Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Harkinnassa Buell

Aloittaja dele-ted, 28 elokuu 19, 15:44:48

« edellinen - seuraava »

dele-ted

Kertokaapas onko ihan hölmö ajatus ostaa 06 Sportsterin tilalle Buell. Katsellut sillä silmällä tollasia hetken, lähinnä 04 uudempia 1200 kuutioisia. Osien saatavuus, ja sitten kun taas tekee jotain uutta mieli joskus, niin jälleenmyyntiarvo askarruttaa. Käyttö tulisi olemaan suurimmaksi osaksi matka-ajoa.

jäsen K

Käy kokeilemassa, jos ei kokemusta. Jälleenmyynti arvo ei valtava ole, mutta ei ole pyyntihinnatkaan. Kyllä itse päässyt buellista aina eroon, kun olen myyntiin laittanut. Ei bulut varsinaisesti matka ajoon ole tehty, mutta ajetaan sitä reissua muillakin vehkeillä, mitkä ei siihen täysin ole suunniteltu. Itse miettisin putkirunkoisia. ja tulevaisuudessa tulee varmaan sellainen taas hommattua jossain kohtaa matkalehmän tilalle tai rinnalle.

jannejk

Itse harkitsin kanssa jos olisi ostanut Buellin tohon raitiovaunun rinnalle. Jos on jotain rakentelua kesken niin ei ole sitten niin kiire kun toinen vehje millä ajaa. Katselin huvikseen vakuutusmaksuja Buelliin jonkun nettimoton pyörän kilven perusteella IF yhtiössä. Ne oli tuplat raitiovaunuun verrattuna. Hautasin sit sen kakkospyörä option  ;)
Sportster '93 | Dyna Street Bob '06 | Buell S3 '97

SOHVELI-76

 No mulla Buellin liikennevakuutus 134 â,¬/ koko vuosi OP Pohjolassa täysillä bonuksilla.
0405691644

Don Quijote

Buell Lightning 12 Ss soveltuu hyvin myös matka-ajoon, siinä on hieman väljemmät mitat kuin perus-bulussa. Esim. taka-haarukka on hieman pidempi ja sopivasti stongaa vaihtamalla ja esim. penkin uudelleen muotoilulla saa lisää tilaa ajoasentoon helposti.

Mukava ja leppoisa ajettava riuskan väännön ansiosta, tarvittaessa taittuu mutkiin niin että alkaa heikkopäistä hirvittää ja kulkee ihan riittävästi. Suosittelen kokeilemaan jos tulee Ss jossain vastaan.

Kuvassa mun vanha jossa mm. edellämainittuja pikku muutoksia
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

jannejk

Lainaus käyttäjältä: SOHVELI-76 - 20 lokakuu 19, 22:54:45
No mulla Buellin liikennevakuutus 134 â,¬/ koko vuosi OP Pohjolassa täysillä bonuksilla.

No perhana, sitten pitää katsoa vielä uudelleen. Malli taisi olls XB9 mistä vaan otin kilven perusteella hinnan.
Sportster '93 | Dyna Street Bob '06 | Buell S3 '97

Tuomo

Että SS-malissa on hieman isompi runko näkyy myös siinä että betsiiniä mahtuu mukaan pari litraa enemmän. Eihän ero iso ole mutta tuo voi just kasvattaa toimintasäteen ärsyttävän lyhyestä hyväksyttävän puolelle.  Ainakin itseäni riepoo jos tankilla joutuu käymään liian tiheään.

Myös Ulysseus -mallissa (ja muistaakseni myös STT-mallissa) oli sama isompi runko kuin SS. Kovine laukkuineen, käsisuojineen yms. Uly:ä voi varmasti soveltuu touringiin kaikista Buluista parhaiten. Eri asia on pystyykö enduromaisen olemuksen hyväksymään.

Kiwi

Ainakin mitä omalla 9R:llä tuli ajettua ei tankki ollut lainkaan liian suuri, kun paikat puutui noin 90 km välein.