Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pansexual

Aloittaja Hemuli, 03 lokakuu 19, 23:28:40

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Jensen on ihan oikeassa, kyllä noissa jäi vielä maalarille tehtävää. Mulla ei kärsivällisyys riitä tehdä noita oikein, niin että mistään ei paistaisi pelti läpi. Tossa tankissakin oli niin paljon tasoteltavaa että oikee tapa ois ollu peittää koko pinta paksulla kittikerroksella ja hioa muoto näkyviin. Ja ihan ekaks ois pitäny vetää epoksi alle. Kyllä mä vielä joskus opin :D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Maalari laittoi väliaikakuvaa, nyt on epoksi päällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Tänään loikattiin taas melko harppaus eteenpäin kun sain t-kappaleet hitsattua kasaan ja sain mallattua keulaa ensimmäistä kertaa paikalleen. Laskelmat piti aika hyvin kutinsa, takajaloista pitää nipsaista viitisentoista senttiä pois akselivälin asettuessa 217 cm tietämille. Maavaraa on rungon takaosassa noin 15 cm mikä riittänee reippaampaankin kanttailuun ;D. Keulasta tuli sen verran kapoinen että jarrun kanssa tulee vielä hauskaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

BrassBalls

On hienoa rakentamista ja hyviä oivalluksia. Yksi asia kuitenkin pistää silmään. Rungossa ja swingissä on kaarevuutta, mutta keulaputkissa ei. Se tuntuu jotenkin irralliselta muuhun kokonaisuuteen nähden. Tosin nykyisellä kokoonpanolla akseliväli kasvaisi tuolloin jo aika mahdottomaksi ja keula sukeltaisi liikaa. Hieno tuosta tulee joka tapauksessa  :)

Hemuli

Kaareva springeri ois menny vähän turhan showhommiks, siksi suora. Mietin viikolla miten toteutan takajalkojen hitsaamisen, ratkaisu löytyi jyrsinpöydästä joka oli juuri sopivan mittainen hitsausjigiksi 8)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

#95
Ja kun nyt vauhtiin päästiin niin niputin keulan että pääsin tekemään koesovituksen. Huomattavasti paremman näköinen noilla Burlyn madallusjousilla, näyttää huomattavasti pidemmältä kuin jos jousijalan runko roikkuis viisi senttiä alempana. Samalla tuli aloitettua stongan teko, halusin pitää alkuperäisen Springer Softailin kumivaimennuksen mikä aiheutti pientä päänraapimista, lopputulos vaikuttaa erinomaiselta :D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Stongan väkerrystä eteenpäin, vähän clubstyleä chopperiin :P
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Jotain pientä taas tehty, upotin tuollaisen snadin Grimecan jarrukahvan stongaan ja asensin Tollen sisäkaasukahvan paikoilleen. Sitten tuli sorvattua adapteri jarrulevylle tähtinapaan ja aloitettua putkien tekoa. Paljon ois vielä tekemistä mutta yks kerrallaan pois listalta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Et sitte sorvannu adapteriin niitä  kohdistintappeja... ;D
Long John Stroker

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 03 maaliskuu 20, 15:34:09
Et sitte sorvannu adapteriin niitä  kohdistintappeja... ;D


Eipä niitä oo tehdastekoisissakaan adaptereissa eli eiköhän tästäkin hengissä selvitä :). Onhan kiinnityspultit kartiolla ja itse toi alumiinijööti on naputussovitteella napaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Milläs kierteellä kiinnityspultit?

Mä sorvasin omaan tekeleeseen myös ohjuritapit, mutta ne ovat kyllä pelkästään koristeet.

Laitoin niin isot kiinnityspultit ku navan rei'istä mahtui ja tiheällä kierteellä, että saa oikeasti lujaa kiinni. Mutta ne eivät ole kartiolla. Napaan on kyllä tiukka sovite. Hevosmiesten tietotoimistosta saamani tiedon mukaan tommonen adapteri on jollakin joskus onnistunut erkaantumaan navasta...

Luonnollisesti tein ruostumattomasta koko roskan, Tuusulassa on luovuttu alumiinin käytöstä moottoripyörän rakennusmateriaalina kokonaan. ;D
Long John Stroker

Hemuli

Kierre on pannun oma 3/8-20 juuri sen takia että pystyy käyttämään noita kartiopultteja. Kartio itsessään pitää ruuvin tiukasti kiinni, siinähän se ongelma yleensä on että tota erikoiskierretappia ei ihan joka jannulta löydy
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Tiedättekö tunteen kun ois joku oikein vittumainen homma edessä niin yllättäen sitä keksi monta muuta juttua sen sijaan? Tänään ois pitäny hitsat keula loppuun ja hioa se maalauskuntoon mutta heftailinkin putket kasaan (no, kyllä mä sen keulankin hinkkasin vielä tohon päälle ;D)

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jakeri

Tätä projektia on kyllä ollut mielenkiintoinen seurata, kun ei mitenkään pysty ennalta arvaamaan mitä on tulossa. Mitenkä nuo keulan taaemmat putket on tehty? Tuommosta ovaaliputkea tuskin metritavarana on?

Hemuli

Ne on muotoon prässättyä hydrauliputkea joka on halkaistu ja hitsattu kartioksi alapäästään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957