Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell '99 M2 Cyclonen ja Sportster 883 '92 vaihteistot

Aloittaja jannejk, 03 marraskuu 19, 16:47:42

« edellinen - seuraava »

jannejk

Pyörä on 883 '92 Sportster. Ostin kesällä Buell M2 Cyclone moottorin kun sopivasti osui kohdalle. Kannet tulee Sporaan. Vaihdelaatikko pitää meteliä Sporassa. Ulisee varsinkin kolmosvaihteella ajaessa. Ajattelin että jos tosta Buellista ottaisi vaihdelaatikon ja pistäisi Sportin koneeseen. Meneekö laatikko ihan suoraan paikalleen? Ja tietääkö kukaan onko noissa millaiset erot vaihdelaatikon välityksissä?
Sportster '93 | Dyna Street Bob '06 | Buell S3 '97

flhx

Varaosanumeroiden perusteella seka mainshaft etta countershaft on samat, rattailla jne eri numerot. Valityksista loysin tahan mennessa ainoastaan Buellin valitykset, 1=2.69, 2=1.97, 3=1.43, 4=1.18, 5=1.00.

Sopivuudesta en osaa sanoa enempaa, joku sportster guru tietaa noista enemman kuin mina.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jannejk

#2
Juuri noita Buellin välityksiä en itse löytänyt. Jos nämä datat pitää paikkansa niin pientä eroa on välityksissä. Mutta aika pieniä on erot. Eli sen puolesta laatikko olisi ok.

http://sportsterpedia.com/doku.php/techtalk:evo:transfinal01

Pitää yrittää vielä selvittää onko tuossa jotain mitä estää vaihdon.
Sportster '93 | Dyna Street Bob '06 | Buell S3 '97

flhx

Meilla diilerilla ei ollu 92 sportyyn enaa fyysista huoltokirjaa(97 tais olla vanhin) joten en siksi loytanyt valityksia, eika HD diilerien nettikirjastosta loytynyt enaa noin vanhaan vaihteiston valityksista tietoa. Yllattavaa kylla Buelliin viela loyty, noi luvut on suoraan viralliselta HD nettimanuaalilta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Mun mielestä välityksessä ei juuri ole eroja mutta rattaiden hammastus muuttui jossain vaiheessa tiheämmäksi. Vaihteistot ovat siis vaihtokelpoisia mutta joudut vaihtamaan myös vitosen rattaan joka on lohkossa olevassa laakerissa prässisovitteella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JKKo

#5
Muutos tapahtui 1993-94 välissä. Vanhemmissa on ollut jonkin verran myös vaihteen päältä hylkimistä, joten se Buellin vaihteisto on todennäköisesti positiivinen kokemus.

Edit, välityksiä löytyy täältä. http://sportsterpedia.com/doku.php/techtalk:evo:transfinal01


Andrewsin ratassarjoissa on tiheämpiä välityksiä saatavilla.
883/1200/turbo