samalla kertaa, on junttia tehdä yläkerta tänä vuonna ja alakerta ensi vuonna.

Hemuli

Tuossahan olisi varsin kokonaisedullinen paketti: Evo Strokersetti

Valmistajasta ei ollut kyllä muuta mainintaa kuin Made in USA ::)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

On vaan taas niin outo stroker-setti kun myydään pyttyjä ja mäntiä, muttei puhuta kampiakselista sanaakaan.  Että oliskohan kyseessä kuitenkin joku big bore kitti. Toivottavasti ostaja edes tietää mitä ostaa, niin edes joku tietää jotain!

Hemuli

Kiiski osui naulan kantaan, kyseessä ei kuutiotilavuuden perusteella olekaan stroker- vaan bigborekitti. Wisecon sivuilta nimittäin löytyy mäntäpaketti joka 3 3/4" porauksella ja vakio 4.25" iskulla tuottaa lopputulokseksi tuon maagisen 93.4cid.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Yllättävän halpa setti, onkohan käytetty? Vai onko evon osat muuten vaan noin halpoja? Kuitenkin, jos vääntöä haluaa niin ei mielestäni oikea tie. Johonkin keveeseen vehkeeseen asiallinen huudatus setti, vaatii kuitenkin koko koneen purun ja lohkojen koneistuksen, et ei silleen helppo, nopee ja halpa toteuttaa.

Juhana H

Stroukkauksen kulurakenne pysyis siedettävänä jos:
-Ostais pelkät limput vaikkapa Truett&Osbornelta,275$
-Käyttäis veivit , keskitapin ja pinionitapin vanhasta(mikäli priimassa kuosissa),
-Käyttäis mäntinä 1200 Sportyn mäntiä,
joita löytänee sopivasti.

Nokka ja mahd.venajouset yms.Ebaysta.

-Akselin kasaus&tasapainotus vaikkapa jollakulla kotimaisella ammattilaisella,
ja muuhan onnistuukin jo kotioloissa:)



Kiiski

Ton ikäsessä taitaa pinioni ja vetotappi olla yhtä puuta limpun kanssa. Limput on hinnoteltu niin et osina 1500â,¬ ja koko hoito n.1000â,¬. Et toden näkösesti ei kannata, kannattaa myydä mieluummin se vanha kampura  kokonaisena saa vähän kipurahoja.

Juhana H

Joo,yhtä puutahan ne,siksi en listassa vetotappia vanhasta käytettäväksi maininnutkaan:)
Ja toi listaukseni oli ns."köyhäilyversio".
Valmiista satseista Ultima todennäköisesti halvin.