Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pansexual

Aloittaja Hemuli, 03 lokakuu 19, 23:28:40

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Jos sitä yrittäis katkaista viiden vuoden nettihiljaisuuden, en lupaa mitään kun ei ole oikein tullut oltua aktiivisena juuri missään satunnaisia instapäivityksiä lukuun ottamatta. Pyöriä on rakennettu muutama tässä välissä, ehkä niistä joskus joku pikakooste mutta aloitetaan homma uudella projektilla.

Tuossa loppukesästä sain vinkin huutokaupassa olevasta panheadista ja vaikka hinta nousikin yli asettamani kipurajan päätyi se lopulta kotitalliin. Tästä olis talven aikana tarkoitus vääntää jotain oman näköistä.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

peacemakermichael

Jes, hyvä saada tänne foorumille eloa ja uusia projektisäikeitä!
Tuosta syntyy oiva ruotsikopteri, eikö?  ;D
'65 pan, '70 xlch

JSmedby

Hyvä juttu! Projekteja on mukava seurata.

AMi

Hieno homma! Minkä tyylistä on tulossa?

shoveltimppa

Tervetuloa takaisin!

Sammy

Yes, uusia projekteja odotettukin!

Hemuli

Ennen kuin päästään itse projektiin käsiksi niin uskomaton yhteensattuma - ajoin pannun kerholle ja siellä kävi ilmi että yksi meidän ukoista oli rakentanut tämän fillarin parikymmentä vuotta aiemmin. Hämmentävää kuinka saman näköinen se on kaikkien näiden vuosien jälkeen - kuvassa ylpeä rakentaja vasta valmistuneen pannupäänsä kanssa  8)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Onkos sporteista kokonaan siirrytty takaisin BT jaostolle kun on TC matkachopperFXR ja nyt tama panhard?

Muutaman kerran pentagrammista katellu parit kuvat fillareistasi mutta kun en ko.formaatissa(kaan) ole niin jaanyt kommentoimatta..Muuten, TC 110 syo sitten nostajia, tainnu kai olla ihan tehtaalta suositus diilereille etta vaihtoon n. 15-20K mailin valein...Ihan vaan asiaan liittymatta...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Ei Sportstereita ole kokonaan unohdettu, tallissa odottaa rautapää choppausvuoroaan ja edellisessä FXR:ssä ollut S&S XL-mylly odottaa sekin sijoituspaikkaa. Pannupää on vaan meikäläisen lukkarinrakkaus, on aina harmittanut sen '53 chopperin myyminen.

Mitä tästä sitten tulee? Olen aina ollut huono seuraamaan mitään olemassa olevaa mallia, vaan kaikissa projekteissa on pyritty saamaan oman käden jälki näkyviin yleensä siinä jopa onnistuen. Viime vuosina olen suosinut reilusti ylöspäin stretsattuja runkoja ja sellainen tulee tähänkin. Keulan kulmasta ja pituudesta en ole vielä aivan varma, toisaalta tekis mieli välillä tehdä pitkä pyörä mutta koska näillä rakkineilla tulee myös ajettua paljon niin meikäläisen tyyliin sopis paremmin töpömpi versio.

Mutta jostain on lähdettävä liikkeelle ja niinpä pyörän purkamisen jälkeen annoin laikan laulaa. Pari mittakuvaakin tuli rustailtua Ramben keulakulmalaskurilla, johonkin noiden paikkeille se asettuu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Mitenkaan asiaan liittymatta, tuli ajeltua muutamakin vuosi 210cm akselivalilla olevalla panhardilla. Se alko olla tylsaa joten sitten siihen laitettiin suicide + jockey. Se oli hauskaa! Varsinkin ilman toimivaa etujarrua, etenkin makilahdoissa. Itteasiassa niin hauskaa etta funtsin jo enemman kun puolitosissani suicide+jockey yhdistelmaa silloiseen Street Glideen.

Tee pitka fillari, kaikki osaa ajaa lyhyella pyoralla.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jannu

Määki haluun ohjeistaa :).....

Iso peukku stretsille, metrin korkeita ruotsalaispyöriä on ihan tarpeeksi jo maailmassa  >:(

Laita mittaa vaan, jos jotain ajo-ominaisuuksissa menettää, niin fiilispuolella se tulee moninkertaisesti takaisin.

Kunnioita perinteitä, perusasiat kohdalleen, itsari, käsikeppi ja k&q, tiedän että osaat tehdä siitä silti sinun näköisen pyörän, unohtamatta tietenkään röyhkeetä panostusta putkiin ja stongaan.

Laitat vaan joka komponentin mittaan heti vähintään puoli metriä lisää, niin hyvä tulee, pidättelykyky on kohdallaan jossain hommissa, mutta ei tässä  ;)

Kuuntele vaikka meidän Floridan vahvistuksen kommentteja, naama naurussa tothesunset  8)


Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 lokakuu 19, 20:44:04
...toisaalta tekis mieli välillä tehdä pitkä pyörä mutta koska näillä rakkineilla tulee myös ajettua paljon niin meikäläisen tyyliin sopis paremmin töpömpi versio...

Ethän nyt vaan yritä vihjata, että pitkällä ei voi ajaa paljon? ;D
Long John Stroker

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 07 lokakuu 19, 12:36:42
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 lokakuu 19, 20:44:04
...toisaalta tekis mieli välillä tehdä pitkä pyörä mutta koska näillä rakkineilla tulee myös ajettua paljon niin meikäläisen tyyliin sopis paremmin töpömpi versio...

Ethän nyt vaan yritä vihjata, että pitkällä ei voi ajaa paljon? ;D

En mä mitään vihjaile, tykkään vaan työntää Hampurin aamuruuhkan läpi alta kaksmetrisellä laitteella joka mahtuu ahtaista raoista ;D - mutta koska mulla on jo sellainen niin eiköhän tästä tuu hiukan pidempi. Ja tottakai jalkakytkin ja käsivaihteet, ne mulla oli jo edesmenneessä viiskolmosessa :)

Keulaksi on suunnitteilla kavennettu springeri, projektia varten hommatut timken-tähtinavat näytti huolestuttavan leveiltä mutta sehän korjaantuu rälläkkää, sorvia ja tigiä käyttämällä. Puolisen tuumaa lähti etunavan keskeltä pois.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Eihän tässä mitään järkeä ole että otetaan jonkun ahkeran japanilaisen hiki päässä kiillottamat alsakehät ja puhalletaan ne lasikuulalla mataksi mutta koskapa näitä hommia ois järkiperustein tehtykään ::)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JKKo

Onks tuossa kavennetussa puolien reiät samalla lailla kuin alunperin? Eli tasavälein vuoronperään kummallakin reunalla? Kuvassa näyttää, niin kuin ei olisi.
883/1200/turbo