Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tig koneen hankinta edessä

Aloittaja IP, 15 syyskuu 19, 19:42:10

« edellinen - seuraava »

IP

Olisi tig koneen hankinta edessä ja kuulisin mieluusti mielipiteitä tekeekö näillä ns Kiinan koneilla mitään vai kannattaako panostaa ns merkki laitteeseen?

Esim. tällaista on tullut katseltua.

https://www.ebay.de/itm/SCHWEIssGERAeT-STAHLWERK-AC-DC-WIG-200-ST-IGBT-Puls-WIG-INVERTER-m-PULSFUNKTION/202475176364?redirect=mobile

Kone tulis ihan MP runko ja pelti hommiin.

013

Keskustelua on ollu aiemminkin. Käsittääkseni noilla halvoilla hitsaa ihan ok, pro äijillä tietysti oma mielipiteensä.
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1072.0
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

repe

Kannattaa kanssa miettiä miten hyvin kiinan koneisiin saa varaosia verrattuna tunnetumpiin merkkeihin.

IP

Juu näistä on ollut juttua aikaisemmin mutta ajattelin josko koneista olisi tässä muutamana vuonna tullut lisää kokemuksia ja onko edelleen touminnassa.

Lyytinen

Edelleenkään ei mitään valittamista ainakaan minulla, viimeksi keväällä pinion-lohko hitsattu kahdesta palasesta.

Antti S.

Ei oikein ole kokemusta tuntemattomista merkeistä. Ostin peruskunnostetun Kempin lähes 15 vuotta sitten. Ei sen kanssa ole ollut mitään ongelmia pahemmin. Ainoat ongelmat tähän saakka taisi johtua ukkosesta, mutta se ei sinänsä ole koneen vika jos omistaja ei huomaa irrottaa töpseliä käytön jälkeen...
On siinä vehkeessä jo ikää, mutta kuitenkin sen verran karvalakkimalli ettei huolto tyssää osien puutteeseen.
Noissa oudommissa merkeissä kylmii eniten se että saako varaosia mistään, jos joku paikka kyrähtää.
Ja mitä kaasuun tulee niin, vuokrapullojen hinta on mennyt älyttömäksi. Oma pullo tulee huomattavasti halvemmaksi nykyään.




Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 29 lokakuu 19, 12:56:28
Ja mitä kaasuun tulee niin, vuokrapullojen hinta on mennyt älyttömäksi. Oma pullo tulee huomattavasti halvemmaksi nykyään.

Ainakin Woikoski on hinnoitellut omistuspullon täytön ns. kannustavasti ja täyttö kestää 4-8 viikkoa jonosta riippuen. Vuokrapullon kanssa ei tarvitsisi odotella. Minulla on käyttö niin vähäistä, että tuon kanssa voi elää.

013

Albeen pullo käytössä. Motonetistä saa vaihdettua myös iltaisin ja viikonloppuisin. Eikä tarvii omia mittareita
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: Veijo Esso - 29 lokakuu 19, 14:15:39
Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 29 lokakuu 19, 12:56:28
Ja mitä kaasuun tulee niin, vuokrapullojen hinta on mennyt älyttömäksi. Oma pullo tulee huomattavasti halvemmaksi nykyään.

Ainakin Woikoski on hinnoitellut omistuspullon täytön ns. kannustavasti ja täyttö kestää 4-8 viikkoa jonosta riippuen. Vuokrapullon kanssa ei tarvitsisi odotella. Minulla on käyttö niin vähäistä, että tuon kanssa voi elää.

On olemassa pienempiäkin toimijoita kun nämä 2 isointa ja ahneinta. Näillä pienemmillä firmoilla onnistuu täyttö hiukan nopeampaan. Mä ostin  muutama viikko sitten Argon pullon Kangasalalta, Ikaset oy:ltä.
Kysyin täytöstä, niin sanoivat että tunnin kestää täyttö. Mikäli ei ole ruuhkaa, niin voi hyvinkin saada samana päivänä takaisin. Täyttö maksoi jonkun 130â,¬ ja viimeksi kun asioin Woikosken edustajan kanssa, niin vuokrapullon vaihto täyteen oli lähemmäs 300â,¬...

Nosturi

Nyt kuulostaa melko edulliselta, minkäkokoisesta pullosta on kyse? Itsellä on Woikosken Awocyl -argonpullo ja Woikoski ystävällisesti vastasi MMAF:n alennusta kysellessä, että "kate on sen verran pieni, ettei Awocyl-pullosta anneta alennusta". Pieni kate lie suhteellinen käsitys..
Chief Rebel Angel

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: 013 - 29 lokakuu 19, 19:11:43
Albeen pullo käytössä. Motonetistä saa vaihdettua myös iltaisin ja viikonloppuisin. Eikä tarvii omia mittareita

Kiitti vinkistä, yleensä se kaasu loppuu juuri viikonloppuisin... Mulla on ollut käytössä AGAn vaihtopullosysteemi ja hinta on suurinpiirtein sama, kuin tuossa Motonetin pullossa.

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: Nosturi - 29 lokakuu 19, 20:32:14
Nyt kuulostaa melko edulliselta, minkäkokoisesta pullosta on kyse? Itsellä on Woikosken Awocyl -argonpullo ja Woikoski ystävällisesti vastasi MMAF:n alennusta kysellessä, että "kate on sen verran pieni, ettei Awocyl-pullosta anneta alennusta". Pieni kate lie suhteellinen käsitys..

Tuo mun pullo on 40l, alvit ja täytöt pullon hinnan päälle niin hinta oli 800â,¬ kintaalla. Pienempien hintaa en kysellyt, mutta niitäkin oli siellä. Pienempi tulee varmasti halvemmaksi, mutta itse olen tykästynyt 40l pulloihin.
Ja kyllä, 800â,¬ on paljon rahaa jostain kaasupotusta, mutta laskeskelin että se kyllä maksaa itsensä takaisin. Woikosken vuokrasopimus viideksi vuodeksi oli mun muistaakseni 500â,¬ kintaalla, siihen vaihtopullo päälle niin siinä on omistuspullon hinnasta suuri osa jo heitetty kaivoon. Ja seuraavan viiden vuoden päästä sama ralli...