Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

HD:n markkinointipolittiikka herättää vastareaktioita

Aloittaja Hemuli, 19 helmikuu 09, 10:59:17

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

#15
Tehtaan mainokset ja yhdessä alan tiedotusvälineiden ohjelmatarjonnan kanssa saa minussa aikaan näppylöitä. Aiemmassa vastauksessani loin lyhyen katsasuksen historiaan, aiheesta olen kirjoittanut tarkemminkin, joskaan en tässä foorumissa.
Moottoripyöräilyllä on historiansa ja sillä on myös kulttuurinsa. Tai ainakin on ollut. Tuolla kulttuurilla on maakohtaisia eroja. Nyt puhun Amerikan moottoripyöräkulttuurista, tarkemmin amerikkalaisesta biker kulttuurista. Tuo kulttuuri muotoutui historiansa aikana 1900 luvun alusta lähtien ja jatkui tunnistetavassa muodossaan johonkin 70 - 80 taitteeseen jolloin MoCo aloitti voimakkaan kulttuuri-imperalisminsa ottamalla mainontaansa kaiken sopivan aidosta biker kulttuurista. Yhdessä tiedotusvälineiden kanssa se lanseerasi ”Harley kulttuuria” ja ”Harley elämäntapaa” biker kulttuurin luomilla arvojen nimillä, kuten vapaus, kapinallisuus, biker, brother, brotherhood lisättynä sieltä kopioutuun pukeutumistyyliin. Koska kyseessä oli ja on markkinointikeino, ei itse alkuperäisestä kulttuurista muuta siirtynytkään kuin sanat ilman tarkoistusta mielikuvien kera ja ulkoiset tunnusmerkit. Tehdas on onnistunut kulttuuri-imperalismisssan niin hyvin että tänä päivänä puhutaan useinkin ”Harley kulttuurista” ja ”Harley elämäntavasta” kuvitellen sen tarkoittavan oikeaa biker kulttuuria, vaikka ”Harley kulttuuri” on tosiassa vain musta H-D t-paita kantajansa päällä tai logolla koristettu nahka-asu jolloin hän kuvitteee siten olevansa bad ass biker. Tehdas aiheutti mainostamisellaan (kulttuurivallankumouksellaan) myös suurta suvaitsemattomuutta harrastajapiireihin. Kun varsinaisella biker kaudella olivat muutkin pyörämerkit piireissä yhtä hyväksyttyjä, niin ”Harley kulttuurissa” vain Harley-Davidson ”on ainoa oikea moottoripyörä”. Kun kuulee tuon lausahduksen, voi vain todeta kuinka hyvin tehdas on onnistunut aivopesemään harrastajakuntaa. Tämä näkyy ihmeteltävän hyvin myös alan uudessa kirjallisuudessa, joissa harvoin enää mainitaan muita pyörämerkkejä vaikka niitä on varmasti ennen tehtaan probagandaa ollut mukana runsaastikin. TV-sarjat jatkavat tehtaan viitoittamalla linjalla.

Edit: typo
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kiiski

Amen!
Tota hawajin paitaa syytä kuitenkin varoa, se saattaa saada uusio-bikerin aivan vimmoihinsa. Ei sovi pukeutumis koodistoon! Vähän sama kuin Mikki Hiiri-paidatkin,niitäkään ei liiemmin suvaita. Mikki Hiiri tatuoinnit kuitenkin OK!

casey jones

vai saa lama naiset haluaan karvaisia miehiä..ja sittenkö on rahaa ni tekee mieli broilereita..tulee pitkä odotus meikäläiselle.. :'(..kun piti nyt hiuksetki ajaa pois.

