Niin, asun etelaisessa Floridassa, enka koe mitaan tarvetta oljyjaahylle fillarissa. Eika tunnu kovin moni muukaan, ei niita nae fillareissa jotka meille diilerille huoltoon tulee.Vanhimmat niista evoja, jopa pari shovelia ja rautistakin. Eika oo viela yhtakaan tassa parin vuoden aikana korjattu siks etta ois leiponu kiinni oljyn kuumuuden takia. Mutta ei taalla tietty niin kovin kuumakaan oo, kesalla huhtikuusta lokakuuhun lammot sellasen 30 -33c, joskus mennaan yli 35c. Meilla tehty mm. 120R kiukaisia TC fillareita, M8 128cid jne eika yhteenkaan oljyjaahya oo laitettu kun ei oo koettu tarvetta olevan. Toki jos M8 fillarissa sellanen on jo vakiona niin ei sita poiskaan oo otettu. Oma 04 TC Dyna ja 92 evo FXR on uudesta asti ollu Floridassa ja kummatkin viela hengissa ilman oljyjaahya. Molemmissa oljytilavuus jotain 3 L luokkaa eli suht vahan.
Voihan sita tietty hysteerisena tuijottaa sita oljykorkissa olevaa kiinassa tehtya lampomittaria ja kauhistella kuinka korkeet lammot on kun ajo Herttoniemesta Kamppiin ja oli kuitenkin ihan 23c ulkona, ei se pata siita lampomittarin lukemasta kuitenkaan kiinni leikkaa.
Ainoa hyoty jonka tollasesta jaahysta loydan, jos ei aja Death Valleyssa joka paiva, on se etta tulee hiukan lisaa oljytilavuutta. Mutta seka siita etta kuumassa kelissa ajosta selviaa jo aika hyvin silla etta kayttaa hyvia oljyja ja vaihtaa ne tarpeeks usein.
Toisaalta, en ma mistaan mitaan tajua. Tehkaa mita lystaatte ja niinhan te teettekin.