Oli yläkerta remontissa 71 rautiaisen kone, pakoputkessa suhisi ja puristukset hävinny.
Syy löytyi karstaisesta palotilasta. Noo mopo kuntoon muutaman kiemuran kautta ja sitte yläkertarempatulla moottorilla iloisesti auringonlaskuun 300km lenkin verran.
Maanantai aamuna mopo väsähtäneen tuntuisena työmatkalle ja iltapäivällä kotia ajaessa vedot totaalisesti hävinny. Kaiken kukkuraksi käy vain etupytyllä.
Kaiken maailman poppakonstien jälkeen ilmeni ettei takapytyssä ole puristusta ollenkaan. Venajousi poikki, vanhat vehkeet, sattuuhan sitä kun ei aina raaski panna ehjän näköisiä osia uusiksi.
Mutta sylinterissä ja kannessa kertynyt karstaa jo huomattavia määriä ja etenkin pakoventtiili ja pakoaukko ihan öljyisiä, eli juurisyy ei ole tainut tulla kuntoon kansitöillä eikä uusilla männänrenkailla jotka siis 300km sitten on laitettu uusiksi.
Sylinteri ovat tarvikkeet ja std koossa noin 15-20 tkm ajettu. nyt laitatettiin remontin lisätöinä stefat venavarsiin, kun oli öljyiset paikat kannessa. Ohjurit ovat nyt timmit imu ja pako puolella
Öljyn paluukanava on kokeiltu paineilmalla ja hyvin tuntui ilma liikkuvan kampikammioon.
Onko valistuneita arvauksia raadilla mikä öljyää palotilaa ja pakokanavaa?