Usein tuntuu että se osa joka ei halua olla muodikas joutuu tekemään enemmän hommaa ulkomuotonsa takia kuin se joka vain on muodikas ja laittaa valmiiksi sovitetut kuteet niskaan..jos nyt farkut ja nahkatakki tulee muotiin ni milläs si ajat..varsinkin jos ei halua ajaa muodikkaasti.
itsellä on kesäsin hawaji sortsit ja läpsykkeet usein..turvallisuus ei ole kyllä taattu..mutta heti rantauduttua olen rantamuodikas..ja mikäs sen mukavempaa..ja kun lama loppuu ni naisetkin haluaa..

mutta saa olla aika markkinakoneisto, että harrikka on edelleen "pahanpojan pyörä" maineessa. suurin osa nuorista ja seksikkäistä "pahoista pojista" on kuitenki pälvikaljullisia myyntitykkejä.. villiä ja vapaa..tammikuussa ivalossa. Mitenköhän vaikuttas jos isot mopojengit siirtyis tietosesti esim japanilaiseiin pyöriin..voisin veikata että harrikan pahan pojan tosi mies imago sais niin ison kolhun että ei hevin oikenis..

Make

Mä oon uusioviikonloppubikerinä pannu merkille että farkkuliivi aiheuttaa riikinkukoissa monenlaisia tunnetiloja ilmeestä päätellen. Yks maailmankaikkeuden härskeimmistä asusteista, eikä löydy mocon kataloogista. Vielä  ::)
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 14 maaliskuu 10, 15:48:02
Mä oon uusioviikonloppubikerinä pannu merkille että farkkuliivi aiheuttaa riikinkukoissa monenlaisia tunnetiloja ilmeestä päätellen. Yks maailmankaikkeuden härskeimmistä asusteista, eikä löydy mocon kataloogista. Vielä  ::)
Ei helvetti! Sä oot ihan hervoton! Sairasta!

Smuige

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 14 maaliskuu 10, 15:48:02
Mä oon uusioviikonloppubikerinä pannu merkille että farkkuliivi aiheuttaa riikinkukoissa monenlaisia tunnetiloja ilmeestä päätellen. Yks maailmankaikkeuden härskeimmistä asusteista, eikä löydy mocon kataloogista. Vielä  ::)

Ei vai?


tuo on numerolla 99041-08VM ja muitakin löytyy...

;D

Make

Lainaus käyttäjältä: Smuige - 14 maaliskuu 10, 17:48:37
Lainaus käyttäjältä: MakeH - 14 maaliskuu 10, 15:48:02
Mä oon uusioviikonloppubikerinä pannu merkille että farkkuliivi aiheuttaa riikinkukoissa monenlaisia tunnetiloja ilmeestä päätellen. Yks maailmankaikkeuden härskeimmistä asusteista, eikä löydy mocon kataloogista. Vielä  ::)

Ei vai?


tuo on numerolla 99041-08VM ja muitakin löytyy...

;D


Nyt mä repesin  :D :D :D :D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

tyg

siin vaihees kun rupee pukeutumisasiat mietityttään on pyörä
rakennettu liian valmiiks.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: tyg - 14 maaliskuu 10, 20:54:53
siin vaihees kun rupee pukeutumisasiat mietityttään on pyörä
rakennettu liian valmiiks.
Toi kyllä ihan totta. Kun pyörä osina tai muuten vaiheessa, niin aika vähän tulee esim. kypärää käytettyä ja mietittyä panisko integraalin vai ajaisko ihan kapinallisena avo skyndellä?

Make

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 14 maaliskuu 10, 22:22:11
Lainaus käyttäjältä: tyg - 14 maaliskuu 10, 20:54:53
siin vaihees kun rupee pukeutumisasiat mietityttään on pyörä
rakennettu liian valmiiks.
Toi kyllä ihan totta. Kun pyörä osina tai muuten vaiheessa, niin aika vähän tulee esim. kypärää käytettyä ja mietittyä panisko integraalin vai ajaisko ihan kapinallisena avo skyndellä?

