Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

HD:n markkinointipolittiikka herättää vastareaktioita

Aloittaja Hemuli, 19 helmikuu 09, 10:59:17

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Bongasin tällaisen eräältä jenkkisaitilta - aika raju kannanotto tehtaan nykyistä markkinointipolitiikkaa kohtaan. Onhan toki totta että tavallista autotallirakentajaa ei haluta HD:n muotiputiikkeihin mutta sitten kun talous menee kuralle niin raha kyllä kelpaa...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Antti S.

Eikös 60-70-luvullakin lietsottu samanlaista fuck the factory mentaliteettia?
Jossain dokkarissa oli vanhempi harrastelija jenkeistä,joka kertoi kuinka niihin aikoihin halveksuttiin diilereitä tehtaan lisäksi.Kaikki palikat piti haalia swapeista,kavereilta yms.Mistä tahansa paitsi kaupasta.
Äijä kirosi kun jäi omasta fillarista puuttumaan pari pientä kikkaretta(shimmilevyjä,pinnapultteja yms...ei muista)ja ne piti sitten hakea dilleriltä.
Rakentelijoista ei tuon dokkarin mukaan pidetty lainkaan asiakaskuntana,joten kaipa siinä koitettiin tasata puntteja jollain lailla..
Tietty hiukan eri näkövinkkeli on ollut noihin aikoihin,mutta luulisin että aina tulee olemaan vastarannan kiiskiä,jotka purnaavat isoja firmoja vastaan ihan purnaamisen ilosta.

Kokkonen

Tehtaan mainonta puhuttaa niin hyvässä kuin pahassakin. Markkinointipiireissä siitä koitetaan ottaa mallia, koska mesestyksekästä se on ollut. Onhan aiheesta tehty jopa kirjakin.
Tuon liitteen viestiä tulkitessa pitänee mennä ajassa vielä kauemmas kuin kuusikymmenluvulle. 1928 AMA alkoi nauttia H-D tehtaan ilmeisen merkittävää taloudellista tukea. AMA koitti samaan aikaan saada kaikki moottoripyöräkerhot organisaationsa, siinä kuitenkaan onnistumatta, 300 klubia jäi ulkopuolelle, joita sitten kutsuttiin nimellä  Outlaw Clubs. Tehdas ja AMA pyrkivät tuomaan moottripyöräilyn “pehmeitä” arvoja esille ja pitämään niitä yllä, ja ne näkivät villimmän “epäsosiaalisen” outlaw-klubi toiminnan moottoripyöräilyn imagoa vahingoittavana tekijänä. Mielestäni tämä on alku tälle dealer-rakentaja vastaikkainasettelulle, jos sitä niin voidaan kutsua. 1947 Hollister, 1953 “Wild One” ja lopulta 60-jengikahinat vain lisäsivät AMAn ja Tehtaan halua tehdä selvä ero “häirikkö”harrastajiin. 60-luvun lopulla AMF pelasti H-D konkurssilta, mp-buumi alkoi.1969 Easy Rider elokuvasta tuli kulttiteos. Tuohon filmiin Tehdas ei tietojen mukaan antanut pyynnöistä huolimatta Harleyta käyttöön, koska se ei halunnut tukea tuollaista pyöräkulttuuria. Sama linja on jatkunut edelleen. Tuo pesäero kulttuurien välillä ei ole kuitenkaan estänyt H-Dtä käyttämästä mainonnassaan tai muuten markkinoinnin edistämisessään vieroksumansa alakulttuurin tunnusmerkkejä, vaatetusta, sanontoja, tarvikeosia, yms… ja nykyään myös pyörämalleja. Harley on ollut aina taitava markkinoinnissaan ja haistellut menestyksekkäästi vallitsevia tuuliolosuhteita.