Sen tähden ostetaankin tehdaszopperi kaikilla mallikirjaimilla. Sit voi asustekataloogista aprikoida että valitseeko mustan badass-kostyymin vai flaming seagull royal flushin. Siitä kai tehtaan markkinointipolitiikassa on kyse.
OT:Tyhmiä sanoja nuo tehdascustom ja tehdaschopperi. Onko sitä customoitu tai chopattu jos se on tehdaskuosissa  ???
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Natking

No just horisin tuolla toisessa osastossa samasta jutusta kun en tata topikkia hokannut. Pannan siis datavelhon kyvyt koetukselle ja copy-pastetaan se tahan, ehka:

Katteltiin tuolla Daytonan dealerilla etta MoCo on kanssa hieman muuttanut politiikkaansa. Samassa puljussa kaupan Sucker Punchin pyoria ja jotain toista merkkia. Myos omia dealerin customeita, joskut olisi herkempi voinut jo luokitella chopperiksikin. S&S moottoreita tarjouksessa, 145 cid kone Nessin kromisetilla $8995   ymym mukavaa.
Pakko varmaan muuttaa asennetta lahemmaks uskollisia ostajia kun kravattiosasto ei pida naita separaattorieta enaan mainstreamina.

Huomasko Jasen H. ottaa kuvan siita julisteesta siella korjaamossa?

Japujepu, hienosti meni. Ilmeisesti se on just toi Hemulin laittama kuva mika juliste siella oli.
En nimittain sita naje tossa etusivulla eika se aukee vaikka mita tekis.

B.S. Jos farkkuliivit tulee muotiin niin onko Tampere silloin kanssa muotia?
Just trying to be different (like everyone else)

Kokkonen

Harleyn uudet mallit ovat tulleet taas ja tässä muuan mielestäni hyvin kirjoitettu artikkeli
MoCon kohderyhmästä.  ;D

Lähde Thirdage.com
Lainaa
Harley-Davidson Motorcycles a Love Affair for Baby Boomers

Harley-Davidson motorcycles... Hogs... The name says it all.

The music, the styles, and the culture of the baby boomer generation still seem to reverberate today.  In fact, one of the most iconic pieces in baby boom history is the Harley-Davidson Motorcycles.   A success with baby boomers then, and now, boomers are now able to see the innovative modifications for three new Harley models in 2011. Details of three new Harleys are being released - leaving boomers chomping at the bit for more. The new motorcycles feature a number of comforts though which may go against some of the thoughts and ideals boomers hold onto when it comes to Harleys.  Regardless, the Harley-Davidson motorcycle love affair is coming back for baby boomers and younger generations alike.

Popular celebrities, including Jay Leno, Bruce Willis, also have helped elevate the once-naughty Harley hog to a new level of respectability. And now, with 32 models including urban brawlers, long-haul touring machines, contemporary customs drenched in chrome, dark retro-style bobbers, exhilarating sport roadsters and inviting standards, Harley-Davidson introduces the new SuperLowâ,,¢, XR1200X and Road Glide® Ultra models with its expansive line of 2011-model-year motorcycles.

Unfortunately, Harley sales have been diminishing with the hard fall of the American economy.  However, experts who looked at this marketing quagmire could be underestimating the power of Boomer branding and how extensively Boomer cool is being embraced by young people today. These experts must be ignoring how clothing styles from the sixties have become the hottest fashion look among women under 30. Or that rock music lovers can expect to compete with Generation Y fans for Bruce Springsteen, Rolling Stones, Fleetwood Mac, and Paul McCartney concert tickets.  Boomer styles are being reinvented and are resonating with our children’s generation.

When the economy rebounds the flow of Boomer money will rebound and the demand will fill showrooms.  The large population of boomers will always find money for what they need.

"A Harley is a statement of individuality, and it has as much to do with the sound as anything else. A Harley is always going to have a certain lope, that 'potato-potato' sound to it,” says one boomer biker.