Taustoja tarkastellessa eivät tuon lehtisen kaltaiset reaktiot ole mitenkään yllättäviä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Löysin saksankielisen mainoksen „uusista tuulista“, tässä vähän vapaata käännöstä:

H-D simply black…

„Dark Custom“ on uusi pyörien, osien ja vaatetuksen trendi. Nuori ja seksikäs, näin nimittää tehdas uutta Dark Custom mallistoaan. Puhdasta, mustaa, etenkin mattapintaista,  kromin ja kimalluksen sijaan. Pyöriä puritaani bikerille. Tähän underground mallisarjaan kuuluvat Dyna Street Bob, Dyna Fat Bob, Night Rod Special, Night Train, Softail  Cross Bones, Sportster 1200 Nighster ja Sportster 883 Iron. Jos haluaa Dyna Street Bobiin yksilöllisen sielun, voi siihen vain yksinkertaisesti asentaa Dark Custom kitin joka löytyy tarvikkeista ja varaosista. Jos haluaa 883 Ironista persoonallisemman, on siihenkin tarjolla oma sarjansa, joita on tosin vain rajoitetusti saatavilla.
Joka ajaa Dark Customilla pukeutuu tietysti uusiin Black Label Collection vaatetukseen. Tummasävyiset, asianmukaisin motivein varustetut vaatteet tarjoavat jokaiselle bad Boylle (pahalle pojalle) ja cute Girl’lle (söpöliinille) oikean ulkoasun: rehellinen, yksinkertainen  ja teeskentelemätön.


Mitäs tohon sanos….muuta kun voihan vittu! Ei kai ole mikään ihme että vanhat parrat saa  migreeniä noista tehtaan uusista yököttävistä mainoksista.
Perkele, meikäläisen vanha paska Shovel on mattamusta ja se on nyt sitten seksikäs ja nuorekas. Sama kun meikäläinen vanhoissa virttyneissä nahkahouissaan uhkuu seksiä ton mainoksen mukaan. Uskalla enää ulos lähtee kun kimmat hyppää kimppuun ja paparazzit päivystää, koska muodin jättiläinen astuu ovestaan ulos.
Ei saatana, shoveli kromikylpyyn ja ittelle havaijipaidat tilaukseen. Kyl jämpi on näin. >:(
Yäk, yäk, yäk.....
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Ei suatana! Tätä päivää minäkin oon pelännyt että tuun joskus muotiin. Pittääpä pistää pannu myyntiin ja 10kâ,¬ hintaan lisää extraa koska se on nyt kuuminta hottia.  8)
A.K.A. Rambe

Mauni

joo pitää itsekkin jättää mastonin tukeminen ja vaihtaa tuo alateksti "mikä vitun mattamusta"  ::)

mikira

Voi että kun on ihan super duper hienoo tuollanen dark custom kitti, harmi vain että ei jääny ylimääräistä rahaa kun uuden street bobin ostin. Onneksi sain kuiteski -08 mallisen joka on sillä mustalla koneella, joka on tuon Kokkosen tekstinkin pohjalta ihan must juttu.

TEKE

Maalailin viime yönä tallil mopoa matta-mustaks. Moon ens siisonil niin HOT  ;D

Juvakka

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Kokkonen

Ehkä tämä pitäisi olla otsakkeen "H-D:n markkinointipolitiikka herättää myötäreaktoita" alla...eräältä foorumilta löydetty, oli ihan pakko kopsata  ;D ;D ;D
Lainaajust got my new Fat Bob and it's been raining pretty much non stop sense I got it home. I've been looking through the forums and catalogs and the Part stores as well as the Harley Catalog and I can't stop. I'm ordering extras right and left, chrome, must have chrome. Lights, seats, more parts. I already have 6 helmets, 4 seats, 2 windshields and several hats, all the leather, is there no end. I need help, I'm really messed up man.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Mää kun ajattelin kun mainitsit sivuluisuista, pudotuksista ja patjoista että tarkoitit jotain paljon maanläheisempää touhua - taitaa Gyntterlandiassa olla paljon paremmat lääkkeet ;D ...

Taidanpa ryhtyä kutsumaan sinua tästä lähtien Marshalliksi - pitkä tarina jonka voin joskus kertoa yhtä pitkän tuopin äärellä ;) ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Alkuperäinen Marshall tykkäsi videosta niin paljon että lisäsi sen saman tien blogiinsa: http://instanttractiondeluxe.blogspot.com/

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Vai Marshall.. :)
Vahvat oli lääkkeet mut luisu on taas hallinnassa ;D

Tuo biisi sopii hyvin H-D:n markkinointipolitiikkaan, "Look what they have done to my song", sopivasti tulkittuna.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W