The Harley badness and riding culture will live as long as we never forget what freedom means in American culture: an endless road, the ride, and personal journey in pursuit of happiness.
Posted July 28, 2010 4:31 PM

;D ;D

Tuohon viimeiseen lauseeseen voi sanoa et trailerit unohtu mainita ja että 20 - 30 vuotta enintään, sit on vanhat dinosauruksetkin näistä piireistä veke.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

H-D "tehostaa" toimintojaan...

Milwaukeen ja Tomahawkin tehtaiden väki joutui äänestämään uudesta työsopimuksesta joka jäädyttää palkankorotukset seitsemäksi vuodeksi ja aiheuttaa satojen vakituisten työsuhteiden korvaamisen osa-aikaisilla. Äänestys oli tiukka mutta sopimus ajettiin läpi 55% ääniosuudella. Vakituisten työntekijöiden tilalle otettavat osa-aikaiset saavat arviolta $16.80 tuntipalkkaa verrattuna vakkareiden $30.50 liksaan.

Jos sopimukseen ei olisi suostuttu, H-D:n uuden toimitusjohtajan Keith Wandellin lähettämässä kirjeessä ilmoitettiin tylysti: ” If the contract fails to pass, the letter said “the Board will act the following day on its previous tentative authorization to move and we will immediately move ahead with the process to relocate production operations.” Eli tehdas olisi siirtänyt toimintonsa pois Wisconsinista jossa henkilöstökulut ovat huomattavasti korkeammat kuin muualla.

Mitenkähän tuo hra toimitusjohtaja mahtaa pärjätä näinä ankeina aikoina? Katsotaanpas...

Vuoden 2009 yhdeksän ensimmäistä kuukautta:

Palkka $650,025.00
Bonus $780,030.00
Osakkeet $2,858,007.00
Muut korvaukset $22,515.00
Optiot $ $2,053,002.00

Yhteensä $6,363,579.00

Rankkaa on, se on kuitenkin hyvä että muistetaan puhaltaa yhteen hiileen - tässä tapauksessa johtajan palkkapussiin >:(.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Jahas, työväenideologiaa harrastaa herra H... Ameriikanmittakaavassa tuo liksa taitaa olla vielä sieltä pienimmästä päästä, kun johtoporsaista puhutaan.

Vaan se on tämä klopalisaatio... on helppoa kiristää duunaria uhkaamalla tuotannon siirrolla. Tää armas Suomenmaa on kanssa melko kusessa saman ongelman kanssa. Mikä neuvoksi? Hurskasteluista huolimatta kuluttaja kun tuppaa tuijottamaan vain hintaa.
Long John Stroker

Natking

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 15 syyskuu 10, 09:08:04
Jahas, työväenideologiaa harrastaa herra H... Ameriikanmittakaavassa tuo liksa taitaa olla vielä sieltä pienimmästä päästä, kun johtoporsaista puhutaan.

Vaan se on tämä klopalisaatio... on helppoa kiristää duunaria uhkaamalla tuotannon siirrolla. Tää armas Suomenmaa on kanssa melko kusessa saman ongelman kanssa. Mikä neuvoksi? Hurskasteluista huolimatta kuluttaja kun tuppaa tuijottamaan vain hintaa.

Tossa entisviikolla kun ajettiin itameren ympari niin ihmettelin Liettuan/Puolan rajamailla etta miks helvetissa naa kehitysmaat haluttiin EUn fantastisenn yhteisoon mukaan niin tien poskessa sojotti nasineulan korkunen Michelinin kumiukko. Ja siina sivussa 3 kertaa Prisman kokonen misukan kumi tehdas. Ja muita helvetin kokosia muita tehtaita siella taalla nakyi matkan varrella.
Kylla amerikastakin olis varmaan oma Puola MoColle loytynyt, Alabama Mississippi akselilla olis varmaan puolittanut palkat kertalaakista.
Just trying to be different (like everyone else)